Ένα επεισόδιο – αφιέρωμα για τον Κυπριακό Σιδηροδρομικό Σταθμό
Το Σάββατο 29 Ιανουαρίου στις 18:45, ο Κωνσταντίνος Κωνσταντίνου και η ομάδα του ανεβαίνουν στο βαγόνι της ιστορίας, δίνοντας έναρξη σε ένα σπουδαίο επεισόδιο.
Μέσα από συγκλονιστικά ντοκουμέντα αναβιώνουν τον Κυπριακό Σιδηρόδρομο, αναζητώντας τα ίχνη του στο σήμερα και ταξιδεύοντας νοερά στους σταθμούς του από την Αμμόχωστο μέχρι και τις παρυφές του Τροόδους.
Μέσα από μαρτυρίες και ντοκουμέντα, οι «24 ΩΡΕΣ» «ξανακινούν» τις ατμομηχανές του Κυπριακού Σιδηροδρόμου, φέρνοντας στην οθόνη ένα επεισόδιο-αφιέρωμα γύρω από το αξέχαστο αυτό μεταφορικό μέσο!
Ποια στοιχεία ετοιμάζονται να αποκαλύψουν από μια άγνωστη -ειδικά για τη νέα γενιά- εποχή; Γιατί οι Κύπριοι τον έβλεπαν περισσότερο σαν θέαμα, παρά ως μέσο μεταφοράς;
Ο άνισος ανταγωνισμός με το βελτιωμένο οδικό δίκτυο οδήγησαν την Κυβέρνηση στην απόφαση να τερματίσει οριστικά τον Σιδηρόδρομο. Το τελευταίο τρένο αναχώρησε από τον Σταθμό της Λευκωσίας στις 14:57 της 31ης Δεκεμβρίου 1951 και έφτασε στην Αμμόχωστο στις 16:38.
Πόσες φορές όταν ταξιδεύουμε με τρένο στο εξωτερικό κάνουμε τη σκέψη πώς θα ήταν η Κύπρος αν είχε τη δική της σιδηροδρομική γραμμή; Κι όμως, στη χώρα μας, για αρκετές δεκαετίες σε μια άλλη εποχή, λειτουργούσε ο Κυπριακός Σιδηρόδρομος.
Ο Κυπριακός Κυβερνητικός Σιδηρόδρομος ήταν ένα σιδηροδρομικό δίκτυο που λειτουργούσε από τον Οκτώβριο του 1905 μέχρι τον Δεκέμβριο του 1951. Με συνολικό μήκος 122 χιλιόμετρα, 62 σταθμούς και στάσεις, η ύπαρξη σιδηροδρόμου στην Κύπρο διαμόρφωσε και τη ζωή των Κυπρίων.
Τα πρώτα χρόνια, αρκετοί έβλεπαν τον Σιδηρόδρομο περισσότερο ως θέαμα, παρά ως μεταφορικό μέσο, γι’ αυτό άλλωστε και συνωστίζονταν κάτω από τις γέφυρες για να τον «θαυμάσουν». Τελικά οι Κύπριοι κατάλαβαν την αξία του και άρχισαν να τον χρησιμοποιούν μαζικά, είτε ως μέσο μεταφοράς είτε για τουριστικούς σκοπούς, είτε για μεταφορά εμπορευμάτων.
Πληροφορίες και φωτογραφίες από Hello Cyprus