Θα κάνουμε τα παιδιά και τους εκπαιδευτικούς πειραματόζωα;
Το άνοιγμα των σχολείων δεν είναι απλά μια απόφαση. Πρέπει να γίνει με πλάνο και τρόπο ούτως ώστε να διασφαλίζονται τόσο τα παιδιά και οι οικογένειες τους και αντίστοιχα οι εκπαιδευτικοί.
Το εκ περιτροπής για τους γονείς σημαίνει μισές μέρες δουλειά; Άρα μίσος μισθός; Και ο εργοδότης αποδέχεται αυτή την πρακτική; Διότι οι γιαγιάδες δεν είναι κάτι δεδομένο για όλες τις οικογένειες και επίσης ούτε και η ασφαλέστερη εναλλακτική κατά τους επιστήμονες.
Θέλουμε να ανοίξουν τα σχολεία, οι παιχνιδότοποι και τα πάρκα,θέλουμε να αποκτήσουμε και πάλι την ελευθερία μας να επιστρέψουμε στις εργασίες μας και την παλιά μας ρουτίνα. Αλλά είναι η σωστή ώρα; Είναι η λύση το άνοιγμα όλων των βαθμίδων της εκπαίδευσης; Ή μήπως είναι και αυτό κάτι που πρέπει να γίνει σταδιακά;
Πως πρακτικά θα διασφαλιστούν τα ΑΠΑΡΑΊΤΗΤΑ υγειονομικά μέτρα που επιβάλλονται στη κοινωνία σε μια τάξη με δίχρονα, τρίχρονα κ.ο.κ; Πως οι δάσκαλοι θα ελέγξουν τα παιδιά και θα τα αποτρέψουν από τις συνηθισμένες τους κινήσεις; Χέρια και αντικείμενα στο στόμα, εναγκαλισμοί, στενό παιχνίδι κ.λ.π. Θα κάνουν τους αστυνομικούς; Και πόσο υγιής θα είναι η σχέση μετάξυ παιδιού και δασκάλου υπό αυτούς τους νέους ρόλους;
Πώς θα αναγκάσουμε τα μικρά παιδιά τουλάχιστον κάτω των 6-7 χρόνων να φορούν μάσκα για τόσες ώρες συνεχόμενα; Να πλένουν μετά από κάθε άγγιγμα τα χέρια; Και πως οι δάσκαλοι θα είναι με την μάσκα και τα γάντια για πλέον 8 ώρες; Καλές οι εγκύκλιοι.. Αλλα εφαρμόζονται;
Μπορούν όλα τα παιδιά όλων των ηλικιών να προσαρμοστούν στην νέα συνθήκη με απόλυτη επιτυχία ή θα έχουμε παράπλευρες απώλειες αφού αυτά τα παιδιά θα επισκέπτονται πλέον ελεύθερα άλλους συγγενείς; Είναι ή όχι τελικά ωρολογιακές βόμβες τα παιδιά μας; Είναι ή όχι τελικά θανατηφόρος ο ιός; Φτάνει άραγε μόνο ένας θετικός σε ένα σχολείο για να ξανά δημιουργηθεί μια νέα εστία μόλυνσης στη κοινωνία;
Τα ερωτήματα είναι αμέτρητα και μπορούμε να τα αναλύσουμε σε πολλές σελίδες. Ίσως ήρθε η ώρα οι αρμόδιοι φορείς να καθίσουν με τους άμεσα ενδιαφερόμενους για να βρουν την μέση λύση; Ίσως πρέπει να συνεχίσουμε να ακούμε τους επιστήμονες μας που με τόση επιτυχία μας οδηγούν προς την έξοδο της πανδημίας στη Κύπρο και διασφάλισαν για όλους τους πολίτες την απαραίτητη προστασία; Ίσως να έκανε ακόμα μια προσπάθεια βελτιώσης του πλάνου το κράτος;
Της Θεοδοσίας Αποστόλου,
Απόφοιτη Κοινωνιολόγιας Πανεπιστημίου Κύπρου