![Ελεγκτική Υπηρεσία: Γραφεία – διαμερίσματα ήθελαν για κάθε υπάλληλο του Εφοριακού Συμβουλίου](https://larnakaonline.com.cy/wp-content/uploads/2025/02/elegktiki-ypiresia-2-1024x664-1.jpg)
Ελεγκτική Υπηρεσία: Γραφεία – διαμερίσματα ήθελαν για κάθε υπάλληλο του Εφοριακού Συμβουλίου
Η Νομική Υπηρεσία έδειξε πόρτα στο Εφοριακό Συμβούλιο (ΕΦ.ΣΥ), καλώντας το να της «αδειάσει τη γωνιά» και να βρει άλλα γραφεία δεδομένου ότι οι χώροι της Εισαγγελίας (όπου φιλοξενείται το Συμβούλιο), δεν αρκούν ούτε για το δικό της προσωπικό και το ΕΦ.ΣΥ, βρήκε χώρους που αναλογούν σε ένα διαμέρισμα για κάθε υπάλληλο.
Όπως αναφέρεται σε έκθεση της Ελεγκτικής Υπηρεσίας, ύστερα από σχετική επιστολή της Νομικής Υπηρεσίας, το Εφοριακό Συμβούλιο προχώρησε σε διαδικασία εξεύρεσης χώρου στέγασης των γραφείων του με πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος καθορίζοντας το εμβαδόν στα 420 τετραγωνικά μέτρα (τ.μ) για προσωπικό πέντε ατόμων τα οποία (θεωρητικά) θα αυξανόταν μελλοντικά στα 12.
Το εμβαδόν αντιστοιχεί σε 35 τ.μ. για τον κάθε ένα από τους 12 υπαλλήλους ενώ όσο εξακολουθούσαν να είναι πέντε, αναλογούν περίπου 80 τ.μ. στον καθένα. Η Ελεγκτική Υπηρεσία θεωρεί πως τα 420 τ.μ. είναι πολλά για τόσο λίγο προσωπικό.
Στην έκθεση αναφέρεται πως με επιστολή της Νομικής Υπηρεσίας προς τον προέδρο του ΕΦ.ΣΥ., ημερ. 25.7.2022, ζητήθηκε όπως γίνουν ενέργειες, το συντομότερο και όχι αργότερα από την 30η Σεπτεμβρίου 2023 (η έκθεση αφορούσε τα έτη 2021-2022), για μεταστέγαση του ΕΦ.ΣΥ. σε άλλο κτήριο, λόγω σοβαρότατου προβλήματος στέγασης των Λειτουργών της Νομικής Υπηρεσίας, εφόσον τα γραφεία είχαν παραχωρηθεί προσωρινά από την Νομική Υπηρεσία στο Υπουργείο Οικονομικών για σκοπούς στέγασης του ΕΦ.ΣΥ.
Στο μεταξύ, το ΕΦ.ΣΥ. προχώρησε σε διαδικασία εξεύρεσης χώρου στέγασης των γραφείων του αφού, και ο Γενικός Διευθυντής Υπουργείου Οικονομικών με σχετική επιστολή του, ημερ. 24.5.2021, ζήτησε από τον Πρόεδρο του ΕΦ.ΣΥ. να αποταθεί προς το Τμήμα Δημοσίων Έργων (ΤΔΕ), το οποίο είναι αρμόδιο για θέματα στέγασης κρατικών υπηρεσιών, ώστε να ολοκληρωθεί άμεσα η διαδικασία μεταστέγασης των γραφείων του.
Σύμφωνα με επιστολή του ΕΦ.ΣΥ., ημερ. 26.9.2023, προς το ΤΔΕ, δεν υπήρξε ανταπόκριση στην πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για στέγαση των γραφείων του ΕΦ.ΣΥ. και ζήτησε τη διερεύνηση του ενδεχομένου μεταστέγασης στο υποστατικό το οποίο στεγαζόταν η Επίτροπος Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, το οποίο τελικά κρίθηκε κατάλληλο από το ΤΔΕ.
Στην έκθεση αναφέρεται πως μέχρι την ημέρα του ελέγχου και την ετοιμασία της (παρούσας) έκθεσης, δεν είχε ολοκληρωθεί η διαδικασία μεταστέγασης του ΕΦ.ΣΥ.
Στην ίδια έκθεση καταγράφονται και τα ακόλουθα:
Πέραν των πιο πάνω, αναφέραμε ότι, στην πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος, στο πλαίσιο εξεύρεσης χώρου στέγασης των γραφείων του ΕΦ.ΣΥ., καθορίστηκε συνολικό εμβαδό 420τ.μ. +/-3%, με αναμενόμενο αριθμό 12 εργαζομένων, όπως καθορίστηκε για σκοπούς μελλοντικής ενίσχυσης της στελέχωσης του Συμβουλίου.
Παρατηρήσαμε ότι το συνολικό εμβαδό, όπως καθορίστηκε από το ΕΦ.ΣΥ., ως κριτήριο εξεύρεσης χώρου για στέγαση των γραφείων του, φαίνεται να ήταν αυξημένο, με βάση τις μελλοντικές ανάγκες του ΕΦ.ΣΥ. αλλά και τα κριτήρια τα οποία καθόρισε το Υπουργικό Συμβούλιο (για τις υπηρεσίες του δημοσίου).
Ενόψει των πιο πάνω, αναφέραμε ότι αναμένεται όπως, σε κάθε περίπτωση, το ΕΦ.ΣΥ. θα στεγάζεται σε κτίρια ανταποκρινόμενα στις πραγματικές ανάγκες, με το χαμηλότερο δυνατό κόστος.
Ο πρόεδρος του ΕΦ.ΣΥ μας πληροφόρησε ότι θα λάβει υπόψιν του την επισήμανση της Υπηρεσίας μας και, εφόσον γίνει νέα πρόσκληση ενδιαφέροντος, θα κινηθεί με βάση τα σημερινά δεδομένα αλλά και τις ανάγκες του ΕΦ.ΣΥ με το απαραίτητο προσωπικό.