Home ΥΠΟΛΟΙΠΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΚΥΠΡΟΣ Κακή συντήρηση «πίσω» από τα φλεγόμενα λεωφορεία, χωρίς εξειδικευμένους μηχανικούς η Κύπρος
Κακή συντήρηση «πίσω» από τα φλεγόμενα λεωφορεία, χωρίς εξειδικευμένους μηχανικούς η Κύπρος

Κακή συντήρηση «πίσω» από τα φλεγόμενα λεωφορεία, χωρίς εξειδικευμένους μηχανικούς η Κύπρος

Κακή συντήρηση φαίνεται να κρύβεται πίσω από τα λεωφορεία που «λαμπαδιάζουν», όπως διαπιστώνει Έλληνας εμπειρογνώμονας, την ώρα που η Κύπρος δεν διαθέτει εξειδικευμένους μηχανικούς για ελέγχους λεωφορείων και βαρέων οχημάτων.

Ο Βουλευτής ΑΚΕΛ Κώστας Κώστα μιλώντας στην εκπομπή Alpha Καλημέρα, ανέφερε ότι το θέμα οδηγήθηκε πολλές φορές στη Βουλή και απαρίθμησε περιστατικά από το 2018.

28.03.2018: Πριν 7 χρόνια, δύο φορές φωτιά σε εν κινήσει λεωφορεία που μετέφεραν μαθητές. Καταγγελίες της Συνομοσπονδίας Γονέων, οι οποίες έγιναν μετά και στη Βουλή.

15.03.2022: Λάρνακα, φωτιά σε εν κινήσει λεωφορείο που μετέφερε μαθητές.

25.06.2022: Άθλιες συνθήκες σε υπεραστικό λεωφορείο, όπου τελικά έγινε έκρηξη και ξεκίνησε φωτιά σε υπεραστικό λεωφορείο που πήγαινε από Λευκωσία-Λεμεσό.

11.05.2023: Έφυγε τροχός λεωφορείου που μετέφερε μαθητές σε σχολική εκδρομή.

25.08.2023: Φωτιά σε λεωφορείο στο λιμάνι Λεμεσού.

5.07.2025: Πυρκαγιά σε μικρό λεωφορείο και γεμάτο στρατιώτες.

23.09.2025: Εκτεταμένες ζημίες από φωτιά σε λεωφορείο που εκτελεί δρομολόγια για μαθητές στην Πάφο.

6.11.2025: Πυρκαγιά σε λεωφορείο το οποίο ήταν σταθμευμένο στην Πάφο.

Διερωτάται αν τα οχήματα πέρασαν από τεχνικό έλεγχο και αν οι εταιρείες διενεργούν τις διαδικασίες που απαιτούνται.

Καταγγέλλει ότι τα λεωφορεία που μεταφέρουν μαθητές στην ύπαιθρο, έχουν ηλικία 40-45 ετών.

Δεν υπάρχουν τεχνίτες πιστοποιημένοι για βαρέα οχήματα και για λεωφορεία τονίζει ο Πρόεδρος της Συντεχνίας Ιδιοκτητών Συνεργείων Βαρέων Οχημάτων Λούκας Χαραλάμπους κι αποδίδει το πρόβλημα σε αυτό. Εξηγεί ότι μετά από αγώνες οργανωμένων συνόλων, επιτεύχθηκε η έκδοση αδειών τεχνίτη οχημάτων, οι οποίες μπορεί να αρχίζουν από ένα μικρό όχημα μέχρι ένα μεγάλο φορτηγό που μεταφέρει 40-80 άνθρωπους.

«Να σας πω ένα απλό πράγμα για να το κατανοήσετε. Ένας που τελειώνει ιατρική σχολή, πάει την άλλη ημέρα να κάνει χειρουργείο, πρέπει μετά να πάει να κάνει και εκπαίδευση, να γίνει χειρούργος για να μπορεί να χειρουργεί. Δυστυχώς η Πολιτεία μας έδωσε άδειες σε όλους τους «γιατρούς». Ανεξαιρέτως ειδικότητας.»

Ερωτηθείς ποιοι ελέγχουν τα λεωφορεία, απαντά ότι ο έλεγχος διενεργείται από ιδιωτικά σταθμοί ΜΟΤ για έλεγχο των λεωφορείων. Εδώ κι ένα χρόνο ζητούν όπως εκδοθούν άδειες για εξειδικευμένο έλεγχο.

«Εμείς έχουμε ανησυχήσει, έχουμε νιώσει ότι η Πολιτεία δεν προστατεύει ούτε τους πολίτες αλλά ούτε εμάς και τρέχει σαν πυροσβέστης μόλις γίνει ένα περιστατικό να ψάξει πιστοποιητικά καταλληλότητας, βεβαιώσεις και ποιοι έκαναν τη συντήρηση.»

Ο Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Γονέων Μέσης Εκπαίδευσης Λοΐζος Κωνσταντίνου εκφράζει ανασφάλεια για τα λεωφορεία που μεταφέρουν μαθητές και τονίζει ότι είναι ευθύνη της Πολιτείας.

«Είναι σχεδόν 25,000 οι μαθητές που διακινούνται το πρωί και το μεσημέρι με τα λεωφορεία.»

Επισημαίνει ότι είναι ανεπίτρεπτο να γίνονται δήθεν έλεγχοι στα λεωφορεία και με γυμνό μάτι να εντοπίζονται παρατυπίες.

Σημειώνει ότι έχει καταγγελίες από δύο οδηγούς λεωφορείων ότι δεν γνωρίζουν αν το σύστημα πυρόσβεσης λειτουργεί.

«Το μεγάλο ερώτημα είναι ότι μέχρι πότε θα μας χαμογελά η τύχη. Παίζουμε με την τύχη μας όλοι μας.»

Send this to a friend