Home ΥΠΟΛΟΙΠΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΚΥΠΡΟΣ Έγκριση κανονισμών για εγκατάσταση φορτιστών ηλεκτρικών οχημάτων σε πρατήρια
Έγκριση κανονισμών για εγκατάσταση φορτιστών ηλεκτρικών οχημάτων σε πρατήρια

Έγκριση κανονισμών για εγκατάσταση φορτιστών ηλεκτρικών οχημάτων σε πρατήρια

Τα πρατήρια πετρελαιοειδών θα έχουν πλέον τη δυνατότητα εγκατάστασης και χρήσης σημείων φόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων, ύστερα από την ομόφωνη έγκριση σχετικών κανονισμών από την Ολομέλεια της Βουλής.

Η έγκριση των εν λόγω κανονισμών κρίθηκε αναγκαία, στο πλαίσιο της προώθησης της ηλεκτροκίνησης στην Κύπρο, με απώτερο στόχο την πράσινη μετάβαση.

Κατά τη συζήτηση ο βουλευτής του ΑΚΕΛ Άριστος Δαμιανού ανέφερε ότι για άλλη μια φορά στην Κύπρο «δεν λειτουργήσαμε ως προμηθείς», αφού δόθηκαν κίνητρα για ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα αλλά δεν επαρκούν τα σημεία φόρτισης. Με αυτούς τους κανονισμούς, είπε, γίνεται μια προσπάθεια να βοηθηθεί το κοινό, και ευχήθηκε να εφαρμοστούν το συντομότερο δυνατό.

 

 

Ο βουλευτής του Κινήματος Οικολόγων – Συνεργασία Πολιτών, Χαράλαμπος Θεοπέμπτου, χαρακτήρισε σημαντική αυτή την εξέλιξη. Σημείωσε ότι είναι η πρώτη φορά που κάποιος θα πωλεί ρεύμα πέραν από την ΑΗΚ, αφού οι πολίτες που θα πηγαίνουν να γεμίσουν τα αυτοκίνητά τους θα πληρώνουν το πρατήριο για τον ηλεκτρισμό.

Είπε ότι μέχρι στιγμής όλα τα σημεία φόρτισης είναι της ΑΗΚ, ενώ υπενθύμισε νόμο που ψηφίστηκε πριν από δύο χρόνια και υποχρεώνει όσους έχουν πάνω από 20 χώρους στάθμευσης να εγκαταστήσουν μέχρι το 2025 φορτιστή ηλεκτροκίνητων οχημάτων.

Σημείωσε ότι γίνεται προσπάθεια ώστε και η Βουλή να εγκαταστήσει δύο φορτιστές τέτοιων οχημάτων έξω από το κτήριό της. Κάλεσε, παράλληλα, την Κυβέρνηση να περιλάβει στους κανόνες για τις ηλεκτρικές εγκαταστάσεις και τις διαδικασίες για εγκατάσταση φορτιστών αυτοκινήτων.

Ο βουλευτής του ΔΗΚΟ, Χρίστος Σενέκκης, είπε ότι γίνεται ένα σημαντικό βήμα για να νιώσει ασφάλεια ο πολίτης που προτίθεται να αγοράσει ηλεκτροκίνητο όχημα, με απώτερο στόχο την πράσινη μετάβαση.

Σημείωσε ωστόσο πως η πράσινη μετάβαση επιτυγχάνεται κυρίως με την παραγωγή της ενέργειας που καταναλώνεται από τις ΑΠΕ, κάτι που δεν εξασφαλίζεται σε ικανοποιητικό βαθμό, αφού το μεγαλύτερο ποσοστό της ενέργειας στους φορτιστές αυτοκινήτων θα προέρχεται από την παραγωγή της ΑΗΚ με μαζούτ. Πρόσθεσε ότι χρειάζεται να δοθούν συνδυασμένα κίνητρα για ηλεκτροκίνηση και παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ.

Send this to a friend