Home ΥΠΟΛΟΙΠΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΚΥΠΡΟΣ Ανάποδες οι «έξυπνες» στάσεις λεωφορείων: Πως απαντά ο Βαφεάδης για την πλευρά του πυλώνα
Ανάποδες οι «έξυπνες» στάσεις λεωφορείων: Πως απαντά ο Βαφεάδης για την πλευρά του πυλώνα

Ανάποδες οι «έξυπνες» στάσεις λεωφορείων: Πως απαντά ο Βαφεάδης για την πλευρά του πυλώνα

Στην δεξιά πλευρά βρίσκονται οι πυλώνες στις «έξυπνες» στάσεις λεωφορείων, με αποτέλεσμα…να μην βλέπουν οι επιβάτες που αναμένουν το λεωφορείο που έρχεται. Είναι σωστός ή λάθος ο σχεδιασμός;

Μιλώντας στην εκπομπή Alpha Καλημέρα ο Βουλευτής του ΑΚΕΛ Κώστας Κώστα, επισημαίνει ότι οι προδιαγραφές που πήραν είναι για στάσεις που κατασκευάζονται, τοποθετούνται σε χώρες που οδηγούν δεξιά, δηλαδή με αριστεροτίμονα και έπρεπε το τοίχωμα να είναι από την άλλη πλευρά.

 

«Το κόστος είναι τεράστιο, ακούω ποσά εξωπραγματικά. Είναι στάσεις πάρα πολύ μικρές, στο παγκάκι κάθονται δύο πλάσματα, το σκέπαστρο είναι πάρα πολύ μικρό, δεν προστατεύει ούτε από τη βροχή, ούτε από τίποτα, δεν υπάρχει ένας κάδος απορρημάτων.»

Σημειώνει ότι το θέμα θα συζητηθεί σε δύο εβδομάδες στην Επιτροπή Μεταφορών και Έργων ώστε να τεθεί επί τάπητος το κόστος, το μέγεθος αλλά και ο σχεδιασμός.

Κληθείς να δώσει εξηγήσεις ο Υπουργός Μεταφορών Αλέξης Βαφεάδης αναφέρει ότι είχε παραλάβει το έργο καθώς παραγγέλθηκε πριν αναλάβει τα καθήκοντα του και είχε ζητήσει ενημέρωση από τον σχεδιαστή ο οποίος εξήγησε ότι ήθελε να εξυπηρετούνται και οι πολίτες αναπηρίες, με μειωμένη όραση ή τυφλούς, έτσι τοποθετήθηκε ο πυλώνας στο συγκεκριμένο σημείο ώστε να μπορεί ο οδηγός λεωφορείου να υπολογίσει που να σταματήσει για να μπορεί και ο επιβάτης να μεταβεί απευθείας στην πόρτα του λεωφορείου.

Προσθέτει ότι ο πυλώνας έχει ηχητική σήμανση η οποία ηχεί για να ενημερώσει τον επιβάτη ότι έρχεται το λεωφορείο.

Απαντώντας σε σχόλιο ότι αν ήταν από την άλλη πλευρά ο πυλώνας θα είχε την ίδια λειτουργία, ο κ. Βαφεάδης αναφέρει ότι σε τέτοια περίπτωση, η δεύτερη πόρτα του λεωφορείου που είναι για έξοδο των επιβατών θα ήταν πάνω στη στάση, με αποτέλεσμα να δημιουργείται συμφόρηση και να μην μπορούν να επιβιβαστούν όσοι περίμεναν.

«Το πλάτος αυτού του πυλώνα επιτρέπει τη θέαση και από τους επιβάτες και από τον οδηγό. Μπορεί να μην είναι η ιδανική κατάσταση για τους αρτιμελής επιβάτες αλλά πρέπει να δεχθούμε ότι πρέπει να υποστούμε μια μικρή ταλαιπωρία, ώστε να εξυπηρετήσουμε και τους τυφλούς.»

Σε έρευνα που διενήργησε η εκπομπή Alpha Ενημέρωση, διαπίστωσε ότι πρέπει να είναι ανοιχτή η πλευρά από την οποία έρχεται το λεωφορείο.

«Ο σχεδιαστής έχει επιλέξει να συμβιβάσει την απευθείας θέαση του λεωφορείου και να εξυπηρετήσει και τους τυφλούς ή τα άτομα με περιορισμένη όραση. Νομίζω είναι ένας συμβιβασμός ο οποίος εξυπηρετεί όλη την κοινωνία, πρέπει να σκεφτόμαστε όχι μόνο τον εαυτό μας αλλά όλους.»

«Αυτός ο πυλώνας, προστατεύει και τους επιβάτες που αναμένουν από ενδεχόμενο χτύπημα αυτοκινήτου», επισημαίνει ο κ. Βαφεάδης και εξηγεί ότι σε αντίθετη περίπτωση οι επιβάτες θα ήταν εκτεθειμένοι οι επιβάτες που αναμένουν.

Ερωτηθείς αν υπάρχουν άλλα είδη στάσεων, απαντά ότι υπάρχουν πιο μεγάλες στάσεις οι οποίες τοποθετούνται στα σημεία όπου υπάρχει μεγαλύτερος χώρος και προσθέτει ότι είναι τεσσάρων ειδών οι στάσεις.

Τονίζει ότι προγραμματίζεται εξέλιξη των στάσεων λεωφορείου.

«Οι στάσεις θα εξελιχθούν, δεν θα μείνουν έτσι, εμείς θέλουμε να τις εξελίξουμε σε ένα πολυεργαλείο. Στο μέλλον θέλουμε να προσθέσουμε δωρεάν WiFi, θα υπάρχει ενημέρωση για το τι συμβαίνει στην περιοχή, δωρεάν πόσιμο νερό. Θέλουμε να εξελιχθεί σε ένα κομβικό σημείο, σε ένα χώρο που θα παρέχει υπηρεσίες στους πολίτες ώστε να εξυπηρετούνται καλύτερα.»

Send this to a friend