Μόνο 4 ανυψωτικά στην ΑΗΚ
Με ρυθμούς χελώνας επανέρχονται στις υπηρεσίες της ΑΗΚ τα 50 ανυψωτικά μηχανήματα, τα οποία είχαν αποσυρθεί μετά το τραγικό εργατικό ατύχημα της 2ης Ιουλίου που είχε ως αποτέλεσμα τον θάνατο του 41χρονου εργάτη Γιώργου Γεωργίου. Δύο μήνες μετά το φοβερό ατύχημα και η ΑΗΚ ακόμα δεν έχει εκδώσει επίσημο πόρισμα για τα πραγματικά αίτια θανάτου του άτυχου οικογενειάρχη… Οι σοβαρές, ωστόσο, ενδείξεις για αμελή συντήρηση του συγκεκριμένου ανυψωτικού μηχανήματος στο οποίο βρισκόταν ο 41χρονος Γεωργίου την μοιραία εκείνη μέρα για να κλαδέψει δέντρα από τα οποία διαπερνούσαν καλώδια της Αρχής Ηλεκτρισμού, ανάγκασαν την ΑΗΚ ν’ αποσύρει 50 καλαθοφόρα για σκοπούς ελέγχου. Οι διαδικασίες ελέγχου, όμως, αποδεικνύονται χρονοβόρες και όπως πληροφορούμαστε μέχρι σήμερα μόλις τέσσερα από τα 50 ανυψωτικά μηχανήματα που αποσύρθηκαν έχουν επανέλθει στην υπηρεσία. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, οι πλατφόρμες που εξασφάλισαν πιστοποιητικά καταλληλότητας διατέθηκαν μία σε κάθε επαρχία, κάτι που δυσκολεύει αφάνταστα την διεκπεραίωση εργασιών που απαιτούν ανύψωση εργατών. Οι διαδικασίες τεχνικού ελέγχου των ανυψωτικών μηχανημάτων συνεχίζονται από ανεξάρτητο οίκο και όπως πληροφορούμαστε στο επόμενο διάστημα αναμένεται να επιστρέψουν στην υπηρεσία άλλα 8-10 μηχανήματα. Την ίδια ώρα, αναμένεται και το επίσημο πόρισμα των λειτουργών ασφαλείας της ΑΗΚ για τα αίτια του θανατηφόρου εργατικού ατυχήματος που συνέβη στη Λάρνακα. Θυμίζουμε, ότι ο Γεωργίου βρισκόταν σε κάλαθο γερανού, ανυψωμένος σε ύψος περίπου έξι μέτρων, και ασχολείτο με το κλάδεμα δέντρων. Σε κάποια στιγμή ο κάλαθος κατέρρευσε παρασύροντας τον 41χρονο εργάτη, ο οποίος κτύπησε με το κεφάλι σε περιτοίχισμα πολυκατοικίας και βρήκε φρικτό θάνατο. Από τις προκαταρτικές εξετάσεις των λειτουργών της ΑΗΚ και του Τμήματος Επιθεώρησης Εργασίας διαφάνηκε ξεκάθαρα πως ο γερανός ήταν ελλιπώς συντηρημένος. Συγκεκριμένα, διαπιστώθηκε ότι ο πίρος του ανυψωτικού μηχανήματος, ο οποίος συνέδεε τους δύο βραχίονες, είχε αποκοπεί προφανώς λόγω φθοράς, μ’ επακόλουθο να προκληθεί απώλεια σύνδεσης του κάτω με το πάνω μέρος του μηχανήματος και ο άτυχος εργάτης να βρεθεί στο κενό.