Home ΥΠΟΛΟΙΠΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΚΥΠΡΟΣ Τριάντα μη ασφαλή προϊόντα κοινοποιήθηκαν στο RAPEX, αναφέρει η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή
Τριάντα μη ασφαλή προϊόντα κοινοποιήθηκαν στο RAPEX, αναφέρει η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή

Τριάντα μη ασφαλή προϊόντα κοινοποιήθηκαν στο RAPEX, αναφέρει η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή

Τριάντα προϊόντα, που παρουσιάζουν κίνδυνο για την υγεία και την ασφάλεια, κοινοποιήθηκαν την εβδομάδα που άρχισε στις 15/08/2022 (RAPEX – Report 33) στο Ευρωπαϊκό Σύστημα Ταχείας Ανταλλαγής Πληροφοριών για Επικίνδυνα Προϊόντα, που δεν είναι τρόφιμα, όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή της η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή (ΥΠΚ) του Υπουργείου Ενέργειας, Εμπορίου και Βιομηχανίας, ως αρμόδια αρχή στην Κύπρο για τη λειτουργία και διαχείριση του συστήματος.

Όπως αναφέρεται, τα προϊόντα αυτά εντοπίστηκαν στις αγορές διαφόρων κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης και στη συνέχεια κοινοποιήθηκαν στο Σύστημα Safety Gate RAPEX.

Προστίθεται ότι, οι καταναλωτές μπορούν να ενημερωθούν για τα επικίνδυνα προϊόντα στην ιστοσελίδα της Υπηρεσίας Προστασίας Καταναλωτή στη διεύθυνση www.consumer.gov.cy .

 

 

Τα 30 προϊόντα κατανεμήθηκαν για σκοπούς ελέγχου της αγοράς ως ακολούθως: Τρία στην Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή, 12 στο Τμήμα Φαρμακευτικών Υπηρεσιών, έξι στο Τμήμα Οδικών Μεταφορών, έξι στο Τμήμα Επιθεώρησης Εργασίας, δύο στις Υγειονομικές Υπηρεσίες και ένα στο Τμήμα Ηλεκτρομηχανολογικών Υπηρεσιών.

Τα προϊόντα που αφορούν την Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή, καθώς και οι αντίστοιχοι συνεπαγόμενοι κίνδυνοι, περιγράφονται στον πίνακα που φαίνεται εδώ.

Η Υπηρεσία καλεί τους εισαγωγείς, διανομείς, πωλητές που τυχόν διαθέτουν τέτοια προϊόντα να σταματήσουν αμέσως τη διάθεση τους και να ειδοποιήσουν την Υπηρεσία.

Καλεί επίσης τους καταναλωτές, σε περίπτωση που κατέχουν τα πιο πάνω προϊόντα, να σταματήσουν να τα χρησιμοποιούν και να τα επιστρέψουν στον πωλητή, δηλαδή στο κατάστημα από το οποίο τα έχουν προμηθευτεί, και παράλληλα να την ενημερώσουν σχετικά.

Σημειώνεται ότι, σύμφωνα με τον περί Προστασίας του Καταναλωτή Νόμο του 2021, σε περίπτωση αγοράς μη ασφαλούς προϊόντος, ο καταναλωτής δικαιούται σε αντικατάσταση του προϊόντος, ώστε το προϊόν να είναι σύμφωνο προς τους όρους της σύμβασης πώλησης. Αν αυτό δεν είναι εφικτό, τότε ο καταναλωτής δικαιούται να υπαναχωρήσει, δηλαδή να επιστρέψει το προϊόν στον πωλητή και να λάβει πίσω το πλήρες ποσό που πλήρωσε. Στην ανακοίνωση υπενθυμίζεται ότι, τα πιο πάνω δικαιώματα ισχύουν για περίοδο 2 ετών από την αρχική παράδοση του προϊόντος στον καταναλωτή και ότι την αποκλειστική ευθύνη έναντι του καταναλωτή έχει πάντα ο τελικός πωλητής.

Στην περίπτωση που ο πωλητής αρνείται να ανταποκριθεί στα πιο πάνω δικαιώματα του καταναλωτή, καλείται ο καταναλωτής να υποβάλει γραπτώς το παράπονο του, μέσω της ιστοσελίδας της Υπηρεσίας Προστασίας Καταναλωτή (www.consumer.gov.cy).

Τέλος, στην ανακοίνωση αναφέρεται ότι για περαιτέρω πληροφορίες ή για υποβολή καταγγελίας, οι καταναλωτές μπορούν να επικοινωνούν με την Υπηρεσία μέσω της ιστοσελίδας της ή στη Γραμμή Καταναλωτή: 1429.

Send this to a friend