Eurostat: Στο 20% το ποσοστό των επιχειρήσεων στην Κύπρο που έκαναν online πωλήσεις
Το 20,1% των επιχειρήσεων στην Κύπρο (19,7% στην ΕΕ), είχαν πραγματοποιήσει τουλάχιστον το 1% των πωλήσεων τους μέσω ηλεκτρονικού εμπορίου το 2022, σημειώνοντας αύξηση 3 ποσοστιαίων μονάδων (αύξηση 0,7 πμ στην ΕΕ) σε σχέση με το 2021, σύμφωνα με δεδομένα που έδωσε στη δημοσιότητα η Eurostat, η στατιστική υπηρεσία της ΕΕ.
Το μεγαλύτερο ποσοστό των επιχειρήσεων με πωλήσεις μέσω διαδικτύου καταγράφηκε στην Σουηδία (36,6%). Ακολουθούσαν η Δανία (35,6%) και η Ιρλανδία (35,2%).
Τα χαμηλότερα ποσοστά καταγράφηκαν στο Λουξεμβούργο (8,6%), τη Ρουμανία (10,5%) και τη Βουλγαρία (11,5%).
Οι μεγαλύτερες αυξήσεις το 2022 σε σχέση με το 2021 καταγράφηκαν στη Φινλανδία (27,7%, +4,2 πμ), την Ισπανία (29,5%, +3,7 πμ) και τη Μάλτα (30,0%, +3,3 πμ).
Οι μεγαλύτερες μειώσεις στις εταιρείες που πραγματοποιούν πωλήσεις μέσω διαδικτύου καταγράφηκαν στη Δανία (35,6%, -2,7 πμ) και την Ελλάδα και το Βέλγιο (17,0% και 28,3% αντίστοιχα, και οι δύο -2,3 πμ).
Το 19,4% όλων των επιχειρήσεων στην ΕΕ πραγματοποίησαν online πωλήσεις το 2022 μέσω ιστοσελίδων ή εφαρμογών, είτε προς ιδιώτες καταναλωτές (15,6% όλων των επιχειρήσεων στην ΕΕ) είτε προς άλλες επιχειρήσεις ή κυβερνήσεις (13,1%).
Ένα μικρό ποσοστό επιχειρήσεων χρησιμοποίησαν ηλεκτρονική ανταλλαγή δεδομένων (EDI) για πωλήσεις κυρίως σε εταιρικούς πελάτες (6,0%).
Το 16,6% των επιχειρήσεων πραγματοποίησαν τις διαδικτυακές πωλήσεις τους μέσω των δικών τους ιστοσελίδων ή εφαρμογών ενώ ένα 8,6% χρησιμοποίησε ηλεκτρονική πλατφόρμα αγορών.
Βάσει της τοποθεσίας των πελατών, οι επιχειρήσεις έτειναν να πραγματοποιούν πωλήσεις σε πελάτες στη χώρα τους (18,5% των επιχειρήσεων στην ΕΕ), και λιγότερο σε άλλες χώρες της ΕΕ (8,1%) ή σε τρίτες χώρες (4,6%).