«Αν πραγματικά θέλουμε όλα να βγουν στο φως, είναι απαραίτητο να ξανανοίξει η υπόθεση Λούγκου και η σύνδεσή της με το δυστύχημα του 2023, να ερευνηθεί η στάση και οι ευθύνες των διανομέων αυτοκινήτων όπως ο Όμιλος Πηλακούτα, και να δώσει λόγο ο νυν Υπουργός για την αδράνειά του μεταξύ Απριλίου 2023 και Οκτωβρίου 2024», αναφέρει σε ανάρτησή του ο πατέρας του Κυριάκου Όξυνου, Γιάννης Όξυνος. 

Αυτούσια η ανάρτηση: 

Τις προάλλες ήμουνα σε επαγγελματικό ταξίδι με τον νεότερο υιό μου, Ορέστη. Στο αεροδρόμιο είχα την τύχη να συναντήσω για πρώτη φορά τον Αλέξανδρο Λούγκο που ταξίδευε στην ίδια πτήση με εμάς. Είναι ένα παλληκάρι, που μέσα από τις ατέλειωτες δυσκολίες που βρίσκει καθημερινά μπροστά του, προσπαθεί να βρει το δρόμο του.

Από το ατύχημα του 2017 και τον σοβαρό τραυματισμό του από αερόσακο Τακάτα, ο Αλέξανδρος πέρασε από 18 χειρουργικές επεμβάσεις για να αποκαταστήσει την υγεία του. Και όμως, ακόμη και λίγες ημέρες πριν την έκδοση του πορίσματος Χριστοδούλου, το ΤΟΜ τον κάλεσε να προσκομίσει το όχημα του για ανάκληση και δεν βρέθηκε ένας άνθρωπος σε ένα ολόκληρο υπουργείο να αναλάβει ευθύνη η τουλάχιστον να του απολογηθεί.

Σκέφτηκα ότι εκείνη η μοιραία χρονιά, 2017, είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τα κακά που βρήκαν όλους εμάς που είμαστε άμεσα επηρεαζόμενοι από αυτή την υπόθεση. Λίγους μήνες μετά την κυκλοφορία της περίφημης εγκυκλίου του ΤΟΜ, ο Αλέξανδρος ενεπλάκη σε δυστύχημα με τις γνωστές συνέπειες για αυτόν και εμάς. Ο Αλέξανδρος, έκλεισε την υπόθεση του με την BMW (μητρική εταιρία) εξωδικαστικά και ως αποτέλεσμα, το τρομερό αυτό δυστύχημα έμεινε κρυφό, ως μη γενόμενο, μέχρι το 2023.

Τον Ιανουάριο, 2023 χάσαμε τον Κυριάκο σε παρόμοιο δυστύχημα, ίδιο μοντέλο αυτοκινήτου ΒΜW, ίδια χρονιά κατασκευής. Η BMW Γερμανίας, στην ανάκληση που εξέδωσε το 2020 χαρακτήρισε αυτά τα αυτοκίνητα ως Do Not Drive, τονίζοντας ότι οι επιβάτες τέτοιων οχημάτων διατρέχουν θανάσιμο κίνδυνο. Ο Όμιλος Πηλακούτα έστειλε τυποποιημένη επιστολή σε κάποιους ενδιαφερόμενους, όπου καμία αναφορά δεν γίνεται για θανάσιμο κίνδυνο.
Εμείς και χιλιάδες άλλοι ανυποψίαστοι πολίτες, ουδέποτε ειδοποιηθήκαμε. Οι αιτιάσεις του ομίλου Πηλακούτα, ότι δεν είχαν επικαιροποιημένα στοιχεία των αγοραστών είναι προφάσεις εν αμαρτίαις. Για 12 χρόνια το αυτοκίνητο πήγαινε κανονικά για σέρβις στην αντιπροσωπία που είχε πλήρη στοιχεία επικοινωνίας για παράδοση/παραλαβή του οχήματος και γενικά για επικοινωνία με τον ιδιοκτήτη. Μία απλή παρουσίαση από τον όμιλο Πηλακούτα, του ιστορικού σέρβις του οχήματος, θα αποδείξει του λόγου το αληθές.

Μετά τον χαμό του Κυριάκου, ένοιωσα την υποχρέωση να κάνω κάτι, να μην μείνει και η δική μας υπόθεση κρυφή, για να προλάβουμε τα χειρότερα που έπονταν. Ζήτησα συνάντηση με τον Κο Αλέξη Βαφεάδη, και προς τιμήν του με δέχτηκε άμεσα, στις 25/04/23. Έφυγα ήσυχος ότι η υπόθεση ήταν σε καλά χέρια. Είχα λάθος. Δεν επικοινώνησε κανείς μαζί μου και δεν είδα να γίνονται ουσιαστικές ενέργειες. Τον Οκτώβριο, 2024, 18 μήνες μετά, χάσαμε την Στυλιανή. Και ευτυχώς, με συνεχή υποκίνηση της μητέρας του Κυριάκου, κινητοποιήθηκαν κάποιοι βουλευτές που έθεσαν τον Υπουργό προ των ευθυνών του. Μέσα σε δύο μήνες εμφανίστηκε λίστα με 80000 οχήματα με ελαττωματικούς αερόσακους!!!

Για το πόρισμα: είναι απεριόριστη η εκτίμηση μου προς την επιτροπή και τον Κο Μιχαλάκη Χριστοδούλου προσωπικά. Μπορούσαν άνετα να υιοθετήσουν το πόρισμα Κοτζιάπαση, που απαλλάσσει τους πάντες από οιαδήποτε διοικητική ευθύνη και να τελειώνουμε στα γρήγορα. Αντί αυτού προχώρησαν με δημόσιες ακροάσεις και τίποτε δεν έμεινε κρυφό.

Δεν υπάρχει τέλειο πόρισμα που να μας ικανοποιεί όλους. Το συγκεκριμένο όμως θέτει γερές βάσεις για την συνέχεια και ελευθερώνει την Γενική Εισαγγελία, χωρίς περιορισμούς, για να πράξει τα δέοντα.

Για να βγουν όλα στο φως, όμως, υπάρχει επιτακτική ανάγκη:

1. Να ανοίξει ξανά και να διερευνηθεί εις βάθος η υπόθεση Αλέξανδρου Λούγκου που συνδέει τον διανομέα/αντιπρόσωπο της BMW με το ατύχημα του Κυριάκου το 2023.

2. Να διερευνηθούν οι ενέργειες και ο γενικός ρόλος των εισαγωγέων/διανομέων αυτοκινήτων, όπως του Ομίλου Πηλακούτα, που συνδέεται άμεσα με τα ατυχήματα του 2017 και 2023.

3. Να διερευνηθούν οι ενέργειες του νυν Υπουργού από τον Απρίλιο 2023 μέχρι τον Οκτώβριο, 2024. Οι δηλώσεις του Κ. Αλέξη Βαφεάδη σε αυτή την περίοδο είναι καταγεγραμμένες. Αυτό που μένει είναι να τεκμηριώσει τις ενέργειες που έκανε για να αποφευχθεί ο θάνατος της Στυλιανής.

Ακούω από πολλούς να λένε ότι και αυτή η υπόθεση θα ξεχαστεί, όπως και πολλές άλλες στο παρελθόν. Θέλω να ελπίζω ότι δεν είναι έτσι. Ότι κάτι θα αλλάξει σε αυτό τον τόπο για να νοιώσουν και οι πολίτες ότι αυτοί που αποφασίζουν για τις τύχες μας έχουν επίγνωση του θεσμικού τους ρόλου και είναι αποφασισμένοι, επιτέλους, να αποδώσουν ευθύνες δίκαια, εκεί όπου υπάρχουν .