Home ΥΠΟΛΟΙΠΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΚΥΠΡΟΣ Υπουργός Παιδείας: Όσα αλλάζουν στα σχολεία κι οι εκκρεμότητες της νέας χρονιάς
Υπουργός Παιδείας: Όσα αλλάζουν στα σχολεία κι οι εκκρεμότητες της νέας χρονιάς

Υπουργός Παιδείας: Όσα αλλάζουν στα σχολεία κι οι εκκρεμότητες της νέας χρονιάς

“Πυρετός” προετοιμασιών επικρατεί στο Υπουργείο Παιδείας ενόψει της νέας σχολικής χρονιάς. Μια χρονιά η οποία φαίνεται να είναι γεμάτη από προκλήσεις, καθώς η αρμόδια Υπουργός, μαζί με τους εταίρους της καλούνται να εφαρμόσουν νέα προγράμματα και καινοτομίες που θα εκσυγχρονίσουν το εκπαιδευτικό σύστημα της Κύπρου.

Η Υπουργός Παιδείας, Αθηνά Μιχαηλίδου, μιλά στο AlphaΝews.Live, για όλα όσα έχουν γίνει μέχρι σήμερα και τις εκκρεμότητες που υπάρχουν. Μεταξύ άλλων, ξεκαθαρίζει τι ισχύει και τι όχι σε σχέση με το μάθημα της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης, απαντά στις ανησυχίες των εκπαιδευτικών για  την στελέχωση των σχολείων και αναλύει όλα όσα αλλάζουν με τη νέα σχολική χρονιά.

Μάθημα σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης από το 2011

 

 

Μιλώντας για το μάθημα της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης η Υπουργός Παιδείας έκανε λόγο για σοβαρή παραπληροφόρηση. Επισήμανε πως η ενότητα της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης εμπίπτει στην ευρύτερη ενότητας της αγωγής και υγείας, και διδάσκεται τα τελευταία 12 χρόνια σε προδημοτική, δημοτικό και γυμνάσιο. Πρόκειται για μια ενότητα που στοχεύει στην ενημέρωση των παιδιών, κυρίως για θέματα αυτοπροστασίας.

Τα τελευταία 12 χρόνια δεν υπήρξε ποτέ πρόβλημα και καμία καταγγελία από κανένα για το μάθημα που έχουμε τόσα χρόνια στα σχολεία μας.

Την ίδια ώρα διαψεύδει τους διάφορους ισχυρισμούς σύμφωνα με τους οποίος το μάθημα της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης διδάσκεται από άλλα άτομα, πέραν των εκπαιδευτικών. Η κ. Μιχαηλίδου ξεκαθάρισε πως από το 2011, το συγκεκριμένο μάθημα διδάσκεται μόνον από εκπαιδευτικούς «και αυτό δεν πρόκειται να αλλάξει».

Αυτό που θα αλλάξει από φέτος, μετά από παρέμβαση της Βουλής, πρόσθεσε, είναι ένταξη του μαθήματος της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης σε λύκεια και τεχνικές σχολές. Θα υπάρχουν όπως είπε έξι ώρες διδασκαλίας ετησίως, όπου θα γίνονται αναφορές σε θέματα σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης.

Στα λύκεια και τις τεχνικές σχολές θεσμοθετούνται οι διαλέξεις που γινόντουσαν τόσα χρόνια και αφορούν μεταξύ άλλων τα σεξουαλικώς μεταδιδόμενα νοσήματα και τις ανεπιθύμητες εγκυμοσύνες.

Στοχεύουμε σε ένα μαθητοκεντρικό σύστημα

Μετά από πολύμηνες συζητήσεις, αλλά και αντιδράσεις από μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς, καταργείται φέτος ο θεσμός των τετραμήνων και εντάσσεται πλέον νέο σύστημα αξιολόγησης του μαθητή. Ένα σύστημα το οποίο, όπως ανέφερε η κ. Μιχαηλίδου, είναι μαθητοκεντρικό και επενδύει στη γνώση του μαθητή.

Κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού το Υπουργείο Παιδείας έχει προχωρήσει στην απαραίτητη προεργασία έτσι ώστε  οι μαθητές να γνωρίζουν από νωρίς τα μαθήματα στα οποία θα εξεταστούν, αλλά και τον τρόπο αξιολόγησης τους.

Αυτή τη φορά θα υπάρχει ευελιξία έτσι ώστε η αξιολόγηση του μαθητή να γίνεται μέσα από εξετάσεις, διαγωνίσματα αλλά και άλλες δημιουργικές εργασίες.

Κλιματιστικά στα σχολεία

Η εγκατάσταση κλιματιστικών στα σχολεία αποτελεί ένα λογικό και ανθρώπινο αίτημα εκπαιδευτικών, γονιών και μαθητών, ανέφερε η κ. Μιχαηλίδου. Στο πλαίσιο αυτό το Υπουργείο της έρχεται να ενισχύσει την προσπάθεια που γίνεται ενθαρρύνοντας τα σχολεία να προχωρήσουν στην εγκατάσταση κλιματιστικών «υπό τις σωστές όμως περιστάσεις και τους σωστούς όρους».

Συνολικά έχουν ήδη εγκατασταθεί 50.000 κλιματιστικά σε σχολικές, ενώ εντός του Φθινοπώρου αναμένεται να ολοκληρωθούν οι σχετικές μελέτες για επιπλέον μέτρα που μπορούν να ληφθούν πέραν από την εγκατάσταση των κλιματιστικών. Με την ολοκλήρωση της μελέτης, πρόσθεσε η κ. Μιχαηλίδου, το Υπουργείο θα είναι σε θέση να πάρει τις σωστές αποφάσεις, σε συνεργασία με όλους τους εταίρους, για υλοποίηση του όλου σχεδιασμού.

Ο σχεδιασμός θα γίνει με προτεραιοποίηση των σχολικών μονάδων ανάλογα με τις συνθήκες που επικρατούν στο κάθε ένα. «Υπάρχουν σχολεία που λειτουργούν ως ολοήμερα ή βρίσκονται σε μεγάλα αστικά κέντρα, όπου οι θερμοκρασίες είναι ψηλότερες σε σχέση με τα ορεινά».

Σχολεία εργοτάξια

Όσον αφορά τα σχολεία – εργοτάξια, το Υπουργείο Παιδείας έχει ήδη ανακοινώσει τον πλήρη προγραμματισμό για τις κατασκευαστικές εργασίες στις σχολικές μονάδας, τόσο για τα βελτιωτικά έργα που θα γίνονται σε μερικά σχολεία, κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, όσο και για την επέκταση και δημιουργία νέων σχολικών χώρων.

Είναι ευχάριστο και δεν θα πρέπει να το βλέπουμε ως κάτι αρνητικό, ότι υπάρχουν εργοτάξια σε σχολεία. Φτάνει να λαμβάνονται σοβαρά μέτρα για την ασφάλεια των παιδιών. Θέλουμε να έχουμε καλύτερα κτίρια, καλύτερες υποδομές και για αυτό επενδύουμε σε αυτά.

Καταργείται το καθεστώς αγοράς υπηρεσιών

Καθησυχαστική εμφανίζεται η Υπουργός Παιδείας, σε σχέση με τις ανησυχίες που εκφράζονται από πλευράς εκπαιδευτικών για την διαδικασία στελέχωσης των σχολείων, καθώς αυτή όπως ανέφερε προχωρά κανονικά.

Εξήγησε πως σε μεμονωμένες περιπτώσεις, στις αρχές κάθε σχολικής χρονιάς, δημιουργείται κάποια αναστάτωση, λόγω των συμβασιούχων εκπαιδευτικών που δεν αποδέχονται τον διορισμό τους.

Παρόλα αυτά, υπενθύμισε, πως από φέτος καταργείται το καθεστώς αγοράς υπηρεσιών και αντικαθίσταται με τους καταλόγους διοριστέων και διορισίμων μέσω ΕΔΥ, κάτι το οποίο θα βελτιώσει σημαντικά την όλη διαδικασία.

Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών

Πέραν από τα πιο πάνω, φέτος ενισχύεται και η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών με την χρήση της τεχνολογίας αλλά και δια ζώσης, για όλες τις καινοτομίες και την αξιολόγηση του μαθητή. Παράλληλα αναμένεται να θεσμοθετηθεί η αξιολόγηση της σχολικής μονάδας η οποία σε ένα βαθμό επηρεάζει και την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών.

Όλα αυτά την ίδια ώρα που σε εξέλιξη βρίσκεται ο διάλογος του Υπουργείου Παιδείας με όλες τις εκπαιδευτικές οργανώσεις με όλες τις εκπαιδευτικές οργανώσεις. Πάντως, σύμφωνα με την κ. Μιχαηλίδου όλες οι Οργανώσεις εμφανίζονται πρόθυμοι για συνέχιση του διαλόγου και κατάληξη, έτσι ώστε να υπάρξει η αλλαγή που χρειάζεται για να έχουμε ένα σύγχρονο σύστημα αξιολόγησης του εκπαιδευτικού.

Ο στόχος μας δεν είναι να κάνουμε άλλη μια μελέτη που θα μείνει στα συρτάρια, στόχος μας είναι να αξιοποιήσουμε τις μελέτες που υπάρχουν, για να προχωρήσουμε ένα βήμα παρακάτω και να πάρουμε αποφάσεις.

Νέα προγράμματα στην προδημοτική εκπαίδευση

Αλλαγές από την φετινή σχολική χρονιά θα έχουμε και στη προσχολική εκπαίδευση, αφού θα εφαρμοστούν σε πιλοτική φάση νέα προγράμματα που αποσκοπούν στην πρόληψη των φαινόμενων βίας και παραβατικότητας, αλλά και στην αντιμετώπιση του αναλφαβητισμού.

H έρευνα στην παιδαγωγική επιστήμη δείχνει ότι όταν επενδύεις από νωρίς σε μικρά παιδιά, καλλιεργείς στάσεις, αξίες, δεξιότητες και ικανότητες σε αυτά.

Πρόκειται, είπε, για ένα πρόγραμμα το οποίο εφαρμόζεται σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Κύπρου, με στόχο την πρόληψη της βίας και της παραβατικότητας. Στο πλαίσιο αυτό οι εκπαιδευτικοί μαζί με τα παιδιά θα μελετούν θέματα που αφορούν τον αλληλοσεβασμό, την αποδοχή, τον έλεγχο συναισθημάτων και τον διάλογο.

Με τον τρόπο και σε βάθος χρόνου θα μειωθούν φαινόμενα όπως η βία στα γήπεδα και οι εμπρησμοί σε σχολεία.

Μαθητές με μεταναστευτική βιογραφία

Από την νέα σχολική χρονιά ενισχύονται επίσης οι ώρες διδασκαλίας της ελληνικής γλώσσας για παιδιά με μεταναστευτική βιογραφία. Με αυτό τον τρόπο τα παιδιά αυτά θα μπορούν να αξιολογηθούν με βάση τα διεθνή πρότυπα να κατακτήσουν το επίπεδο της ελληνικής γλώσσας που χρειάζεται για να ενταχθούν πλήρως στην τάξη που αναλογεί στην ηλικία τους.

 

Πηγή: alphanews

Send this to a friend