Home ΛΑΡΝΑΚΑ Ανοίγει τις πύλες της για το κοινό, μετά από πολλές δεκαετίες η Μαρίνα Λάρνακας
Ανοίγει τις πύλες της για το κοινό, μετά από πολλές δεκαετίες η Μαρίνα Λάρνακας

Ανοίγει τις πύλες της για το κοινό, μετά από πολλές δεκαετίες η Μαρίνα Λάρνακας

Ως ένα ελκυστικό χώρο, σημείο αναφοράς για την Λάρνακα, τους κατοίκους και τους επισκέπτες, επιχειρεί να καταστήσει τη Μαρίνα της Λάρνακας η διαχειρίστρια εταιρεία του λιμανιού και μαρίνας Λάρνακας Kition Ocean Holdings.

Εντός των επόμενων μηνών, η Μαρίνα της Λάρνακας θα είναι σε θέση να ανοίξει τις πύλες της για το κοινό, μη κατόχους σκαφών.

Μετά από αρκετές δεκαετίες όπου το κράτος λειτουργούσε τη Μαρίνα με τη μορφή κλειστής λέσχης δίνοντας πρόσβαση εισόδου μόνο για τους ιδιοκτήτες των σκαφών, πλέον η διαχειρίστρια εταιρεία αλλάζει πλεύση.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η διαχειρίστρια εταιρεία του λιμανιού και μαρίνας Λάρνακας Kition Ocean Holdings, ανέβασε στροφές το τελευταίο διάστημα με σκοπό να ολοκληρωθούν όλες εκείνες οι εργασίες για να είναι σε θέση η Μαρίνα της Λάρνακας να υποδεχτεί το κοινό.

Να σημειωθεί πως η τελετή παράδοσης του λιμανιού και της μαρίνας Λάρνακας στην ανάδοχο εταιρεία, έγινε στις 8 Απριλίου 2022. Η ΚITION OCEAN HOLDINGS LTD («Εργοδότης»), κατέληξε σε συμφωνία στις 2 Δεκεμβρίου 2020, με την Κυπριακή Δημοκρατία, για την «Ανάπτυξη του Λιμένα και της Μαρίνας της Λάρνακας», αναλαμβάνοντας συνεπώς να υλοποιήσει το μεγαλύτερο αναπτυξιακό έργο της Κυπριακής Δημοκρατίας, προϋπολογισμού περί τα 1,2 δισεκατομμύρια ευρώ.

Τι έγινε μέχρι σήμερα

Όπως αρμοδίως έχουμε ενημερωθεί, από τους τρεις πρώτους μήνες η διαχειρίστρια εταιρεία προχώρησε σε αρκετές αλλαγές στην περιοχή της Μαρίνας.  Αρχικά έγιναν μηχανολογικές Ηλεκτρολογικές και Υδραυλικές Εγκαταστάσεις, καθώς και ένα Κτήριο Υπηρεσιών Μαρίνας, για την εξυπηρέτηση των αναγκών της επέκτασης της Μαρίνας.

Να σημειώσουμε πως οι ηλεκτρολογικές εγκαταστάσεις λόγω παλαιότητας είχαν φθαρεί και δεν ήταν σε θέση να εξυπηρετήσουν τους ιδιοκτήτες των σκαφών.

Επιπρόσθετα, έγιναν εργασίες διαρρύθμισης τόσο του χώρου εντός του νερού όσο και στον περιβάλλοντα χώρο με την εταιρεία να καθορίζει πλέον θέσεις στάθμευσης για τους επισκέπτες αλλά και χώρους  όπου οι ιδιοκτήτες σκαφών μπορούν να ανασύρουν τα σκάφη τους και να τα συντηρήσουν με χρονικό όμως περιορισμό.

Μια από τις σημαντικότερες κινήσεις που έγιναν το πρώτο τρίμηνο, έχει να κάνει με την απομάκρυνση παροπλισμένων/εγκαταλελειμμένων σκαφών από τους χώρους γύρο από τη Μαρίνα τα οποία ήταν ατάκτως ερριμμένα.

Συγκεκριμένα, η διαχειρίστρια εταιρεία επικοινώνησε με όλους τους ιδιοκτήτες σκαφών και τους ενημέρωσε για την πρόθεση να καθαρίσει η περιοχή.

Πολλά από τα σκάφη τα οποία ήταν σταθμευμένα εκτός νερού, πλέον επέστρεψαν στη θέση τους εντός νερού στη Μαρίνα, κάποια άλλα μετακινήθηκαν από τους ιδιοκτήτες τους σε άλλα σημεία εκτός του χώρου της Μαρίνας και κάποια άλλα οδηγήθηκαν από τους ιδιοκτήτες τους για καταστροφή. Υπενθυμίζεται πως το Υφυπουργείο Τουρισμού πριν από την  παράδοση του χώρου στη διαχειρίστρια είχε προχωρήσει σε πλειστηριασμό αρκετών σκαφών τα οποία είχαν κατασχεθεί από το κράτος λόγω οφειλών αγκυροβολίου.

Επιπρόσθετα έγινε αναβάθμιση του κεντρικού κτηρίου, στο οποίο πολύ σύντομα θα λειτουργήσει καφετέρια και εστιατόριο για το κοινό.

Ταυτόχρονα έγινε ριζική αναβάθμιση των χώρων υγιεινής της Μαρίνας για να μπορούν να χρησιμοποιηθούν από το κοινό.

Σε αυτή τη φάση ολοκληρώνονται οι αντίστοιχοι κοινόχρηστοι χώροι της παράκτιας περιπατητικής διαδρομής και εσωτερικά του πάρκου (Inner Park), καθώς και παιδική χαρά.

Αυτά που έρχονται

Επιπρόσθετα, ο κύριος στόχος της ανάπλασης της Μαρίνας Λάρνακας, είναι η εκ νέου ανάπτυξη της θαλάσσιας περιοχής της Μαρίνας προκειμένου να επιτευχθεί ελάχιστη χωρητικότητα 600 θέσεων ελλιμενισμού για σκάφη αναψυχής (yachts) μεγέθους έως 115 μέτρα.

Yacht Club, το οποίο θα περιλαμβάνει όλες τις απαιτούμενες χρήσεις για τη σωστή λειτουργία της Μαρίνας και θα πληροί όλες τις απαιτήσεις από το Τοπικό Σχέδιο Λάρνακας, και τις Ελάχιστες Απαιτήσεις της Σύμβασης Παραχώρησης.
Σταθμός ανεφοδιασμού για σκάφη αναψυχής στον υπήνεμο κυματοθραύστη.
Κατασκευή νηοδόχου.
Αρκετοί υποσταθμοί ηλεκτρικής ενέργειας για εξυπηρέτηση των νέων θέσεων ελλιμενισμού.
Νέοι κυματοθραύστες

Στην περιοχή της Μαρίνας θα αποξηλωθούν και οι δύο υφιστάμενοι κυματοθραύστες, και θα κατασκευαστούν δύο νέοι κυματοθραύστες οι οποίοι θα διευρύνουν τη λιμενολεκάνη δημιουργώντας συνολικά 600 θέσεις ελλιμενισμού. Ο προσήνεμος κυματοθραύστης θα έχει συνολικό μήκος περίπου 1135 μέτρα, ενώ ο υπήνεμος θα έχει μήκος 350 μέτρα. Το λειτουργικό βάθος εντός της Μαρίνας θα είναι -5,0 μέτρα, με εξαίρεση την περιοχή πλησίον του Λιμένα, όπου θα υπάρχει δυνατότητα ελλιμενισμού σκάφους αναψυχής (mega yacht) έως 115 μέτρα. Στην περιοχή αυτή το λειτουργικό βάθος θα διαμορφωθεί στα -6,5 μέτρα. Επιπρόσθετα, στον προσήνεμο κυματοθραύστη κατασκευάζεται πλωτός προβλήτας στην εσωτερική πλευρά προκειμένου να χρησιμοποιηθεί ως διάδρομος κίνησης για τους πεζούς.

Η συνολική επιφάνεια για χερσαία απόθεση (dry-docking) θα είναι 20.000 m2. O ελάχιστος χώρος στάθμευσης θα είναι 7.500 m2, ώστε να παρέχονται 300 θέσεις στάθμευσης αυτοκινήτων (με αναλογία 25 m2 ανά αυτοκίνητο).

Η Πρώτη Μαρίνα της Κύπρου

Η Μαρίνα της Λάρνακας είναι η πρώτη Μαρίνα η οποία είχε δημιουργηθεί στην Κύπρο. Είχε ξεκινήσει ως μια αποβάθρα η οποία εξυπηρετούσε τις ανάγκες των ψαροκάικων ενώ το 1973 όμως αναβαθμίστηκε για να είναι σε θέση να δεχτεί και μεγαλύτερα σκάφη και ανακηρύχθηκε από το τότε Υπουργικό Συμβούλιο ως Μαρίνα. Μεταπολεμικά και συγκεκριμένα το 1977 η διαχείριση της δόθηκε στον Κυπριακό Οργανισμό Τουρισμού ενισχύοντας έτσι την Τουριστική υποδομή της πόλης. Έκτοτε και μετά την αναβάθμιση, παρέχει καταφύγιο και διευκολύνσεις για περίπου 500 σκάφη με τα πληρώματα τους. Ανάμεσα στις διευκολύνσεις που παρέχει η Μαρίνα Λάρνακας περιλαμβάνονται εστιατόρια, ντους, πρόσβαση στο διαδίκτυο, υπηρεσίες μηχανικών σκαφών, ηλεκτρισμό, νερό.

 

Send this to a friend