Home ΥΠΟΛΟΙΠΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΚΥΠΡΟΣ Επιβεβαιώνει τη θέση της στη διεθνή ναυτιλία η Κύπρος. Δεύτερη στην ΕΕ

Επιβεβαιώνει τη θέση της στη διεθνή ναυτιλία η Κύπρος. Δεύτερη στην ΕΕ

[ad_1]

Η ναυτιλία ήταν το κύριο μέσο μεταφοράς αγαθών στην πλειονότητα των κρατών μελών το 2015, σύμφωνα με τη Eurostat , με την Κύπρο να καταλαμβάνει τη δεύτερη θέση μεταξύ 28 κρατών μελών. Τα στοιχεία της Eurostat δείχνουν ότι τα υψηλότερα ποσοστά  εμπορίου αγαθών με χώρες εκτός ΕΕ που μεταφέρονται δια θαλάσσης καταγράφηκαν στην Πορτογαλία (81% της εμπορικής αξίας), την Κύπρο (80%), την Ελλάδα (77%), την Ισπανία (74%), τη Μάλτα (67%), την Ιταλία (61%) και τη Φινλανδία (60%).


Μερίδια άνω του 50% αναφέρθηκαν επίσης από τις Κάτω Χώρες, τη Ρουμανία, τη Βουλγαρία, τη Δανία και τη Γερμανία. Στο αντίθετο άκρο της κλίμακας, οι θαλάσσιες μεταφορές ήταν λιγότερο σημαντικές  στο εμπόριο εκτός ΕΕ για τα προϊόντα της Τσεχικής Δημοκρατίας (12%) και του Λουξεμβούργου (19%), ακολουθούμενες από την Ιρλανδία και τη Λετονία (και οι δύο 27%), την Αυστρία (31 %) και την Κροατία (35%).

Σύμφωνα με τη Eurostat, οι ναυτιλιακές μεταφορές γενικότερα, κατέχουν κομβικό ρόλο στο διεθνές εμπόριο αγαθών της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ). Το 2015, η αξία των εμπορικών συναλλαγών της ΕΕ  με τρίτες χώρες (χώρες εκτός ΕΕ)  δια θαλάσσης υπολογίστηκαν σε σχεδόν € 1,777 δισ, αντιπροσωπεύοντας περίπου το 51% του εμπορίου της ΕΕ.

Πιο αναλυτικά, το 53% των εισαγωγών της ΕΕ έγιναν από θαλάσσης, ενώ η ναυτιλία αντιπροσωπεύει το 48% των εξαγωγών της ΕΕ προς τρίτες χώρες. Επιπλέον, η χρήση των θαλάσσιων μεταφορών για το εμπόριο αγαθών της ΕΕ αυξήθηκε ελαφρά κατά τη διάρκεια των τελευταίων δέκα ετών: το 2006, βρισκόταν στο (47%) του εμπορίου αγαθών της ΕΕ με τρίτες χώρες. Το Ρότερνταμ, η Αμβέρσα και το Αμβούργο, τα οποία βρίσκονται στις ακτές της Βόρειας Θάλασσας, ήταν οι κορυφαίες τρεις πύλες για το 2014, και μαζί αντιπροσωπεύουν σχεδόν το ένα πέμπτο (19,2%) του μεικτό βάρος των εμπορευμάτων που διακινούνται στα λιμάνια της ΕΕ.

[ad_2]

Source link

Send this to a friend