Home ΛΑΡΝΑΚΑ Η ΣΚΑΛΙΩΤΙΣΣΑ Η πρωινή ενημέρωση της ημέρας από τη Σκαλιώτισσα
Η πρωινή ενημέρωση της ημέρας από τη Σκαλιώτισσα

Η πρωινή ενημέρωση της ημέρας από τη Σκαλιώτισσα

Στο ράφι των ανεξιχνίαστων εγκλημάτων θα τοποθετηθεί, όπως όλα δείχνουν, η υπόθεση εξαφάνισης του 33χρονου Πόπα Αντρέι, από τη Ρουμανία, ο οποίος το τελευταίο διάστημα, πριν την απαγωγή του, διέμενε με τη συμβία του στη Λάρνακα.

Σχεδόν ένα μήνα μετά την μυστηριώδη απαγωγή του, ο Αντρέι δεν έχει δώσει κανένα σημείο ζωής, εξού και οι ανακριτές του ΤΑΕ Λάρνακας είναι πεπεισμένοι πως πίσω από την υπόθεση αυτή κρύβεται ένα καλά σχεδιασμένο έγκλημα που δύσκολα θα εξιχνιαστεί υπό τις σημερινές συνθήκες.

Όπως πληροφορούμαστε, οι δύο ύποπτοι, οι οποίοι αρχικά είχαν συλληφθεί και προφυλακιστεί για διευκόλυνση των ανακρίσεων σχετικά με την εξαφάνιση του 33χρονου Ρουμάνου, ένας 25χρονος κι ένας 26χρονος, από την Ινδία και το Πακιστάν αντίστοιχα, τελικά αφέθηκαν ελεύθεροι χωρίς να κατηγορηθούν γραπτώς, καθότι στην πορεία των εξετάσεων δεν προέκυψαν επαρκή ενοχοποιητικά στοιχεία εναντίον τους.

Σύμφωνα με αστυνομική πηγή, το πρόσωπο που ενδέχεται να ρίξει φως στην όλη υπόθεση συνελήφθη και κρατείται στα κατεχόμενα.

Πρόκειται για νεαρό Ινδό, ο οποίος φέρεται να είναι ο «εγκέφαλος» πίσω από την μυστήρια εξαφάνιση του Πόπα Αντρέι. Το άτομο αυτό, ωστόσο, κρατείται από τις «αρχές» του ψευδοκράτους με το αιτιολογικό ότι διέπραξε άλλο αδίκημα στα κατεχόμενα και είναι άγνωστο πότε κι εάν οι κατοχικές αρχές θα τον παραδώσουν στις Αρχές Ασφαλείας της Κυπριακής Δημοκρατίας.

Οι έρευνες της Αστυνομίας Λάρνακας για την απαγωγή του Αντρέι ξεκίνησαν από τις 23 περασμένου Ιουλίου, όταν η συμβία του κατάγγειλε πως την προηγούμενη μέρα (22/7) ο 33χρονος είχε αναχωρήσει, κάτω από πολύ μυστήριες συνθήκες, από την οικία όπου διέμεναν στη Λάρνακα μαζί με δύο αλλοδαπούς.

Σε κάποια στιγμή, ο Αντρέι επικοινώνησε τηλεφωνικά με την κοπέλα του και της ανέφερε ότι οι  αλλοδαποί τον μετέφεραν σε άγνωστή του τοποθεσία, του επιτέθηκαν και τον λήστεψαν.

Έπειτα από εξετάσεις που διενήργησαν τα μέλη του ΤΑΕ Λάρνακας, διαπιστώθηκε ότι το τηλέφωνο του ελλείποντα είχε απενεργοποιηθεί λίγα λεπτά μετά που τηλεφώνησε στη συμβία του. Έκτοτε τα ίχνη του χάθηκαν. Ο Πόπα Αντρέι έφθασε στην Κύπρο για μόνιμη εγκατάσταση λίγες μέρες πριν την απαγωγή του. Πιστεύεται ότι οι όποιες διαφορές είχε με άλλα πρόσωπα προϋπήρχαν όταν αυτός βρισκόταν ακόμα στη χώρα του.

 

Ο Δήμος Λάρνακας ανακοινώνει ότι μετά από δειγματοληψίες του θαλάσσιου νερού στην περιοχή Μακένζυ που έγιναν την Παρασκευή 14/08/2020 και τη Δευτέρα 17/08/2020 από τις Υγειονομικές Υπηρεσίες του Υπουργείου Υγείας και αναλύθηκαν από το Γενικό Χημείο του Κράτους, δεικνύουν ότι η ποιότητα του νερού είναι απόλυτα ασφαλής και εξαιρετικής ποιότητας για χρήση από το κοινό και σύμφωνη με την Ευρωπαϊκή Οδηγία 2006/7/ΕΚ και τον Νόμο 57(Ι)2008 της Κυπριακής Δημοκρατίας για τα Νερά Κολύμβησης.

Υπενθυμίζεται ότι ο Δήμος Λάρνακας, για προστασία της Δημόσιας Υγείας μετά τη βλάβη που έγινε σε αγωγό του κεντρικού αποχετευτικού συστήματος Λάρνακας το πρωινό της Πέμπτης, 13/08/2020, προέβηκε στην εκκένωση και στο κλείσιμο της παραλίας Μακένζυ μέχρι την επόμενη ημέρα και απολύμανε την άμμο στο σημείο διαρροής.

Ο Δήμος Λάρνακας ευχαριστεί τις Αρμόδιες Κρατικές Υπηρεσίες, το Τμήμα Περιβάλλοντος, τις Υγειονομικές Υπηρεσίες και το Γενικό Χημείο του Κράτους, για την άμεση ανταπόκριση και τη συνεισφορά τους στο να αντιμετωπιστεί η ρύπανση και να διαφανεί η καθαρότητα των νερών της θαλάσσιας περιοχής Μακένζυ μετά το περιστατικό ρύπανσης.

 

Αρχές Σεπτεμβρίου παρουσιάζεται επίσημα στο κοινό της Λάρνακας (και όχι μόνο) η καινοτόμος εφαρμογή, μέσω της οποίας γνωστοποιείται η ιστορία σημαινουσών προσωπικοτήτων ή συμβόλων του παρελθόντος. Πρόκειται για μια εξαιρετική πρωτοβουλία της εταιρείας Τουριστικής Ανάπτυξης και Προβολής Λάρνακας (ΕΤΑΠ), σε συνεργασία με τον Οργανισμό Νεολαίας Κύπρου, το Υφυπουργείο Τουρισμού και το δήμο της πόλης.

Σε πέντε αγάλματα στη Λάρνακα έχουν ήδη τοποθετηθεί πινακίδες με κωδικούς ταχείας απόκρισης (QR codes) και οι επισκέπτες, σαρώνοντας τον κωδικό με το κινητό τους τηλέφωνο (θα πρέπει απαραίτητα να διαθέτει σύνδεση στο διαδίκτυο) κι επιλέγοντας την ελληνική ή την αγγλική γλώσσα, δέχονται «τηλεφώνημα» από το άγαλμα, το οποίο αρχίζει να διηγείται την ιστορία του.

Με αυτή την πρωτοβουλία, ντόπιοι και ξένοι μπορούν πλέον να ενημερωθούν μ’ ένα σύγχρονο τρόπο για ιστορικά γεγονότα που σημάδεψαν τη Λάρνακα.

Πιο συγκεκριμένα, πληροφορούνται για ποιο σκοπό ο θρύλος του Στρατηγού Κίμωνα αναζωπυρώθηκε στο παραλιακό μέτωπο των Φοινικούδων μετά από 2.300 χρόνια και για ποιο λόγο δεσπόζει στην μικρή παραλιακή αποβάθρα των Φοινικούδων (παρά το Μεσαιωνικό Κάστρο) το σύμβολο της Βενετίας.

Επίσης, το άγαλμα του Ζήνωνα του Κιτιέα, στην πλατεία Ευρώπης, μεταφέρει σημαντικές φιλοσοφικές αξίες, ενώ ο Μιχαήλ Κάσιαλος, η προτομή του οποίου βρίσκεται μεταξύ των εμπορικών οδών Ζήνωνος Κιτιέως και Ερμού, εξηγεί τι τον ώθησε ν’ αρχίσει να ζωγραφίζει στα 70 του χρόνια.

Αποκαλύπτεται, επίσης, η άγνωστη ιστορία του Απολλώνιου του Κιτιέα, απέναντι από το Ευρυβιάδειο Γυμνάσιο, ο οποίος υπήρξε ένας από τους σπουδαιότερους ιατρούς των ελληνιστικών χρόνων. Τα κείμενα που εξιστορούν τα αγάλματα επιμελήθηκε ο Ιωσήφ Χατζηκυριάκος, ο οποίος είναι διευθυντής του Ιδρύματος Φοίβου Σταυρίδη.

Σύμφωνα με την τοπική εταιρεία τουρισμού, η υπό αναφορά διαδραστική πρωτοβουλία, μαζί με άλλες που προγραμματίζονται το  προσεχές μέλλον (μεταξύ των οποίων η τρισδιάστατη απεικόνιση του αρχαίου λιμανιού του Κιτίου εντός του τρέχοντος έτους), θα καλύψουν, εν μέρει, ένα μεγάλο κενό που υπάρχει στη χρήση της τεχνολογίας στα αξιοθέατα της Λάρνακας. Κατά την επίσημη παρουσίαση του καινοτόμου αυτού ηλεκτρονικού εργαλείου, θα παρουσιαστούν λεπτομέρειες του όλου project μέσα από την προβολή σχετικού βίντεο, ενώ θα επεξηγηθούν οι στόχοι του.

Όπως πληροφορούμαστε, σκοπός της ΕΤΑΠ είναι η εν λόγω πρωτοβουλία να επεκταθεί σύντομα και σε άλλα αξιοθέατα της Λάρνακας.

 

Το καλοκαίρι του 2021 θα αναλάβει το λιμάνι και τη μαρίνα Λάρνακας η κοινοπραξία στην οποία το υπουργείο Μεταφορών ανέθεσε την ανάπτυξη και διαχείρισή τους. Οι υπογραφές της τελικής συμφωνίας αναμένεται ότι θα πέσουν εντός του επόμενου τριμήνου και πιθανότατα εντός Νοεμβρίου.

Πηγές του υπουργείου Μεταφορών ανέφεραν στον «Φ» ότι μετά την ανάθεση του έργου στην κοινοπραξία Eldeman Holding BV και Alexandrou Corporate Services Ltd, ισραηλινών και κυπριακών συμφερόντων αντίστοιχα, το πρώτο πράγμα που αναμένεται είναι η έγκριση της ανάθεσης στη συγκεκριμένη κοινοπραξία από την Επιτροπή Προστασίας Ανταγωνισμού (ΕΠΑ) και η πιθανή συμπερίληψη όρων.

Ακολούθως η κοινοπραξία θα πρέπει να δώσει στο υπουργείο Μεταφορών τα στοιχεία που θα δείχνουν τη διαθεσιμότητα των απαραίτητων κεφαλαίων μέσω χρηματοδοτών και ιδίων κεφαλαίων, όπως και μια σειρά από διαδοχικές εγγυητικές, με την πρώτη, σύμφωνα με τις πληροφορίες του «Φ», να είναι της τάξης των €16 εκατ.

Αυτές οι διαδικασίες αναμένεται ότι θα μπορέσουν να ολοκληρωθούν μέχρι τον Νοέμβριο οπότε θα πέσουν και οι υπογραφές, χωρίς να αποκλείεται να κερδηθούν μερικές εβδομάδες αν η ΕΠΑ αποφασίσει νωρίτερα, δεδομένου ότι, όπως ανέφερε στον «Φ» εκπρόσωπος της κοινοπραξίας, υπάρχει ήδη ετοιμότητα σε σχέση με εγγυητικές και έγγραφα εξασφάλισης των επενδυτικών κεφαλαίων.

Αν όλα κυλήσουν ομαλά, μετά τις υπογραφές των συμβολαίων τον Νοέμβριο, προβλέπεται περίοδος 12 μηνών για να ετοιμαστεί η κοινοπραξία ώστε να αναλάβει τη διαχείριση του λιμανιού και της μαρίνας, όπως και του περιβάλλοντα χώρου στον οποίο θα γίνει η εμπορική οικοδομική ανάπτυξη.

Σε αυτούς τους 12 μήνες, μεταξύ άλλων θα πρέπει η κοινοπραξία να υποβάλει αιτήσεις και να εξασφαλίσει τις περιβαλλοντικές άδειες, τις πολεοδομικές άδειες και τις άδειες οικοδομής.

Επίσης, πρέπει να εξασφαλίσει και τον εξοπλισμό και τις υπηρεσίες που απαιτούνται για την επαρκή και χωρίς προβλήματα άμεση μετάβαση του λιμανιού (και της μαρίνας) από την Αρχή Λιμένων στην κοινοπραξία. Αυτό σημαίνει πρώτα απ’ όλα ότι πρέπει η κοινοπραξία μέχρι τότε να επενδύσει και να εξασφαλίσει σημαντικό εξοπλισμό, όπως και προσωπικό που να εκπαιδευτεί σε αυτόν, αλλά και συμφωνίες παροχής υπηρεσιών όπου θα χρειαστεί.

Να σημειωθεί ότι τα τελευταία χρόνια, λόγω των διαδικασιών ιδιωτικοποίησης και του λιμανιού της Λάρνακας, η Αρχή Λιμένων δεν έχει προχωρήσει σε σημαντικές επενδύσεις, ενώ την ίδια ώρα οι εργασίες του λιμανιού αυξήθηκαν στη Λάρνακα αισθητά μετά την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού της Λεμεσού.

Οι μεγάλες παρατάσεις και καθυστερήσεις στην ιδιωτικοποίηση του λιμανιού της Λάρνακας, από την κυβερνητική απόφαση μέχρι την υλοποίηση, οδήγησαν σε ουσιαστική αχρήστευση λόγω παλαιότητας σημαντικού μέρους του εξοπλισμού.

Συγκεκριμένα, μεταξύ άλλων υπό εκποίηση βρίσκεται ο ένας από τους τρεις πεπαλαιωμένους γερανούς του λιμανιού, όπως και άλλος εξοπλισμός. Το ένα ρυμουλκό ήδη εκποιήθηκε και το δεύτερο με σοβαρά μηχανικά προβλήματα βρίσκεται επίσης σε διαδικασία εκποίησης, οπότε τα τελευταία χρόνια η Αρχή Λιμένων αγοράζει υπηρεσίες από ιδιωτική εξειδικευμένη εταιρεία για τις υπηρεσίες ρυμουλκών.

Ο ανάδοχος θα πρέπει ουσιαστικά αναλαμβάνοντας το λιμάνι να έχει εξασφαλισμένο και εγκατεστημένο τον εξοπλισμό που κρίνει ότι θα απαιτηθεί για τις αναβαθμισμένες υπηρεσίες που αναμένεται να προσφέρει στο λιμάνι. Επίσης, πριν την επίσημη ημέρα ανάληψης της διαχείρισης, θα πρέπει να εξασφαλίσει και εκπαιδεύσει επαρκώς το προσωπικό του και να προχωρήσει σε δοκιμές, ώστε όλα να λειτουργούν ρολόι από την πρώτη μέρα.

Το παράδειγμα της μεταβίβασης της διαχείρισης του λιμανιού Λεμεσού στους ιδιώτες, με τα πολύ σοβαρά προβλήματα και δυσλειτουργία των πρώτων εβδομάδων και μηνών, πρέπει να μας γίνει μάθημα και να μην επαναληφθεί στη Λάρνακα, ανέφερε χαρακτηριστικά στον «Φ» εκπρόσωπος των χρηστών του λιμανιού.

Να σημειωθεί ότι, στο διάστημα των 12 μηνών της μετάβασης του λιμανιού από την Αρχή Λιμένων στους ιδιώτες επενδυτές, υπάρχει και δέσμευση ότι θα γίνει και διαβούλευση με τους χρήστες του λιμανιού και της μαρίνας, όπως και με τους τοπικούς φορείς και άλλους παράγοντες του τόπου, για την επιτυχή υλοποίηση του έργου.

Send this to a friend