Έχασε πάνω από $251 δισ. μία μέρα πριν κλείσει τα 18!
Περίπου 251,3 δισεκατομμύρια δολάρια σε χρηματιστηριακή αξία έχασε χθες η Meta, η μητρική εταιρεία του Facebook, μία μέρα πριν το δημοφιλές μέσο κοινωνικής δικτύωσης κλείσει τα 18 του χρόνια.
Πιο συγκεκριμένα, η μετοχή της μητρικής εταιρείας του Facebook κατέγραψε την Πέμπτη απώλειες 26%, μετά τα απογοητευτικά οικονομικά αποτελέσματα που ανακοίνωσε η εταιρεία, δημιουργώντας πονοκέφαλο στον ισχυρό άνδρα της ναυαρχίδας των μέσων κοινωνικών δικτύωσης, Μάρκ Ζούκερμπεργκ.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο αριθμός των ενεργών χρηστών ανά ημέρα (1,929 δισ. το δ’ τρίμηνο του 2021 από 1,93 δισ. το γ’ τρίμηνο του 2021) από την ίδρυση της εταιρείας, το 2004.
Όπως σημειώνει το αμερικανικό πρακτορείο Bloomberg, πρόκειται για τη μεγαλύτερη μείωση σε κεφαλαιοποίηση που σημείωσε ποτέ αμερικανική εταιρεία.
Οι αναλυτές επισημαίνουν τον σκληρό ανταγωνισμό με τον οποίο βρίσκεται πλέον αντιμέτωπη η Meta αλλά και και το γεγονός ότι τα έσοδα ήταν κάτω από τις προσδοκίες.
Ο Μάικλ Νέιθανσον, αναλυτής της χρηματιστηριακής εταιρείας Moffett Nathanson, έκανε λόγο σε σημείωμά του για αρχή του τέλους του Facebook.
Η Meta «βρίσκεται στη μέση μιας τέλειας καταιγίδας», έγραψε ο Γιούσεφ Σκουαλί , αναλυτής της Truist Securities.
Οι μετοχές των Twitter, η Snap και η Pinterest παρασύρθηκαν με την σειρά τους σε ένα πτωτικό σπιράλ και έκλεισαν όλες χαμηλότερα την Πέμπτη, με τον δείκτη Nasdaq να κινείται πτωτικά κατά 4,2%.
Οι μετοχές της Meta αυξήθηκαν 1,4% αργóτερα. Η κεφαλαιοποίηση της Meta από το κλείσιμο της Τετάρτης ήταν περίπου 900 δισεκατομμύρια δολάρια.
Αναμένει έτσι επιβράδυνση μόνο στο 3% του ρυθμού ανάπτυξης των εσόδων της στο επόμενο τρίμηνο, τα οποία εκτιμά ότι θα είναι 27 έως 29 δισ. δολάρια, έναντι εκτίμησης των αναλυτών για πάνω από 30 δισεκατομμύρια.
Οι μεγάλες επενδύσεις ύψους 10 δισεκατομμυρίων δολαρίων για την ανάπτυξη του metaverse, η μείωση των διαφημιστικών εσόδων στις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης (Facebook, Instagram, WhatsApp) και ο ολοένα αυξανόμενος ανταγωνισμός από πλατφόρμες όπως το Tik Tok (όπου προβάλλονται δημοφιλή ιδίως στους νέους βίντεο διάρκειας 30 δευτερολέπτων) και το YouTube, είναι ανάμεσα στις αιτίες που η Meta φαίνεται να «ζορίζεται» κάπως.
Ο ίδιος ο Ζούκερμπεργκ είδε την περιουσία να μειώνεται κατά σχεδόν 30 δισεκατομμύρια δολάρια. Με τρέχουσα περιουσία 84,3 δισεκατομμυρίων δολαρίων, σύμφωνα με το Forbes, είναι η πρώτη φορά που ο 37χρονος δεν περιλαμβάνεται στους 10 πλουσιότερους ανθρώπους του πλανήτη από το καλοκαίρι του 2015.
Δεν είναι η πρώτη φορά που οι μετοχές της Meta πέφτουν δραματικά. Η μετοχή σημείωσε βουτιά 19% τον Ιούλιο του 2018 λόγω της επιβράδυνσης της αύξησης των χρηστών, που μεταφράζεται σε πτώση περίπου 120 δισεκατομμυρίων δολαρίων στην κεφαλαιοποίηση της αγοράς.
18 κεράκια
Ήταν 4 Φεβρουαρίου του 2004 όταν ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ, ένας μάλλον ιδιόρρυθμος φοιτητής του Χάρβαρντ μαζί με τέσσερις ακόμη συμφοιτητές του, δημιούργησε στην εστία του πανεπιστημίου του Χάρβαρντ το Facebook, το κοινωνικό δίκτυο που έμελλε να αλλάξει τον τρόπο που επικοινωνούμε μεταξύ μας.
Μέσα στα δεκαοχτώ αυτά χρόνια η ανάπτυξή του Facebook ήταν εκρηκτική.
Σύμφωνα με την εκδοχή της ταινίας «The Social Network», το Facebook δημιουργήθηκε από έναν φοιτητή του Χάρβαρντ που έψαχνε έναν τρόπο για να προσεγγίσει τα κορίτσια.
Από το Coursematch στο Meta
Η αλήθεια είναι όμως πως ο Ζούκερμπεργκ προσπαθούσε να καλύψει ένα κενό ανάμεσα στη Google και τη Wikipedia, δημιουργώντας ένα νέο εργαλείο.
Έτσι έφτιαξε Coursematch, όπου ο καθένας μπορούσε να μπει και να δηλώσει ποια μαθήματα παρακολουθεί στο πανεπιστήμιο.
Σαν ένα εργαλείο μελέτης έφτιαξα μια μικρή εφαρμογή που σου έδειχνε τυχαία ένα από τα έργα τέχνης και σου επέτρεπε να γράψεις ποια πιστεύεις ότι είναι η σημασία του, από πλευράς ιστορίας της τέχνης. Το έστειλα στα emails όλων των φοιτητών του μαθήματος και τους είπα ότι έχω φτιάξει ένα εργαλείο μελέτης. Και όλοι συμπλήρωσαν τη σημασία των έργων και τελικά αποδείχθηκε ένα σπουδαίο εργαλείο κοινωνικής μελέτης», έχει αναφέρει ο Ζάκερμπεργκ.
Η Facebook έχει κάνει σημαντικές εξαγορές όπως το Instagram τον Απρίλιο του 2012, την εφαρμογή ανταλλαγής μηνυμάτων κειμένου WhatsApp τον Φεβρουάριο του 2014 και την τεχνολογική εταιρεία Oculus τον Μάρτιο του 2014. Αξίζει να σημειωθεί ότι από την αρχική του IPO τo 2012.
Τον Οκτώβριο του 2021 Μαρκ Ζούκερμπεργκ, ο ιδρυτής του Facebook, ανακοίνωσε την ότι η μητρική εταιρεία θα αλλάξει όνομα και στο εξής θα αποκαλείται Meta, ώστε να ανταποκρίνεται καλύτερα στο σύνολο των δραστηριοτήτων της, από τα κοινωνικά δίκτυα μέχρι την εικονική πραγματικότητα.
Πηγή: newmoeny.gr