Αερόσακοι Takata: Τι ισχύει με τις ασφαλιστικές σε περίπτωση ατυχήματος ή απενεργοποίησης
Στις αρχές της ερχόμενης εβδομάδας αναμένονται οι τελικές αποφάσεις σχετικά με τη διαδικασία που θα ακολουθηθεί για την ανάκληση οχημάτων με ελαττωματικούς αερόσακους Takata. Χθες οι αρμόδιοι πραγματοποίησαν σειρά συσκέψεων στη σκιά του ολοένα και αυξανόμενου αριθμού αυτοκινήτων που διαθέτουν επικίνδυνα εξαρτήματα.
Μιλώντας στην εκπομπή Alpha Καλημέρα ο Βουλευτής των Οικολόγων, Σταύρος Παπαδούρης, ανέφερε ότι ελάχιστα έγιναν στο ζήτημα των ανακλήσεων τα τελευταία χρόνια, με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί ένα σημαντικό κενό στην αλυσίδα εντοπισμού και ενημέρωσης. Όπως εξήγησε, εάν οι διανομείς δεν είναι δεκτικοί στην επικαιροποίηση των στοιχείων, πλέον θα μπορεί το Τμήμα Οδικών Μεταφορών να έρθει σε επαφή με την κατασκευάστρια εταιρεία.
Οι λύσεις που βρέθηκαν στο τραπέζι
Επί τάπητος έχει βρεθεί και το ζήτημα της απενεργοποίησης των αερόσακων, με τον μηχανολόγο Δρ. Χαράλαμπο Καπετάνιο να επαναλαμβάνει ότι δεν ενδείκνυται όσον αφορά τις θέσεις οδηγού και συνοδηγού. Μόνη εξαίρεση είναι η τοποθέτηση παιδικού καθίσματος.
«Υπάρχει μεγάλη περίπτωση, σε πολλά οχήματα, να έχω πρόβλημα και με το υπόλοιπο σύστημα του αυτοκινήτου. Δηλαδή σε περίπτωση που έχουμε ατύχημα να μην ενεργοποιηθούν και οι υπόλοιποι αερόσακοι. Μιλάω για κάποια μοντέλα, για τα οποία εμείς όμως δε μπορούμε να ξέρουμε.»
Μια λύση ακόμα που δόθηκε και βρίσκεται υπό εξέταση, αφορά την εισαγωγή εξαρτημάτων από τρίτες χώρες που κατασκευάζουν αερόσακους χωρίς καταγεγραμμένα προβλήματα. Παράλληλα, υπάρχουν σκέψεις για την παροχή πιστοποίησης από τις αντιπροσωπείες προς ιδιώτες μηχανικούς μέσω του Υπουργείου Μεταφορών για να μπορούν να συνδράμουν τη διαδικασία αντικατάστασης.
Με λάθη οι λίστες
Όσον αφορά τις λίστες που δημοσιεύθηκαν, εξήγησε ότι υπάρχουν κάποια λάθη, λόγω μη επικαιροποίησης στοιχείων στα οχήματα που έχουν εισαχθεί από τρίτη χώρα. Κάτι που αποδίδεται στις μεταπωλήσεις που πιθανόν προηγήθηκαν και τις παρεμβάσεις που μπορεί να έγιναν στο αυτοκίνητο.
«Σε τέτοιες περιπτώσεις η καλύτερη λύση είναι να πάμε στον τεχνικό, να δει με τα μάτια του τον αερόσακο, τον αριθμό του αερόσακου και να γίνει ο έλεγχος από το μητρώο των εταιρειών.»
Τι ισχύει με την ασφάλιση;
Ερωτηθείς για το τι ισχύει με την ασφάλιση των υπό ανάκληση οχημάτων μέχρι την έκδοση του διατάγματος, ο Βουλευτής Σταύρος Παπαδούρης απάντησε ότι σε περίπτωση ατυχήματος, και εφόσον ο οδηγός δεν έχει τύχει επίσημης ενημέρωσης, η ασφαλίστικη υποχρεούται να προχωρήσει σε κάλυψη.
Για το σενάριο όπου ο πολίτης έχει ενημερωθεί δεόντως από τις αρμόδιες Αρχές, τότε έχει δικαίωμα η ασφαλιστική εταιρεία να αμφισβητήσει την υποχρέωση της οποιασδήποτε κάλυψης. Εκτεθειμένος είναι ο οδηγός και σε περίπτωση που παρεμβαίνει αυτοβούλως απενεργοποιώντας τον αερόσακό του.
Ο κύριος Καπετάνιος συνέστησε υπομονή σε όλους τους οδηγούς μέχρι να ληφθούν τελικές αποφάσεις.