Ειδικά μενού για άτομα με οπτική αναπηρία σε πολυτελή ξενοδοχεία της Λάρνακας
ΓΡΑΦΕΙ ο ΒΑΣΟΣ ΒΑΣΟΥ
Εφτά μεγάλα ξενοδοχεία της Λάρνακας έχουν ενταχθεί σε πρόγραμμα που προνοεί ειδική προσαρμογή των μενού τους ώστε να είναι φιλικά προς τα άτομα με οπτική αναπηρία.
Η Εταιρεία Τουριστικής Ανάπτυξης και Προβολής (ΕΤΑΠ) Λάρνακας, σε συνεργασία με το μη κερδοσκοπικό σωματείο «Ένα Εμείς» και την Σχολή Τυφλών Άγιος Βαρνάβας, προχώρησαν στην υλοποίηση σημαντικών πρωτοβουλιών για διευκόλυνση της πρόσβασης ατόμων με οπτική αναπηρία σε τουριστικά καταλύματα και υπηρεσίες της Λάρνακας.
Μία από τις πιο σημαντικές ενέργειες θεωρείται η προσαρμογή των μενού επτά πολυτελών ξενοδοχειακών μονάδων, πέντε και τεσσάρων αστέρων, έτσι ώστε να είναι κατάλληλα για άτομα με οπτική αναπηρία.
Ήδη, τα μενού των ξενοδοχείων που συμμετέχουν στο υπό αναφορά πρόγραμμα έχουν εκτυπωθεί σε γραφή Μπράιγ (Braille) και σε μεγενθυμένη έκδοση για καλύτερη ανάγνωση, ενώ παράλληλα παρέχονται και σε προσβάσιμη μορφή μέσω QR code. Στην συγκεκριμένη δράση συμμετέχουν τα ξενοδοχεία Golden Bay, Sandy Beach, Lordos Beach, Radisson Blu, E-Hotel και Robinson (στην Αλαμινό), γεγονός που φανερώνει την επιθυμία των ξενοδόχων να υποστηρίξουν έμπρακτα τον προσβάσιμο τουρισμό. Ανακοίνωση της Εταιρείας Τουρισμού Λάρνακας αναφέρει ότι στο πλαίσιο αυτών των πρωτοβουλιών προγραμματίζεται, επίσης, η διεξαγωγή εκπαιδευτικού εργαστηρίου τον ερχόμενο Δεκέμβριο, το οποίο θα επικεντρωθεί στην ενημέρωση και ευαισθητοποίηση του προσωπικού των ξενοδοχείων της Λάρνακας σχετικά με την όσο το δυνατόν καλύτερη εξυπηρέτηση ατόμων με οπτική αναπηρία.
«Οι ενέργειες αυτές εντάσσονται σε ένα ευρύτερο πλάνο δράσεων της τοπικής εταιρείας τουρισμού, το οποίο κατά το τρέχον έτος περιλάμβανε και άλλες σημαντικές πρωτοβουλίες για την αναβάθμιση της προσβασιμότητας ΑμεΑ.
Μεταξύ αυτών, ήταν η μετατροπή του Μουσείου Μνήμης Καλαμουργικής Λιβαδιών ώστε να είναι φιλικό για άτομα με οπτική και ακουστική αναπηρία, η δημιουργία Απτικού Σταθμού στο Μουσείο Πιερίδη και η εκπόνηση μελέτης αξιολόγησης προσβασιμότητας για τα σημεία ενδιαφέροντος (αξιοθέατα) της Λάρνακας σε συνεργασία με την Ablebook.
Τα πορίσματα της υπό αναφορά μελέτης θα παρουσιαστούν σύντομα σε όλους τους εμπλεκόμενους φορείς με σκοπό την λήψη διορθωτικών μέτρων εκεί και όπου χρειάζεται», υπογραμμίζεται στην ανακοίνωση της ΕΤΑΠ.
Όλες οι πιο πάνω δράσεις υλοποιήθηκαν με την στήριξη του Υφυπουργείου Τουρισμού, ενισχύοντας την προσπάθεια για μια Λάρνακα που να μπορεί ν’ ανταποκρίνεται στις ανάγκες όλων των επισκεπτών της.
Σύμφωνα με την ΕΤΑΠ, με παρόμοιες πρωτοβουλίες η Λάρνακα αναδεικνύεται σε έναν σύγχρονο τουριστικό προορισμό που ενσωματώνει τις αρχές της προσβασιμότητας και της συμπερίληψης.