Home ΥΠΟΛΟΙΠΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΚΥΠΡΟΣ Εντοπίστηκαν επικίνδυνα προϊόντα στην κυπριακή αγορά
Εντοπίστηκαν επικίνδυνα προϊόντα στην κυπριακή αγορά

Εντοπίστηκαν επικίνδυνα προϊόντα στην κυπριακή αγορά

Τρία (3) από τα εικοσιοκτώ (28) προϊόντα, που παρουσιάζουν κίνδυνο για την υγεία και την ασφάλειά τους, που εντοπίστηκαν στην κοινοτική αγορά την εβδομάδα που άρχισε στις 20/12/2021 (RAPEX – Report 51), εντοπίστηκαν αρχικά από την Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή (ΥΠΚ) στην αγορά της Κύπρου (χωρίς να έχουν προηγουμένως εντοπιστεί στις άλλες χώρες μέλη) και έχει προχωρήσει δέσμευση και απόσυρσή τους.

Η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή με ανακοίνωσή της διευκρινίζει ότι τα υπόλοιπα προϊόντα, είναι πιθανό να βρίσκονται στην αγορά της Κύπρου και να απειλούν άμεσα την υγεία και ασφάλεια των καταναλωτών και κυρίως των παιδιών. Η Υπηρεσία έχει ήδη αρχίσει εντατικούς ελέγχους της αγοράς για τυχόν εντοπισμό των προϊόντων και καλεί τους εισαγωγείς, διανομείς, πωλητές που τυχόν διαθέτουν τέτοια προϊόντα να σταματήσουν αμέσως την διάθεση τους και να ειδοποιήσουν την Υπηρεσία.

Καλεί επίσης τους καταναλωτές σε περίπτωση που κατέχουν τα προϊόντα (βρίσκονται αναρτημένα στην ιστοσελίδα της ΥΠΚ στη διεύθυνση www.consumer.gov.cy.) να σταματήσουν να τα χρησιμοποιούν και να τα επιστρέψουν στον πωλητή, δηλαδή στο κατάστημα από το οποίο τα έχουν προμηθευτεί και παράλληλα να την ενημερώσουν σχετικά.

 

 

Σημειώνεται ότι σύμφωνα με τον περί Προστασίας του Καταναλωτή Νόμο του 2021, σε περίπτωση αγοράς μη ασφαλούς προϊόντος, ο καταναλωτής δικαιούται σε αντικατάσταση του προϊόντος, ώστε το προϊόν να είναι σύμφωνο προς τους όρους της σύμβασης πώλησης. Αν αυτό δεν είναι εφικτό, τότε ο καταναλωτής δικαιούται να υπαναχωρήσει, δηλαδή να επιστρέψει το προϊόν στον πωλητή και να λάβει πίσω το πλήρες ποσό που πλήρωσε. Υπενθυμίζεται ότι τα πιο πάνω δικαιώματα ισχύουν για περίοδο 2 ετών από την αρχική παράδοση του προϊόντος στον καταναλωτή και ότι την αποκλειστική ευθύνη έναντι του καταναλωτή έχει πάντα ο τελικός πωλητής.

Στην περίπτωση που ο πωλητής αρνείται να ανταποκριθεί στα πιο πάνω δικαιώματα του καταναλωτή, καλείται ο καταναλωτής να υποβάλει γραπτώς το παράπονο του μέσω της ιστοσελίδας της Υπηρεσίας Προστασίας Καταναλωτή (www.consumer.gov.cy).

Δείτε τα προϊόντα ΕΔΩ

Send this to a friend