Home ΛΑΡΝΑΚΑ Η επιστολή ΕΒΕΛ σε Μάριο Δημητριάδη, η «καταδίκη» του Λιμανιού Λάρνακας σε μόνιμη απραξία και οι φωνές για το πλαφόν στα φορτία…
Η επιστολή ΕΒΕΛ σε Μάριο Δημητριάδη, η «καταδίκη» του Λιμανιού Λάρνακας σε μόνιμη απραξία και οι φωνές για το πλαφόν στα φορτία…

Η επιστολή ΕΒΕΛ σε Μάριο Δημητριάδη, η «καταδίκη» του Λιμανιού Λάρνακας σε μόνιμη απραξία και οι φωνές για το πλαφόν στα φορτία…

Οι εμπορικές χρήσεις θα πρέπει οπωσδήποτε να παραμείνουν αναπόσπαστο κομμάτι στο θέμα των χρήσεων του λιμανιού Λάρνακας, εν’ όψει της νέας διαδικασίας που βρίσκεται σ’ εξέλιξη αναφορικά με την μορφή ανάπτυξης που θα έχει το λιμάνι και η μαρίνα της πόλης, μετά το ναυάγιο με την κοινοπραξία «Ζήνων» τον περασμένο Ιούλιο.

Το τοπικό εμπορικό και βιομηχανικό επιμελητήριο απέστειλε επιστολή προς τον υπουργό Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων Μάριο Δημητριάδη, στην οποία επισημαίνει ότι η όποια μορφή λειτουργίας – αξιοποίησης του έργου λιμανιού – μαρίνας θα πρέπει απαραίτητα να περιλαμβάνει τις εμπορικές χρήσεις του λιμανιού. Όπως σημειώνεται στην επιστολή, από τον πιθανό αποκλεισμό εισαγωγών και εξαγωγών μέσω του λιμανιού Λάρνακας και τη μεταφορά αυτών των φορτίων στο λιμάνι Λεμεσού, θα υπάρξουν τεράστιες οικονομικές επιπτώσεις στην κτηνοτροφία, γεωργία και την τουριστική βιομηχανία.

«Η τοπική αγορά της Λάρνακας θ’ απολέσει τεράστια εισοδήματα από την απώλεια παρεμφερών δραστηριοτήτων που σχετίζονται με τη διακίνηση εμπορευμάτων», υπογραμμίζεται στην επιστολή. Περαιτέρω, το ΕΒΕ Λάρνακας αναφέρει ότι ενδεχόμενη μεταφορά της εκφόρτωσης των πρώτων υλών ζωοτροφών και σιτηρών από τη Λάρνακα στη Λεμεσό θα επηρεάσει άμεσα την κτηνοτροφία, την παραγωγή κρέατος και γάλακτος και την αλευροβιομηχανία, δραστηριότητες που είναι σημαντικές για την επαρχία Λάρνακας. Την ίδια ώρα, εταιρείες που ασχολούνται με τη μεταφορά γύψου και άλλων μεταλλευμάτων, αυτόματα θα καταστούν μη βιώσιμες.

Επίσης, η εισαγωγή οικοδομικού σιδήρου από το λιμάνι Λεμεσού θα επηρεάσει το κατασκευαστικό κόστος σε Λάρνακα κι ελεύθερη επαρχία Αμμοχώστου. Σ’ ότι αφορά τη νέα τιμολογιακή πολιτική την οποία θα εφαρμόσει η Αρχή Λιμένων Κύπρου για το λιμάνι Λάρνακας, σε συνάρτηση με τις νέες ταρίφες οι οποίες εφαρμόζονται από τους ιδιώτες διαχειριστές του λιμανιού Λεμεσού, το ΕΒΕΛ καλεί τον Μάριο Δημητριάδη να λάβει απαραίτητα υπόψη τη διατήρηση της ανταγωνιστικότητας του λιμανιού της Λάρνακας. Ζητά όπως οι νέες χρεώσεις συζητηθούν πρώτα με τους χρήστες του λιμανιού πριν από την εφαρμογή τους.

Πλαφόν για φορτία

Όσον αφορά το ζήτημα του πλαφόν για τα φορτία που θα εξυπηρετούνται στο λιμάνι Λάρνακας (900.000 τόνοι γενικού φορτίου και 500 εμπορευματοκιβώτια), σε συνάρτηση με τη συμφωνία της Κυβέρνησης και των ιδιωτών διαχειριστών στο λιμάνι Λεμεσού, το ΕΒΕΛ εκτιμά ότι κάτι τέτοιο θα είναι καταστροφικό για το λιμάνι Λάρνακας. «Θεωρούμε πάντα ότι ο ρόλος του υπουργείου σας και της Αρχής Λιμένων ήταν η αποδοτική προώθηση και χρήση όλων των λιμενικών υποδομών του τόπου. Μας προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι μυστικά και χωρίς καμιά συνεννόηση με την τοπική κοινωνία της Λάρνακας ουσιαστικά καταδικάσετε το λιμάνι της, που στοίχισε πολλά εκατομμύρια ευρώ στον κυπριακό λαό, σε μόνιμη απραξία και μαρασμό.

Η απόλυτα δυσμενής αυτή διάκριση εναντίον της Λάρνακας και του λιμανιού της ενδυναμώνεται περαιτέρω από το γεγονός ότι ουδείς τέτοιος περιορισμός έχει τεθεί για επιβάτες στο λιμάνι Λεμεσού, χρήση για την οποία υποτίθεται ότι προορίζεται το λιμάνι Λάρνακας», σημειώνεται με νόημα στην επιστολή προς Μ. Δημητριάδη.

 

Send this to a friend