Home ΥΠΟΛΟΙΠΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΚΥΠΡΟΣ Λογαριασμός της ΑΗΚ με αρνητικό ποσό! Πώς γίνεται;
Λογαριασμός της ΑΗΚ με αρνητικό ποσό! Πώς γίνεται;

Λογαριασμός της ΑΗΚ με αρνητικό ποσό! Πώς γίνεται;

Σας χρωστά και εσάς η ΑΗΚ;

Οι περισσότεροι από εμάς μόλις δούμε λογιαριασμό ρεύματος στο ταχυδρομικό μας κιβώτιο, μας πιάνει ένα σφίξιμο στην καρδιά γιατί ξέρουμε, είδικά το τελευταίο διάστημα, ότι το νούμερο που θα δούμε θα είναι μεγάλο.

Υπάρχουν όμως συμπολίτες μας που ανοίγουν τον λογαριασμό και πετούν από χαρά. Αυτό έγινε και στην περίπτωση ενός συμπολίτη μας ο οποίος είδε τον λογαριασμό του να είναι μείον. Να έχει αρνητικό πρόσημο. Τόση ήταν μάλιστα η χαρά του που ένιωσε την ανάγκη να το μοιραστεί με όλους εμάς μέσω Facebook.

Μπήκαμε λοιπόν στη διαδικασία να το ψάξουμε και να σας παρουσιάσουμε για ποιούς λόγους και με ποιούς τρόπους μπορεί να γίνει κάτι τέτοιο.

Σε επικοινωνία μας με την ΑΗΚ, προς δική μας έκπληξη, διαπιστώσαμε πως παρόμοια περιστατικά γίνονται συχνά και για αρκετούς λόγους.

«Πληρωμή λογαριασμών με μηνιαίες δόσεις»

Μια περίπτωση όπου το ποσό θα μπορούσε να έρθει με αρνητικό πρόσημο μπροστά είναι για παράδειγμα το πρόγραμμα που προσφέρει η ΑΗΚ «Πληρωμή λογαριασμών με μηνιαίες δόσεις».

Τι γίνεται σε μια τέτοια περίπτωση.

Η ΑΗΚ δίνει τη δυνατότητα στους πελάτες της να πληρώνουν ένα σταθερό ποσό για κάθε μήνα. Οι λόγοι ύπαρξης του προγράμματος αυτού είναι:

  1. Γίνεται μια εξομάλυνση των εποχιακών αυξομειώσεων του λογαριασμού
  2. Βοηθά στον μηνιαίο προγραμματισμό εξόδων του καταναλωτή.

Πως υπολογίζεται το ποσό

Η μηνιαία δόση καθορίζεται από την ΑΗΚ, αφού ληφθεί υπόψη το ιστορικό κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας στο υποστατικό σας και η τρέχουσα τιμή καυσίμων.

Στο τέλος κάθε δωδεκάμηνου κύκλου δόσεων γίνεται σύγκριση του ποσού που χρεώθηκε και του ποσού που έχει πληρωθεί μέσω των δόσεων.

Δηλαδή εάν ένας καταναλωτής που πληρώνει τις δόσεις του σύμφωνα με το ποσό που συμφωνήθηκε με την ΑΗΚ αλλά στο τέλος του χρόνου φανεί ότι το υποστατικό του κατανάλωσε λιγότερο ρεύμα από αυτό που υπολογίστηκε, τότε την επόμενη φορά του έρχεται λογαριασμός με αρνητικό πρόσημο.

Πρόβλημα στον μετρητή 

Άλλη περίπτωση που μπορεί ένας λογαριασμός να έχει «επιστροφή» λεφτών είναι εάν έχει πρόβλημα ο μετρητής ή σε περίπτωση που η ΑΗΚ δεν έχει πρόσβαση στο μετρητή (το οποίο απαγορεύεται) τότε σε τέτοια περίπτωση η Αρχή χρεώνει κατά προσέγγιση.

Όταν όμως αλλαχτεί ο μετρητής ή όταν μπορέσει λειτουργός να τον δει και να μετρηθεί σωστά το ρεύμα τότε βλέπει η Αρχή εάν ο πελάτης υπερχρεώθηκε ή όχι και του γίνεται επιστροφή λεφτών.

Επιστροφή του “ντιποζίτου”

Μια άλλη περίπτωση είναι όταν ο πελάτης αποφασίσει να σταματήσει την συνδρομή του στην ΑΗΚ για οποιοδήποτε λόγο. Τότε τα λεφτά που κρατά η Αρχή Ηλεκτρισμού ως εγγύηση (το λεγόμενο ντιπόζιτο) κατά την εγγραφή ενός καταναλωτή στην παροχή επιστρέφονται στον καταναλωτή.

Το ποσό αυτό ανέρχεται στα 75 ευρώ εάν ο καταναλωτής είναι ιδιοκτήτης του υποστατικού και στα 200 ευρώ εάν το νοικιάζει.

Με αυτό το ποσό γίνεται μια αφαίρεση εάν χρωστά στην Αρχή ο καταναλωτής και παίρνει πίσω την εγγύηση, εάν δεν χρωστάει τίποτα τότε παίρνει πίσω όλο το ποσό.

Διπλή χρέωση λόγω λάθους

Επίσης μπορεί να υπάρξει και η περίπτωση όπου μπορεί να χρεωθεί ένας καταναλωτής δύο φορές λόγω λάθους.

Σε τέτοια περίπτωση η ΑΗΚ κάνει συμψηφισμό και αφαιρείται οποιαδήποτε υπερχρέωση ενδεχομένως να υπάρχει.

Πηγή: .offsite.com.cy

Send this to a friend