
Η πρωινή ενημέρωση της ημέρας από τη Σκαλιώτισσα
Υπέκυψε χθες βράδυ στα τραύματά του, ο 75χρονος Δημήτρης Μαυρής, από την Ομήδεια, ο οποίος είχε τραυματιστεί σε οδική σύγκρουση στις 07/06/2025 στην Ορμήδεια.
Συγκεκριμένα, κατά τη διάρκεια φιλανθρωπικού ποδηλατικού αγώνα, ποδήλατο που οδηγούσε 38χρονος, στο πλαίσιο αγώνα, κάτω από συνθήκες που διερευνώνται, κτύπησε τον 75χρονο, ο οποίος προσπαθούσε να διασταυρώσει τον δρόμο πεζός.
Ο 75χρονος μεταφέρθηκε αρχικά στο Γενικό Νοσοκομείο Λάρνακας, όπου διαπιστώθηκε ότι υπέστη εγκεφαλική αιμορραγία και διακομίστηκε στο Γενικό Νοσοκομείο Λευκωσίας, για περαιτέρω νοσηλεία.
Ο Αστυνομικός Σταθμός Ξυλοτύμπου διερευνά τα αίτια της σύγκρουσης.
Τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας ζητούν να συναντήσουν άμεσα οι Δήμοι Λάρνακας και Δρομολαξιάς – Μενεού, προκειμένου να ζητήσουν την προσωπική του παρέμβαση στο αίτημα, για αντισταθμιστικά μέτρα εξαιτίας των περιβαλλοντικών επιπτώσεων και όχι μόνο, που υπόκεινται λόγω της λειτουργίας του αεροδρομίου στα δημοτικά τους όρια.
Το απόγευμα της Τετάρτης πραγματοποιήθηκε νέα σύσκεψη των Αρχών των επηρεαζόμενων δήμων, στην παρουσία βουλευτών της επαρχίας, κατά την οποία παρουσιάστηκε η μελέτη που διενεργήθηκε πρόσφατα από εμπειρογνώμονα εκ μέρους των δύο δήμων.
Ο δήμαρχος Λάρνακας Ανδρέας Βύρας δήλωσε ότι στους βουλευτές αναλύθηκαν συγκεκριμένα στοιχεία που περιλαμβάνονται στη μελέτη, τα οποία καταδεικνύουν ότι οι αρνητικές επιπτώσεις από την ύπαρξη και λειτουργία του αεροδρομίου είναι περισσότερες από τα οφέλη που έχουν οι δύο πόλεις.
Στην ίδια μελέτη γίνεται, επίσης, αναφορά σε συγκεκριμένες ευρωπαϊκές πόλεις, που επίσης φιλοξενούν αεροδρόμια στα όριά τους, οι οποίες λαμβάνουν διάφορα αντισταθμιστικά μέτρα από το κεντρικό κράτος.
Στη σύσκεψη αποφασίστηκε όπως σταλεί επιστολή προς τον ΠτΔ, με την οποία θα ζητείται συνάντηση μαζί του, προκειμένου οι τοπικές Αρχές να του παρουσιάσουν τα ευρήματα της μελέτης, αλλά και για να του αναπτύξουν τις εισηγήσεις τους, προκειμένου να τύχει θετικής αντιμετώπισης το αίτημα για αντισταθμιστικά μέτρα.
Ο Δήμαρχος Λάρνακας δήλωσε ότι το αίτημα για αντισταθμιστικά μέτρα είναι πέρα για πέρα δίκαιο, γι’ αυτό οι δύο δήμοι αποφάσισαν να συναντηθούν με τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, επεξηγώντας του με λεπτομέρειες τους λόγους πάνω στους οποίους βασίζουν το αίτημα για αντισταθμιστικά.
Από την πλευρά του ο βουλευτής Λάρνακας Ανδρέας Αποστόλου, δήλωσε ότι «Πλέον, έχουμε στα χέρια μας τα επιστημονικά εργαλεία που καταδεικνύουν το δίκαιο τους αιτήματος των τοπικών Αρχών, αλλά και το παράδειγμα άλλων ευρωπαϊκών χωρών που παραχωρούν αντισταθμιστικά στις πόλεις που φιλοξενούν αεροδρόμια.
Εν’ όψει της επικείμενης συνάντησής μας με τον ΠτΔ, στόχος μας είναι να εξευρεθεί η χρυσή τομή, ώστε τόσο η Λάρνακα, όσο και η Δρομολαξιά να έχουν κάποια οφέλη».
Να σημειωθεί, ότι οι δύο δήμοι ζητούν αντισταθμιστικά μέτρα από το κράτος, είτε με μια πάγια ετήσια αποζημίωση, είτε με χρηματικό ποσό ανά επιβάτη.
Μαζική είναι η ανταπόκριση των δημοτών Λάρνακας στο σύγχρονο και πολυκαναλικό σύστημα εξυπηρέτησης που έθεσε σ’ εφαρμογή το τελευταίο διάστημα ο τοπικός Επαρχιακός Οργανισμός Εξυπηρέτησης, με στόχο την ενίσχυση της ποιότητας παροχής υπηρεσιών και την διευκόλυνση του κοινού με τη χρήση προηγμένων τεχνολογικών εργαλείων.
Η λειτουργία τηλεφωνικού κέντρου επί 24ώρου βάσεως αποτέλεσε μία από τις πρώτες πράξεις του Οργανισμού και παραμένει βασικός πυλώνας άμεσης επικοινωνίας με τους πολίτες. Ανακοίνωση του ΕΟΑ αναφέρει πως μέχρι σήμερα έχουν απαντηθεί πέραν των 135 χιλιάδων κλήσεων, που αφορούν κυρίως άδειες ανάπτυξης, τεχνικές βλάβες και πληροφορίες για λογαριασμούς ή οφειλές.
Κατά την περίοδο Σεπτεμβρίου–Νοεμβρίου 2024, ενόψει αποστολής των αποχετευτικών τελών, έτυχαν διαχείρισης περίπου 15.000 κλήσεις μηνιαίως. Λόγω της αποτελεσματικής ενημέρωσης, οι μηνιαίες κλήσεις σταθεροποιήθηκαν στις 9.500, με εξαίρεση περιόδους αυξημένης ζήτησης, όπως για παράδειγμα κατά την αποστολή λογαριασμών αποχετευτικών τελών ή υπενθυμίσεων καθυστερημένων οφειλών.
Παράλληλα, τέθηκαν σε λειτουργία σημεία – ταμεία φυσικής εξυπηρέτησης του κοινού αναφορικά με ζητήματα ύδρευσης και αποχέτευσης. Ως εκ τούτου, καθημερινά εξυπηρετούνται εκατοντάδες πολίτες, με τον συνολικό απολογισμό να φτάνει στην διεκπεραίωση 10 – 11 χιλιάδων συναλλαγών μηνιαίως, εκ των οποίων η πλειοψηφία (γύρω στις 6.500) αφορά πληρωμές λογαριασμών. Κατά τις περιόδους αποστολής λογαριασμών, οι συναλλαγές υπερβαίνουν τις 13.000 μηνιαίως.
Αξίζει να σημειωθεί, ότι στο κεντρικό ταμείο του ΕΟΑ Λάρνακας έχει τεθεί σε λειτουργία και Σταθμός Αυτόματης Πληρωμής, ο οποίος είναι διαθέσιμος για το κοινό καθ’ όλη τη διάρκεια του 24ώρου.
Ο Οργανισμός ενημέρωσε πως από τα τέλη περασμένου Μαρτίου μέχρι σήμερα πέραν των 800 πολιτών έχουν εξυπηρετηθεί μέσω αυτού του σταθμού, μειώνοντας κατά πολύ τον χρόνο αναμονής.
Παράλληλα, ο τοπικός ΕΟΑ αξιοποιεί και σύστημα ηλεκτρονικής καταγραφής αιτημάτων (e-Ticketing), που επιτρέπει την άμεση παρακολούθηση και διεκπεραίωση ηλεκτρονικών ερωτημάτων. Μέχρι σήμερα έχουν απαντηθεί περίπου 17.500 αιτήματα μέσω των επίσημων ηλεκτρονικών διευθύνσεων του Οργανισμού.
«Τα πιο πάνω στοιχεία αποτυπώνουν την σταθερή προσπάθεια του ΕΟΑ Λάρνακας να προσφέρει ποιοτική, άμεση και πολύπλευρη εξυπηρέτηση προς όλους τους πολίτες.
Μέσω της σταδιακής ενίσχυσης των ψηφιακών εργαλείων και της διαρκούς αναβάθμισης των διαδικασιών, ο Οργανισμός διασφαλίζει ότι οι υπηρεσίες του παραμένουν διαφανείς, αξιόπιστες και προσαρμοσμένες στις σύγχρονες ανάγκες της κοινωνίας.
Ο ΕΟΑΛ, προσηλωμένος στο όραμά του για σύγχρονη και υπεύθυνη δημόσια διοίκηση, δεσμεύεται να συνεχίσει να δημοσιοποιεί τακτικά τα αποτελέσματα των υπηρεσιών του, ενισχύοντας τη λογοδοσία και την εμπιστοσύνη των πολιτών.
Από την πρώτη μέρα λειτουργίας του, ο Οργανισμός έθεσε σε εφαρμογή ένα σύγχρονο, πολυκαναλικό σύστημα εξυπηρέτησης που ανταποκρίνεται στις πραγματικές ανάγκες των πολιτών, συνδυάζοντας την ανθρώπινη επαφή με τη χρήση προηγμένων τεχνολογικών εργαλείων», καταλήγει η ανακοίνωση του ΕΟΑ Λάρνακας.
Ο Δήμος Λάρνακας ενημερώνει το κοινό ότι, λόγω μετάβασης στο νέο ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα «ΕΥΑΓΟΡΑΣ», τα Κέντρα Εξυπηρέτησης του Δημότη στα Δημοτικά Διαμερίσματα Λάρνακας, Βορόκληνης και Λιβαδιών δεν θα διενεργούν εισπράξεις από τη Δευτέρα 16 Ιουνίου έως και τη Δευτέρα 30 Ιουνίου 2025.
Η αναβάθμιση αυτή αποσκοπεί στη βελτίωση της εξυπηρέτησης των δημοτών και στην παροχή πιο αποτελεσματικών και σύγχρονων υπηρεσιών.
Τα εξώδικα πρόστιμα για τροχονομικές παραβάσεις θα καταβάλλονται μόνο στα Γραφεία της Τροχονομικής Υπηρεσίας τα οποία βρίσκονται επί της οδού Παύλου Βαλσαμάκη, στον 1ο όροφο του Δημοτικού Χώρου Στάθμευσης.
Απολογούμαστε για την προσωρινή ταλαιπωρία και ευχαριστούμε για την κατανόηση και τη συνεργασία σας.