Home ΑΛΛΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ Πέραν των 2 χιλ. οι αιτήσεις για αγορά νέου οχήματος
Πέραν των 2 χιλ. οι αιτήσεις για αγορά νέου οχήματος

Πέραν των 2 χιλ. οι αιτήσεις για αγορά νέου οχήματος

Ξεπέρασε τις 2 χιλ. ο αριθμός των αιτήσεων που έχει λάβει μέχρι στιγμής το τμήμα οδικών μεταφορών για το σχέδιο απόσυρσης και αντικατάστασης παλαιών οχημάτων και προώθησης ηλεκτρικού οχήματος.

Σύμφωνα με τον αναπληρωτή διευθυντή του τμήματος οδικών μεταφορών Γιάννη Νικολαΐδη, οι αιτήσεις για το πρώτο σκέλος του σχεδίου έφτασαν τις 1.603 λίγο πριν το μεσημέρι ενώ, οι αιτήσεις για το δεύτερο σκέλος του σχεδίου, που αφορά στην αγορά ηλεκτρικού οχήματος, έφτασαν τις 471.

Μιλώντας στη StockWatch, ο κ. Νικολαΐδης σημείωσε ότι οι αιτήσεις αναμένεται να αυξηθούν περαιτέρω, καθώς σε προηγούμενα ανάλογα σχέδια είχαν φτάσει γύρω στις 5-6 χιλ.

 

 

Όπως ανέφερε, ιδιαίτερο ενδιαφέρον φαίνεται να έχει δημιουργηθεί για το μέρος του σχεδίου που αφορά την αγορά ηλεκτρικού οχήματος.

Το μεγάλο ενδιαφέρον που παρουσιάζεται για το σχέδιο, οδήγησε την κυβέρνηση σε απόφαση για επέκταση του, ώστε να καλύψει περισσότερους δικαιούχους, με βάση τα όσα ανέφερε μετά το σημερινό υπουργικό συμβούλιο ο υπουργός μεταφορών Γιάννης Καρούσος.

Σύμφωνα με τον κ. Καρούσο, λόγω του εντυπωσιακού ενδιαφέροντος το υπουργικό αποφάσισε πως θα επεκτείνει το σχέδιο για να ικανοποιηθούν όσο το δυνατόν περισσότερες αιτήσεις για ηλεκτρικά αυτοκίνητα ενώ, «η τακτική θα καθιερωθεί», όπως είπε. Πρόσθεσε ότι οι λεπτομέρειες της επέκτασης του σχεδίου αναμένεται ν’ ανακοινωθούν σε δύο εβδομάδες.

Το σχέδιο ως έχει αναμένεται να καλύψει 1.250 δικαιούχους με χορηγία €2 χιλ. έκαστος, σε ότι αφορά το πρώτο μέρος για το οποίο έχει διατεθεί κονδύλι €2,5 εκ. και άλλους 100 δικαιούχους με χορηγία 5 χιλ. έκαστος, σε σχέση με το δεύτερο μέρος για το οποίο διατέθηκαν €500 χιλ.

Αρκετά μοντέλα στην αγορά

Στο σχέδιο επιχορήγησης εμπίπτουν γύρω στα 9 μοντέλα ηλεκτρικών οχημάτων ενώ, στην αγορά εντοπίζονται και άλλα, που ξεπερνούν το κόστος των 40 χιλ. που έχει τεθεί ως όριο για συμμετοχή στο σχέδιο.

Ο κ. Νικολαΐδης σημείωσε ότι σχεδόν όλες οι εταιρείες διαθέτουν επιλογές ηλεκτρικών οχημάτων με καλή εμβέλεια μπαταρίας που φτάνει μέχρι τα 250-300 χιλιόμετρα.

Σε ότι αφορά το νομοθετικό πλαίσιο που διέπει τα ηλεκτρικά οχήματα, ανέφερε πως σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης, οι κατασκευαστές εξαναγκάζονται έμμεσα, να μειώσουν τον μέσο όρο εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα από τα οχήματα τους, κάτι που δεν μπορούν να πετύχουν εάν δεν στραφούν στην πώληση ηλεκτρικών οχημάτων.

Αυτές οι πιέσεις, όπως είπε, αναμένεται να οδηγήσουν την επόμενη πενταετία και στην κυκλοφορία αρκετών φθηνών μοντέλων ηλεκτρικών οχημάτων.

Περιορισμένες οι υποδομές για ηλεκτρικά οχήματα

Παρά το μεγάλο ενδιαφέρον που παρουσιάζεται για την αγορά ηλεκτρικού οχήματος, η Κύπρος φαίνεται να έχει ακόμα αρκετό δρόμο να διανύσει για την ανάπτυξη υποδομών για στήριξη της κυκλοφορίας τέτοιων οχημάτων.

Ο κ. Νικολαΐδης σημείωσε ότι χρειάζεται να γίνει πολλή δουλειά ακόμη, καθώς το θέμα σχετίζεται με ζητήματα πολιτικής, πολεοδομίας και διατίμησης.

Ανέφερε ότι αυτή τη στιγμή, το βασικό σημείο φόρτισης ηλεκτρικού οχήματος, είναι το σπίτι μας, καθώς η φόρτιση παίρνει αρκετή ώρα, κάτι που όπως είπε, θα αλλάξει ουσιαστικά με την εισαγωγή της μεθόδου φόρτισης fast charge.

Για την εισαγωγή του νέου είδους φορτιστών είναι σε εξέλιξη σχετική προκήρυξη διαγωνισμού προσφορών από το τμήμα ηλεκτρομηχανολογικών υπηρεσιών για την τοποθέτησή δέκα διπλών σημείων ταχείας φόρτισης οχημάτων στους αυτοκινητόδρομους.

Κατάλληλα σημεία γι’ αυτό το σκοπό, που να βρίσκονται σε κρατική γη, με ασφαλή είσοδο και έξοδο οχημάτων, κρίθηκαν οι ζυγιστικοί σταθμοί που βρίσκονται σε αυτοκινητόδρομους μεταξύ όλων των πόλεων.

Λειτουργός του τμήματος ηλεκτρομηχανολογικών υπηρεσιών ανέφερε στη StockWatch ότι η εγκατάσταση των σημείων φόρτισης δεν αφορά το κράτος όπως ούτε και τα βενζινάδικα, εξηγώντας ότι ο διαγωνισμός πραγματοποιείται διότι επί του παρόντος δεν υπάρχει ενδιαφέρον από τον ιδιωτικό τομέα. Πρόσθεσε ότι το ενδιαφέρον αναμένεται να προκύψει στο μέλλον με τη διάδοση της χρήσης ηλεκτρικών οχημάτων.

Μέχρι στιγμής μόνο η ΑΗΚ έχει δείξει ενδιαφέρον για την ανάπτυξη σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων.

Η ΑΗΚ έχει ήδη εγκαταστήσει 20 διπλά σημεία φόρτισης σε δημόσιους χώρους σε όλη την Κύπρο. Επτά από αυτά τα σημεία βρίσκονται στην επαρχία Λευκωσίας, πέντε στη Λεμεσό, ένα στις Πλάτρες, δύο στη Λάρνακα, δύο στο Παραλίμνι/Πρωταρά, 2 στην Πάφο και 1 στην πόλη Χρυσοχούς.

Πηγή : Stockwatch

Send this to a friend