Home ΥΠΟΛΟΙΠΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΚΥΠΡΟΣ Επιδότηση €1.000 και για αγορά μεταχειρισμένων οχημάτων
Επιδότηση €1.000 και για αγορά μεταχειρισμένων οχημάτων

Επιδότηση €1.000 και για αγορά μεταχειρισμένων οχημάτων

Με σημαντικές αλλαγές προωθεί ο υπουργός Μεταφορών, Γιάννης Καρούσος, το σχέδιο επιδότησης για απόσυρση παλιών οχημάτων στο Υπουργικό Συμβούλιο για νέα έγκριση.

Κύρια διαφοροποίηση, σε σχέση με το σχέδιο που ενέκρινε στα μέσα περασμένου Νοεμβρίου το Υπουργικό Συμβούλιο, είναι η απόσπαση σημαντικού μέρους του κονδυλίου των €3 εκατ. για απόσυρση παλιών οχημάτων και αντικατάστασή τους με μεταχειρισμένα.

Συγκεκριμένα, αρχικά κονδύλι €2,5 εκατ. αφορούσε την επιδότηση με €2.000 της απόσυρσης παλιού οχήματος ηλικίας άνω των 15 ετών και απόκτηση καινούριου με κινητήρα μέχρι 1.800 κ. εκατοστά και ρύπους μέχρι 150 γρ. διοξείδιο του άνθρακα (με μέτρηση WLPT). Το υπόλοιπο €0,5 εκατ. του κονδυλίου, αφορούσε επιδότηση €5.000 για αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Δηλαδή το σχέδιο προέβλεπε την αντικατάσταση 1.350 αυτοκινήτων (1.250 συμβατικών και 100 ηλεκτρικών).

Με τις τροποποιήσεις που πάνε σήμερα στο Υπουργικό Συμβούλιο από τον υπουργό Μεταφορών, το κονδύλι των €3 εκατ. θα αφορά €2 εκατ. για αντικαταστάσεις με καινούρια αυτοκίνητα, με επιδότηση €2.000 για αγορά καινούριου αυτοκινήτου με μέγιστους ρύπους μέχρι 160 γρ. και κυβισμού ως 1.800 κ.ε. και κινητήρα Euro 6AD με απόσυρση παλιού – άνω των 15 ετών και επιδότηση €5.000 για επιδότηση αγοράς ηλεκτρικού αυτοκινήτου.

Οι αριθμοί σε σχέση με αντικατάσταση με καινούριο αυτοκίνητο τροποποιούνται και αντί 1.500 περίπου αυτοκίνητα θα επιδοτηθεί η αγορά 825 καινούργιων συμβατικών οχημάτων και 100 καινούργιων ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Σημειώνεται ότι το σχέδιο απόσυρσης αφορά και σε σαλούν αυτοκίνητα και σε βαν.

Οι μεγάλες αλλαγές στο σχέδιο επιδότησης, αφορούν την ένταξη σε αυτό της δυνατότητας απόσυρσης παλιών οχημάτων άνω των 15 ετών με αντικατάστασή τους με εισαγόμενα μεταχειρισμένα ηλικίας μέχρι 3 ετών, με ρύπους μέχρι και 125 γρ. και κινητήρα Euro 6 ή τις τρεις βελτιωμένες εκδόσεις που ακολούθησαν. Σε αυτές τις περιπτώσεις η επιδότηση θα είναι της τάξης των €1.000, δηλαδή τα μισά απ’ ότι η επιδότηση για αγορά καινούργιου αυτοκινήτου.

Για το σχέδιο απόσυρσης και αντικατάστασης με συμβατικό ή υβριδικό μεταχειρισμένο όχημα, έχει αποσπαστεί από το κονδύλι των €3 εκατ. το ποσό των €600.000, δηλαδή θα επιδοτηθεί η απόσυρση και αντικατάσταση με εισαγόμενο μεταχειρισμένο συνολικά 600 αυτοκινήτων.

Με το 50% της επιδότησης για καινούριο, δηλαδή με €2.500, θα επιδοτείται και η αγορά μεταχειρισμένου ηλεκτρικού αυτοκινήτου και για τον σκοπό αυτό θα διατεθεί ποσό €250.000, δηλαδή θα επιδοτηθεί η αγορά 100 μεταχειρισμένων ηλεκτρικών αυτοκινήτων, όσο ακριβώς και ο αριθμός των καινούργιων ηλεκτρικών.

Και στις δύο περιπτώσεις που αφορούν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, σαλούν ή εμπορικά, η επιδότηση αφορά μόνο την αγορά του ηλεκτρικού οχήματος (€5.000 για καινούριο και €2.500 για μεταχειρισμένο) ενώ για ταυτόχρονη απόσυρση παλιού οχήματος άνω των 15 ετών προστίθεται και η επιδότηση των €2.000.

Το σχέδιο, λόγω και της καθυστέρησης που προήλθε από τις αλλαγές, θα έχει ισχύ για μόνο έναν μήνα από την ημερομηνία έναρξης του (το αρχικό σχέδιο προέβλεπε διάρκεια δύο μηνών), ενώ σε περίπτωση που ένα κονδύλι δεν εξαντληθεί (π.χ. για μεταχειρισμένα ηλεκτρικά, για καινούρια ηλεκτρικά ή άλλο) τότε αυτό θα μπορεί να μεταφερθεί σε άλλη κατηγορία ώστε να διατεθεί το συνολικό κονδύλι των €3 εκατ. Στο τέλος του μήνα, αν το κονδύλι δεν εξαντληθεί, πιθανότατα θα δοθεί παράταση στην ισχύ του σχεδίου.

Στα δύο σχέδια, υπάρχουν άλλες απαιτήσεις πέραν της ηλικίας για το αυτοκίνητο που αποσύρεται, αλλά και για το καινούριο αυτοκίνητο που εγγράφεται, ώστε να δοθεί η επιχορήγηση. Πρώτα απ’ όλα, το όχημα να είναι εγγεγραμμένο στο όνομα του αιτητή για την επιχορήγηση. Ο αιτητής πρέπει να είναι φυσικό πρόσωπο.

Επίσης, το αυτοκίνητο που θα αποσυρθεί, σαλούν ή βαν (Μ1 ή Ν1), θα πρέπει να είναι ηλικίας μεγαλύτερης ή ίσης των 15 ετών, τα οποία υπολογίζονται από την ημερομηνία κατά την οποία το όχημα ενεγράφη σε οποιαδήποτε χώρα ως καινούριο μέχρι την ημερομηνία που θα ανακοινωθεί ως η ημερομηνία έναρξης αποδοχής αιτήσεων. Επίσης, πρέπει να είναι εγγεγραμμένο –να μην έχει διαγραφεί για παράδειγμα λόγω μη καταβολής τελών κυκλοφορίας– για τα τελευταία δέκα χρόνια.

Ακόμα, το όχημα που θα αποσυρθεί, θα πρέπει για τα τελευταία δύο χρόνια να έχει σε ισχύ άδειας κυκλοφορίας ή να ήταν δηλωμένο ως ακινητοποιημένο για ένα μέρος των τελευταίων 24 μηνών, αλλά για ένα οποιοδήποτε χρονικό διάστημα της ίδιας περιόδου να έχει εκδοθεί άδεια κυκλοφορίας, δηλαδή να μην ήταν πλήρως ακινητοποιημένο και τα τελευταία δύο χρόνια.

Έναρξη πριν το Μάρτιο, αιτήσεις μόνο μέσω ίντερνετ

Οι αιτήσεις, όταν ανακοινωθεί ότι «ανοίγει» το σχέδιο, θα υποβάλλονται μόνο μέσω ίντερνετ, δηλαδή μέσω της ιστοσελίδας που θα ανοίξει το Τμήμα Οδικών Μεταφορών για τον σκοπό αυτό. Αν κάποιος υποβάλει αίτηση για απόσυρση δύο αυτοκινήτων, θα λαμβάνεται υπόψη μόνο εκείνο που έχει μεγαλύτερη ηλικία.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες του «Φ», το σχέδιο αναμένεται να ανοίξει σε χρόνο μεταξύ Φεβρουαρίου και Μαρτίου, αφού χρειάζεται προετοιμασία του λογισμικού για να δέχεται και να επεξεργάζεται τις αιτήσεις.

Η έγκριση των αιτήσεων, θα γίνει όταν λήξει η περίοδος του ενός μηνός για υποβολή αιτήσεων. Η έγκριση για την καταβολή
χορηγίας θα ισχύει για περίοδο 7 μηνών από την ημερομηνία έγκρισης. Μετά την περίοδο αυτή, αιτήσεις οι οποίες έχουν εγκριθεί
αλλά δεν υποβλήθηκαν για την καταβολή της χορηγίας θα θεωρούνται άκυρες.

Τα ποσά της χορηγίας θα καταβάλλονται μέχρι και 30 μέρες μετά που ο εγκεκριμένος αιτητής θα παραδώσει το πιστοποιητικό καταστροφής του αυτοκινήτου που αποσύρθηκε. Να σημειωθεί ότι το αίτημα για ένταξη και της αγοράς μεταχειρισμένων αυτοκινήτων στο σχέδιο επιδοτούμενης απόσυρσης οχημάτων, υποβλήθηκε από την ΠΟΒΕΚ, που εκπροσωπεί εμπόρους μεταχειρισμένων εισαγόμενων οχημάτων, μετά την ανακοίνωση του αρχικού σχεδίου από το Υπουργικό.

Όπως ανέφερε σε δηλώσεις του ο υπουργός Μεταφορών, Γιάννης Καρούσος, το σκεπτικό αποδοχής του αιτήματος, είναι το ότι έτσι, θα μπορέσουν να αντικαταστήσουν τα οχήματά τους με νεότερα και πολίτες με πιο χαμηλά διαθέσιμα βαλάντια.

Πηγή: Φιλελεύθερος

Send this to a friend