Έτσι θα ελέγχει την κατάσταση των δρόμων το νέο βαν του Υπ.Μεταφορών (BINTEO)
Tο Υπουργείο Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων παρουσίασε χθες το Πολυδύναμο Σύστημα Επιθεώρησης το οποίο έχει υπογραφεί από το Τμήμα Δημοσίων Έργων και την ανάδοχο εταιρεία ARRB Systems AB.
Πρόκειται ουσιαστικά για συστήματα που χρησιμοποιούνται πλέον στις πλείστες αναπτυγμένες χώρες για την αυτοματοποιημένη καταγραφή του οδικού δικτύου και τον γρήγορο έλεγχο του οδικού δικτύου χωρίς να απαιτείται το κλείσιμο των δρόμων.
Συγκεκριμένα, το Σύστημα καταγράφει αριθμό μετρήσεων, με τις κυριότερες να αφορούν την ομαλότητα του δρόμου που συνδέεται με την άνεση των οδηγών και την προστασία των αυτοκινήτων από φθορά, τη μακρο-υφή του ασφαλτοτάπητα που είναι δείκτης για τη μέτρηση της ολισθηρότητας σε ψηλές ταχύτητες και τις επιφανειακές ζημιές του ασφαλτοτάπητα (ρηγμάτωση, λακκούβες, κλπ) που συσχετίζονται με τη γενικότερη φθορά του οδοστρώματος.
Επίσης, τη φωτογράφηση του οδικού δικτύου, της κάθετης σήμανσης (πινακίδες), της οριζόντιας σήμανσης (γραμμές), των στηθαίων ασφαλείας, καθώς και του λοιπού παρεμφερούς εξοπλισμού.
Όπως αναφέρθηκε, για τη διενέργεια των μετρήσεων, υπάρχει εγκαταστημένος στο όχημα ειδικός εξοπλισμός που αποτελείται από λέιζερ, φωτογραφικές μηχανές, υπολογιστές, αισθητήρες και άλλα εξαρτήματα, καθώς και σύστημα εντοπισμού θέσης (τύπου GPS), ώστε όλες οι μετρήσεις να συσχετίζονται με το ακριβές σημείο του οδικού δικτύου όπου λήφθηκαν.
Τα δεδομένα από τις μετρήσεις θα τυγχάνουν ακολούθως επεξεργασίας από την επιστημονική ομάδα διαχείρισης του Συστήματος, με στόχο να εξάγονται ποιοτικά συμπεράσματα και να διευκολύνεται η λήψη αποφάσεων αναφορικά με την έκταση της συντήρησης που απαιτείται και την ιεράρχηση των σημείων προς συντήρησης.
Το κόστος της σύμβασης ανέρχεται σε €1.030 εκ., εκ των οποίων οι €791 χιλιάδες να αφορούν την προμήθεια του Συστήματος και οι €239 χιλιάδες την πενταετή συντήρησή του. Η σύμβαση εντάσσεται στα συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με κάλυψη περίπου του 80% του κόστους αγοράς.
Το Project «RONDA»
Υπενθυμίζεται ότι το Πανεπιστήμιο Κύπρου τρέχει ήδη ένα πρόγραμμα «Roadway Network Distress Assessment (‘RONDA’)» το οποίο είναι χρηματοδοτούμενο από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Η τεχνολογία του είναι σχεδόν έτοιμη και η εφαρμογή για ανίχνευση και διαχείριση ‘ανωμαλιών’ σε οδοστρώματα με χαμηλού κόστους αισθητήρες κυπριακής κατασκευής.
Όπως σημειώνει στην σχετική ιστοσελίδα «Το όραμα του προτεινόμενου έργου είναι να εξελιχθεί σταδιακά σε εθνική πλατφόρμα για την ολιστική αξιολόγηση τρωτότητας των δικτύων μεταφορών, ενσωματώνοντας στενά την πλατφόρμα μοντελοποίησης κυκλοφορίας του Υπουργείου Μεταφορών και την πρωτοβουλία ανοιχτών δεδομένων του Υπουργείου.