Home ΥΠΟΛΟΙΠΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΚΥΠΡΟΣ Επ’ αόριστη αποχή από τους μεταφορείς: Παραλύει το λιμάνι Λεμεσού «Δεν υπήρξε καμία ανταπόκριση»
Επ’ αόριστη αποχή από τους μεταφορείς: Παραλύει το λιμάνι Λεμεσού «Δεν υπήρξε καμία ανταπόκριση»

Επ’ αόριστη αποχή από τους μεταφορείς: Παραλύει το λιμάνι Λεμεσού «Δεν υπήρξε καμία ανταπόκριση»

Επ’ αόριστη αποχή από τα καθήκοντά τους πραγματοποιούν από το πρωί της Δευτέρας οι μεταφορείς της Παγκύπριας Συντεχνίας Μεταφορέων, παρά τις πρόσφατες συναντήσεις που είχαν με τους Υπουργούς Εργασίας και Μεταφορών, καθώς και με την ανάδοχο εταιρεία Eurogate, η οποία διαχειρίζεται το λιμάνι Λεμεσού.

Η απόφαση λήφθηκε ύστερα από ολονύχτια συνεδρία των μεταφορέων, όπου αξιολογήθηκαν τα αποτελέσματα των διαβουλεύσεων των προηγούμενων ημερών. Σύμφωνα με την ανακοίνωση, τα προβλήματα που αφορούν το Υπουργείο Μεταφορών παραμένουν άλυτα, με κυριότερα τα ζητήματα που σχετίζονται με τα ύψη των εμπορευματοκιβωτίων και την εγγραφή των καρότσων τύπου «φυσερό» (Extendable Skeletal Semitrailers).

«Δεν υπήρξε καμία ανταπόκριση από τη διαχειρίστρια εταιρεία»

Σε δηλώσεις του στα μέσα μαζικής ενημέρωσης, ο Κεντρικός Οργανωτικός Γραμματέας της ΠΟΒΕΚ, Κυριάκος Μουστάκας, ανέφερε ότι οι μεταφορείς οδηγήθηκαν στην αποχή λόγω της πλήρους απουσίας ανταπόκρισης από τη διαχειρίστρια εταιρεία του λιμανιού.

«Θέσαμε ζητήματα που δεν έχουν κανένα κόστος για την εταιρεία, αλλά θα βοηθούσαν σημαντικά τη λειτουργία των μεταφορείων και θα μείωναν τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε. Δυστυχώς, δεν υπήρξε καμία ευαισθησία», δήλωσε.

Παράλληλα, σημείωσε ότι έγιναν επαφές και με τα δύο αρμόδια Υπουργεία, τα οποία κατέθεσαν εισηγήσεις, χωρίς όμως να δοθεί η απαραίτητη διαβεβαίωση ότι θα εφαρμοστούν. «Δεν πειστήκαμε ότι οι λύσεις που προτάθηκαν θα υλοποιηθούν. Ελπίζουμε ότι θα υπάρξουν δεύτερες σκέψεις και ότι θα κληθούμε ξανά σε διάλογο», πρόσθεσε.

Τα κύρια προβλήματα που οδηγούν στην αποχή

Ο κ. Μουστάκας απαρίθμησε τα βασικά σημεία τριβής:

1. Ταχογράφοι:

Σύμφωνα με τους μεταφορείς, εάν εφαρμοστούν όσα εισηγήθηκε το Υπουργείο Εργασίας, το ζήτημα θα μπορούσε να επιλυθεί.

2. Ύψη εμπορευματοκιβωτίων & μη εγγραφή καρότσων τύπου φυσερό:

Πρόκειται για τα δύο βασικά προβλήματα που επαναλαμβάνονται στις συζητήσεις με το Υπουργείο Μεταφορών.

3. Χρεώσεις ημερών παραμονής των εμπορευματοκιβωτίων:

Ένα από τα κεντρικά σημεία διαφωνίας με την Eurogate αφορά τη μέρα άφιξης του πλοίου.

Όπως εξηγεί ο κ. Μουστάκας, η εταιρεία μετρά την ημέρα άφιξης ως πλήρη ημέρα χρέωσης, ακόμη και αν το πλοίο δέσει το μεσημέρι ή αργότερα.

«Εμείς ζητούμε η ημέρα άφιξης να μην υπολογίζεται, γιατί μέχρι να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες και να ξεκινήσει η εκφόρτωση, η μέρα έχει χαθεί.»

4. Μη απελευθέρωση εμπορευματοκιβωτίων χωρίς υπαιτιότητα του μεταφορέα.

Ο κ. Μουστάκας τόνισε ότι συχνά οι μεταφορείς μπλοκάρονται στην έξοδο του λιμανιού, παρότι έχουν όλα τα νόμιμα έγγραφα από εκτελωνιστή και τελωνείο, επειδή εκκρεμούν οφειλές που αφορούν τον πλοιοκτήτη ή τον πράκτορα.

«Ο μεταφορέας αναγκάζεται να πληρώνει χρεώσεις που δεν τον αφορούν, χάνοντας χρόνο και μέρα εργασίας. Αυτό είναι απαράδεκτο.»

Καμία ανταπόκριση για συνάντηση Φόβοι για συμφόρηση στο λιμάνι

Οι μεταφορείς επιχείρησαν να εξασφαλίσουν νέα συνάντηση με την εταιρεία, χωρίς επιτυχία.Ο κ. Μουστάκας προειδοποίησε ότι, εάν η αποχή συνεχιστεί, το λιμάνι ενδέχεται να γεμίσει, αφού έχουν προγραμματιστεί περίπου δέκα αφίξεις πλοίων τις επόμενες μέρες.

«Αν γεμίσουν οι χώροι, δεν θα υπάρχει πού να μπουν τα εμπορευματοκιβώτια. Μπορεί να αναγκαστούν να ειδοποιήσουν τα πλοία να πάνε αλλού. Αυτό επηρεάζει και τη δική τους δουλειά», δήλωσε.

Send this to a friend