ΥΠΑΝ: Η αξία και σημασία του ολοήμερου σχολείου είναι δεδομένη
Η αξία και σημασία του ολοήμερου σχολείου είναι δεδομένη τόσο εκπαιδευτικά όσο και κοινωνικά, είπε τη Δευτέρα η Υπουργός Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας, Αθηνά Μιχαηλίδου, σε χαιρετισμό της στην Ημέρα Γνωριμίας «Εφ’ όλης της ύλης» του Ολοήμερου Σχολείου Διαθεματικής και Διεπιστημονικής Μάθησης του Παγκυπρίου Γυμνασίου
«Η αναβάθμιση και η βελτίωση του Ολοήμερου Σχολείου αποτελεί μία από τις σημαντικότερες δράσεις που έχουμε αναλάβει, με στόχο η επόμενη σχολική χρονιά να αρχίσει με νέα δεδομένα», πρόσθεσε.
«Χαίρομαι που είμαι σήμερα εδώ για να δούμε τα αποτελέσματα ενός εκπαιδευτικού θεσμού, ο οποίος εφαρμόζεται με επιτυχία για τρίτη συνεχόμενη σχολική χρονιά στο ιστορικό Παγκύπριο Γυμνάσιο, με την εξέλιξη του σε Ολοήμερο Σχολείο Διαθεματικής και Διεπιστημονικής Μάθησης, στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής προσέγγισης STEAM. Πρόκειται για μια καινοτόμο προσέγγιση, που αποτελεί ένα ακόμα βήμα προς την επίτευξη του στόχου μας για ένα σύγχρονο, μαθητοκεντρικό και συμπεριληπτικό σχολείο», είπε η Υπουργός Παιδείας.
Η κα. Μιχαηλίδου ανέφερε ότι από το Σεπτέμβρη του 2023 αύξησαν τα προαιρετικά ολοήμερα σχολεία στη Δημοτική Εκπαίδευση από 220 σε 228 και τα πιλοτικά ολοήμερα σχολεία στη Μέση Εκπαίδευση από 2 σε 5.
Σημείωσε ότι η πιλοτική λειτουργία του ολοήμερου σχολείου στη Μέση Γενική Εκπαίδευση, με τα παιδιά να συνεργάζονται για την επίλυση προβλημάτων και να μαθαίνουν μέσα από την ίδια την εφαρμογή γνώσεων και δεξιοτήτων σε ποικίλα περιβάλλοντα, έχει ήδη φέρει τα πρώτα θετικά αποτελέσματα.
«Ως εκ τούτου, και στο πλαίσιο όσων προβλέπονται στο Πρόγραμμα Διακυβέρνησης για σταδιακή επέκταση και αναβάθμιση του θεσμού του ολοήμερου σχολείου με τελικό στόχο την καθολική εφαρμογή του στη Δημοτική αλλά και την πιλοτική εφαρμογή του στη Μέση Εκπαίδευση, έχουμε ήδη προωθήσει και υλοποιούμε πιλοτική εφαρμογή σε άλλα τέσσερα Γυμνάσια παγκύπρια: στο Λανίτειο Γυμνάσιο Λεμεσού, στο Ευρυβιάδειο Γυμνάσιο Λάρνακας, στο Νικολαίδειο Γυμνάσιο Πάφου και στο Γυμνάσιο Παραλιμνίου», συμπλήρωσε.
Με τον τρόπο αυτό, συνέχισε η Υπουργός Παιδείας, «επεκτείνουμε τον θεσμό των σχολείων STEAM σε όλες τις πόλεις και προωθούμε την προσέγγιση STEAM στο γενικό αναλυτικό πρόγραμμα».
Παράλληλα, είπε, μέσω των σχολείων STEAM, επενδύουν στην αυτόνομη και βιωματική μάθηση και συμβάλλουν ώστε τα παιδιά να αναπτύξουν βασικές δεξιότητες και να καλλιεργήσουν κριτικό και δημιουργικό πνεύμα, στοιχεία, τα οποία εντάσσονται στην ευρύτερη εκπαιδευτική τους πολιτική για διαμόρφωση ενός εκπαιδευτικού συστήματος στο οποίο όλοι και όλες θα έχουν την ευκαιρία να καλλιεργούν τα ταλέντα και τις ικανότητές τους στον μέγιστο βαθμό, µέσω ευέλικτων και καινοτόμων διαδικασιών μάθησης.
«Το Ολοήμερο Γυμνάσιο αποδεικνύει ότι ως κράτος ακολουθούμε τις εξελίξεις στον χώρο της παιδείας και της κοινωνίας, προετοιμάζοντας τους μαθητές και τις μαθήτριές μας για τις απαιτήσεις του σύγχρονου κόσμου. Τα παιδιά μας αποτελούν το μέλλον της πατρίδας μας και οφείλουμε να τους προσφέρουμε μια παιδεία προσανατολισμένη στο αύριο, με αναπόσπαστες τις τεχνολογικές και επιστημονικές ανακαλύψεις που χαρακτηρίζουν την εποχή μας», σημείωσε.
Παράλληλα, είπε η Υπουργός Παιδείας, «η προσφερόμενη εκπαίδευση θα πρέπει να αναδεικνύει την ιστορική και πολιτισμική πορεία μας στον κόσμο».
Όπως ανέφερε, τις δύο αυτές παράλληλες επιδιώξεις καλλιεργούν τα προγράμματα των Κατευθύνσεων «STEAM» και «Ελληνική Γλώσσα και Πολιτισμός» του Ολοήμερου Σχολείου Διαθεματικής και Διεπιστημονικής Μάθησης.
Σημείωσε ότι στην Κατεύθυνση «STEAM», η Επιστήμη, η Τεχνολογία, η Μηχανική, οι Τέχνες και τα Μαθηματικά αποτελούν το εφαλτήριο για τη διενέργεια έρευνας και για την εξεύρεση καινοτόμων λύσεων σε σύνθετα προβλήματα της καθημερινότητας, ενώ παράλληλα, στην Κατεύθυνση «Ελληνική Γλώσσα και Πολιτισμός» επιδιώκεται η ποιοτική αναβάθμιση της παραγωγής γραπτού και προφορικού λόγου, στο πλαίσιο της διερεύνησης διάφορων θεμάτων και η ενασχόληση με τα πνευματικά, υλικά, ιστορικά και καλλιτεχνικά επιτεύγματα των ανθρώπων.
«Είμαστε έτοιμοι, στη βάση της αξιολόγησης του θεσμού αλλά και της συνεχούς παρακολούθησής του, να τον διευρύνουμε και να τον αναπτύξουμε για το καλό των παιδιών και τη βελτίωση των μαθησιακών αποτελεσμάτων», κατέληξε η Υπουργός Παιδείας.
ΚΥΠΕ