Home ΥΠΟΛΟΙΠΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΚΥΠΡΟΣ Πότε ανοίγουν τα Δημοτικά, τα Νηπιαγωγεία και τα Ειδικά Σχολεία
Πότε ανοίγουν τα Δημοτικά, τα Νηπιαγωγεία και τα Ειδικά Σχολεία

Πότε ανοίγουν τα Δημοτικά, τα Νηπιαγωγεία και τα Ειδικά Σχολεία

Η νέα σχολική χρονιά στη Δημοτική Εκπαίδευση θα αρχίσει στις 5 Σεπτεμβρίου 2022 για τους/τις εκπαιδευτικούς και στις 12 Σεπτεμβρίου 2022 για όλους/ες τους/τις μαθητές/μαθήτριες Δημοτικής Εκπαίδευσης, σύμφωνα με εγκύκλιο που απέστειλε στους Διευθυντές/Διευθύντριες και Μέλη του Διδακτικού Προσωπικού των Δημοτικών Σχολείων, των Νηπιαγωγείων και Ειδικών Σχολείων, ο Διευθυντής Δημοτικής Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας, Δρ Μάριος Στυλιανίδης.

Στην εγκύκλιο του με θέμα «Έναρξη νέας σχολικής χρονιάς και οδηγίες για ομαλή λειτουργία των σχολείων», ο κ. Στυλιανίδης αναφέρει ότι με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς 2022-2023 σηματοδοτείται ακόμη ένα νέο ξεκίνημα και μια καινούρια αρχή για εξήντα τρεις και πλέον χιλιάδες παιδιά των δημόσιων Δημοτικών, Νηπιαγωγείων και Ειδικών Σχολείων της Κύπρου.

«Δίπλα στα παιδιά μας, έξι και πλέον χιλιάδες εκπαιδευτικοί δημοτικής εκπαίδευσης είναι πανέτοιμοι και πανέτοιμες να νοηματοδοτήσουν αυτό το νέο ξεκίνημα, και μέσω της παιδαγωγικής διαδικασίας να στηρίξουν, να ενισχύσουν και να βοηθήσουν το κάθε παιδί ξεχωριστά να ξεδιπλώσει τις ικανότητες και τις αρετές του και να κυνηγήσει με αξιώσεις τα όνειρά του», σημειώνει.

Υπογραμμίζει ότι από την πρώτη ημέρα λειτουργίας των σχολείων αλλά και στην συνέχεια, η δημιουργία συνθηκών υγειονομικής ασφάλειας δεν μπορεί παρά να βρίσκεται και αυτή τη φορά πολύ ψηλά στις προτεραιότητές τους.

«Με οδηγό την σημαντική εμπειρία που έχει αποκτηθεί το προηγούμενο χρονικό διάστημα, αλλά και την καθοδήγηση των ειδικών, τα σχολεία μας δεν υπάρχει αμφιβολία ότι και αυτή τη φορά θα διαχειριστούν συντεταγμένα και αποτελεσματικά την όλη κατάσταση, τηρώντας τα υγειονομικά πρωτόκολλα που θα βρίσκονται σε ισχύ. Ιδιαίτερη έγνοια και φροντίδα θα δοθεί στην παιδαγωγική και συναισθηματική στήριξη των μαθητών/ριών μας και την ομαλή συνέχιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας, μέσα σε συνθήκες ασφάλειας και προστασίας της υγείας όλων», προσθέτει.

Πέρα βέβαια από την δημιουργία συνθηκών υγειονομικής ασφάλειας, συνεχίζει ο κ. Στυλιανίδης, το μέγιστο ζητούμενο σε κάθε σχολείο δεν μπορεί να είναι άλλο από την αγωγή και την μάθηση των παιδιών.

«Αυτά άλλωστε αποτελούν τον κεντρικό πυρήνα της εργασίας κάθε εκπαιδευτικού. Συνεπώς, το μεγάλο στοίχημα που θα πρέπει οπωσδήποτε να κερδηθεί σε κάθε σχολείο και σε κάθε τάξη είναι η περαιτέρω βελτίωση των μαθησιακών αποτελεσμάτων για το κάθε παιδί ξεχωριστά, συμπεριλαμβανομένων γνώσεων, δεξιοτήτων, συμπεριφορών και αξιών. Με σκληρή και συστηματική δουλειά, με προγραμματισμό και υψηλό αίσθημα ευθύνης, η παιδαγωγική και επαγγελματική παρέμβαση των εκπαιδευτικών μας δεν μπορεί παρά να έχει θετικό πρόσημο και προσθετική αξία. Το απέδειξαν άλλωστε αυτό, στο πρόσφατο παρελθόν με τα αξιοζήλευτα αποτελέσματα που έφεραν οι μαθητές/μαθήτριές μας στη διεθνή έρευνα TIMSS», σημειώνει.

Το απέδειξαν, αναφέρει ο κ. Στυλιανίδης, και φέτος με την σημαντική μείωση του ποσοστού των παιδιών με ρίσκο αλφαβητισμού από 14% σε 10%, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της αξιολόγησης που πραγματοποίησε το Κέντρο Εκπαιδευτικής Έρευνας και Αξιολόγησης, εν μέσω, μάλιστα, πανδημίας.

«Γι’ αυτά τα πολύ σημαντικά αποτελέσματα, αλλά και για την ευρύτερη θετική συνεισφορά και προσφορά τους στη δημοτική εκπαίδευση, εκφράζουμε στους/τις εκπαιδευτικούς μας τα θερμά και ειλικρινή συγχαρητήριά μας. Είμαστε βέβαιοι ότι οι ίδιοι/ες ποτέ δεν επαναπαύονται, αφού γνωρίζουν πολύ καλά ότι η κάθε επιτυχία, όπως άλλωστε και η κάθε αποτυχία ή αστοχία, σηματοδοτούν και νοηματοδοτούν την καινούρια προσπάθεια για ακόμη καλύτερα αποτελέσματα», προσθέτει.

Σημειώνει ότι μέσα στο πλαίσιο αυτής της προσπάθειας και της έμφασης που έχει δοθεί στα μαθησιακά αποτελέσματα, η νέα σχολική χρονιά χαρακτηρίζεται από μια σειρά αναπτυξιακών πολιτικών και δράσεων στη Δημοτική Εκπαίδευση, που έχουν ως βασικό ζητούμενο και κοινό σημείο αναφοράς την περαιτέρω ενδυνάμωση, βελτίωση και ενίσχυση των μαθησιακών αποτελεσμάτων, για όλα ανεξαίρετα τα παιδιά.

Ανάμεσα σε αυτές, περιλαμβάνεται, μεταξύ άλλων, η επέκταση του ευρωπαϊκού συγχρηματοδοτούμενου προγράμματος ΔΡΑ.Σ.Ε.+ από 92 σε 109 δημοτικά σχολεία και από 52 σε 65 νηπιαγωγεία, αλλά και σημαντική ενίσχυση και ανακατανομή των πόρων που διατίθενται για ενισχυτική διδασκαλία των παιδιών με μεταναστευτική βιογραφία. Ο χρόνος αυτός, προστίθεται, αντιστοιχεί με πλήρη διδακτικό χρόνο 100 εκπαιδευτικών για τα σχολεία ΔΡΑ.Σ.Ε.+ και άλλων 55 εκπαιδευτικών για όλα τα υπόλοιπα σχολεία.

Επίσης, σημειώνεται η συνέχιση του προγράμματος ενισχυτικής διδασκαλίας, το οποίο μετά την επιτυχή εφαρμογή του σε 38 σχολεία την περσινή χρονιά, επεκτείνεται σε 50 σχολεία με παροχή επιπρόσθετου συνολικού χρόνου που αντιστοιχεί με πλήρη διδακτικό χρόνο 32 εκπαιδευτικών.

Περαιτέρω, σημειώνεται η αξιοποίηση του οδηγού «Λέμε ΟΧΙ», που προωθήθηκε πέρσι σε ψηφιακή μορφή σε όλα τα νηπιαγωγεία και στις πρώτες τάξεις του δημοτικού σχολείου, με στόχο την ενίσχυση της ενημερότητας και την έγκαιρη ανάπτυξη της πρόληψης, απέναντι σε φαινόμενα σεξουαλικής παρενόχλησης (σεξουαλική διαπαιδαγώγηση) των παιδιών, στο πλαίσιο της Εθνικής Στρατηγικής για την Καταπολέμηση της Σεξουαλικής Κακοποίησης και Εκμετάλλευσης Παιδιών και της Παιδικής Πορνογραφίας. Για διευκόλυνση των εκπαιδευτικών προγραμματίζεται η έκδοση του οδηγού και αποστολή του σε όλα τα νηπιαγωγεία και δημοτικά σχολεία.

Ακόμη, αναφέρεται η συνέχιση και περαιτέρω ενίσχυση σε ανθρώπινο προσωπικό του πιλοτικού προγράμματος για αξιολόγηση/επαναξιολόγηση των αναγκών παιδιών με ειδικές ανάγκες και η έναρξη της υλοποίησης της Α ́ φάσης της επέκτασης της δωρεάν υποχρεωτικής προδημοτικής εκπαίδευσης του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, με την εγγραφή, τον Ιανουάριο του 2023, των πρώτων παιδιών που θα φοιτήσουν τη σχολική χρονιά 2023-2024 (ηλικίας 4 6/12 – 4 8/12 χρονών).

Επίσης αναφέρεται η αύξηση των προαιρετικών ολοήμερων σχολείων από 202 σε 220 (138 Δημοτικά Σχολεία, 74 Νηπιαγωγεία, 8 Ειδικά Σχολεία) και η συνέχιση του πιλοτικού προγράμματος εισαγωγής Σχολικών Συμβούλων στα δημοτικά σχολεία, στο πλαίσιο της Εθνικής Στρατηγικής για την Πρόληψη και Διαχείριση της Βίας.

Στο μεταξύ, σύμφωνα με το ΥΠΑΝ, κατά την περίοδο από τις 05.09.2022 μέχρι και τις 09.09.2022, θα ολοκληρωθούν όλες οι διαδικασίες που είναι απαραίτητες, ώστε να αρχίσει απρόσκοπτα η λειτουργία των σχολείων τη Δευτέρα ,12.09.2022, περιλαμβανομένων ενεργειών όπως είναι η κατανομή μαθητών/ριών σε τμήματα, η ανάληψη τμημάτων από εκπαιδευτικούς, ο καταρτισμός ωρολογίου προγράμματος, η ανάληψη υπευθυνοτήτων και αρμοδιοτήτων από το προσωπικό, η ετοιμασία αιθουσών, η διανομή βιβλίων στα τμήματα, ο έλεγχος υλικών και περιουσίας, ο έλεγχος των σχολικών χώρων και η επισήμανση/εξάλειψη πιθανών πηγών κινδύνου για αποφυγή ατυχημάτων κ.λπ.

Το «Διήμερο Εκπαιδευτικού» θα πραγματοποιηθεί διά ζώσης κατά την πρώτη εβδομάδα της νέας σχολικής χρονιάς 2022-2023. Όλοι/ες οι εκπαιδευτικοί θα συμμετέχουν σε κεντρικές και ενδοσχολικές επιμορφώσεις, που θα πραγματοποιηθούν από τις 6 μέχρι και τις 9 Σεπτεμβρίου 2022. Σημειώνεται ότι οι Νηπιαγωγοί κατά το «Διήμερο Εκπαιδευτικού» θα έχουν και τις δύο ημέρες κεντρική επιμόρφωση.

Οι μαθητές/μαθήτριες των Δημοτικών και των Ειδικών Σχολείων θα παρουσιαστούν στα σχολεία τους τη Δευτέρα 12.09.2022, για να κατανεμηθούν σε τάξεις/τμήματα ή ομάδες, αντίστοιχα, να πάρουν τα βιβλία τους και να αρχίσουν κανονικά τα μαθήματά τους. Θα παραμείνουν στο σχολείο μέχρι τη 1:05 μ.μ. Ιδιαίτερη προσοχή θα πρέπει να δοθεί στην υποδοχή και ομαλή, χωρίς άγχος, προσαρμογή των παιδιών της Α ́ τάξης.

Όλα τα παιδιά Υποχρεωτικής Προδημοτικής Εκπαίδευσης (ηλικίας 48/12 χρονών και άνω), καθώς και τα παιδιά κάτω των 48/12 χρονών, που φοιτούσαν στο ίδιο Νηπιαγωγείο και την προηγούμενη χρονιά, θα αρχίσουν κανονικά τη φοίτησή τους σε αυτό τη Δευτέρα 12.09.2022. Το πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου για τα παιδιά αυτά θα λειτουργήσει μέχρι τη 1:05 μ.μ.

Τα παιδιά ηλικίας 3-48/12 χρονών, που δεν φοιτούσαν σε Νηπιαγωγείο την προηγούμενη σχολική χρονιά ή δεν φοιτούσαν στο ίδιο Νηπιαγωγείο την προηγούμενη σχολική χρονιά, θα αρχίσουν να φοιτούν σταδιακά, σύμφωνα με το πρόγραμμα φοίτησης του κάθε Νηπιαγωγείου. Τα συγκεκριμένα παιδιά θα φοιτήσουν με βάση ατομικό κλιμακωτό ωράριο, με σταδιακή, δηλαδή, καθημερινή αύξηση του χρόνου παραμονής τους, μέχρι την πλήρη προσαρμογή τους.

Το πρόγραμμα, όμως, θα λειτουργήσει κανονικά για όλα τα παιδιά, από τις 7:45 π.μ. μέχρι τη 1:05 μ.μ., το αργότερο μέχρι τις 15.09.2022, ημερομηνία κατά την οποία θα ολοκληρωθεί η προσέλευση όλων των παιδιών, εκτός από εξαιρέσεις παιδιών που πιθανόν να χρειαστεί επέκταση του προγράμματος προσαρμογής τους.

Σύμφωνα με το ΥΠΑΝ, πριν από την έναρξη των μαθημάτων, αναλόγως της επιδημιολογικής εικόνας και των κατευθυντήριων οδηγιών του Υπουργείου Υγείας αναφορικά με τον COVID-19 ή και άλλες ιογενείς λοιμώξεις, θα αποσταλούν στα σχολεία εγκύκλιες οδηγίες για τα προληπτικά μέτρα που ενδεχομένως θα πρέπει να εφαρμοστούν για τη διασφάλιση της ασφάλειας και υγείας των παιδιών, του διδακτικού και βοηθητικού προσωπικού.

Κατά την πρώτη ημέρα προσέλευσης των μαθητών/ριών γίνεται υπενθύμιση σε αυτούς/ές όλων των μέτρων αυτοπροστασίας από ιογενείς λοιμώξεις.

Κατά την περίοδο 12-23 Σεπτεμβρίου 2022 οι εκπαιδευτικοί θα καταβάλουν κάθε προσπάθεια, ώστε να επιτευχθούν οι απαραίτητοι Δείκτες Επιτυχίας και Επάρκειας ή οι επιδιώξεις (στην περίπτωση της προδημοτικής) της προηγούμενης σχολικής χρονιάς, με στόχο την ομαλή μετάβαση των παιδιών στη φετινή τους τάξη.

Πηγή: Sigmalive

Send this to a friend