Κύπρος: 351 παράπονα καταναλωτών
Στα 351 ανήλθαν τα διασυνοριακά παράπονα καταναλωτών που διερεύνησε το 2021 το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή (ΕΚΚ) Κύπρου, το οποίο παράλληλα ανταποκρίθηκε σε 604 αιτήματα παροχής πληροφοριών.
Σύμφωνα με την ετήσια έκθεση για το 2021 του ΕΚΚ, το οποίο λειτουργεί από το 2005 και φιλοξενείται στην Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή του Υπουργείου Ενέργειας, Εμπορίου και Βιομηχανίας, από τα 351 παράπονα, τα 277 υπεβλήθησαν από καταναλωτές, οι οποίοι διαμένουν στην Κύπρο και 74 από καταναλωτές, οι οποίοι διαμένουν σε άλλες χώρες της ΕΕ.
Σε σχέση με τις κατηγορίες των παραπόνων, σύμφωνα με την έκθεση του ΕΚΚ, για τις μεταφορές τα παράπονα ανήλθαν στα 225 (64%), για τα εστιατόρια, ξενοδοχεία και υπηρεσίες διαμονής στα 25 (7%), για διάφορα αγαθά και υπηρεσίες στα 24 (7%), για θέματα αναψυχής και κουλτούρας στα 22 (6%) και για είδη ένδυσης και υπόδησης στα 20 παράπονα (5%).
Επίσης, για θέματα Υγείας τα παράπονα ανήλθαν στα 10 (3%), για έπιπλα και οικιακό εξοπλισμό επίσης στα 10 (3%), για εκτός ταξινόμησης της ατομικής κατανάλωσης με βάση τον σκοπό στα 10 (3%), για επικοινωνία στα 3 (1%) και για άλλα στα 2 παράπονα (1%).
Σύμφωνα με την ετήσια έκθεση, εντός του πλαισίου των δραστηριοτήτων του για το 2021, το ΕΚΚ Κύπρου, μεταξύ άλλων, συμμετείχε σε τηλεοπτικές και ραδιοφωνικές εκπομπές με σκοπό την προώθηση των υπηρεσιών του Κέντρου και την ενημέρωση των καταναλωτών σε θέματα που τους αφορούν.
Περαιτέρω, το ΕΚΚ αναφέρει ότι προέβη σε ενημερωτικές ημερίδες σε σχολεία για πληροφόρηση των μαθητών σε σχέση με το ηλεκτρονικό εμπόριο.
Τέλος, το ΕΚΚ Κύπρου αναφέρει πως το Δίκτυο των Ευρωπαϊκών Κέντρων Καταναλωτή έχει δημιουργηθεί το 2005, ως μέρος του πλαισίου για την πολιτική καταναλωτών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Αναφέρει ότι σε κάθε Κράτος-Μέλος λειτουργεί ένα ΕΚΚ, καθώς επίσης και στην Ισλανδία και τη Νορβηγία, το οποίο συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τις εθνικές Κυβερνήσεις και προσθέτει πως τα ΕΚΚ παρέχουν βοήθεια σε καταναλωτές των Κρατών Μελών της ΕΕ, της Νορβηγίας και της Ισλανδίας, όταν αυτοί αντιμετωπίζουν πρόβλημα κατά τις διασυνοριακές τους συναλλαγές, μέσω δωρεάν συμβουλών και πρακτικής βοήθειας.
Περαιτέρω, αναφέρει πως τα ΕΚΚ ανταποκρίνονται σε αιτήματα πληροφόρησης και διανέμουν πληροφορίες μέσω των ιστοσελίδων τους και άλλων καναλιών επικοινωνίας και σημειώνει πως το Δίκτυο των ΕΚΚ δεσμεύεται να ενδυναμώσει τους καταναλωτές, ούτως ώστε να επωφελούνται πλήρως των πλεονεκτημάτων της Ενιαίας Αγοράς.