Υποχώρησαν τσιμέντα στην Πιαλέ Πασά!
ΓΡΑΦΕΙ Ο ΒΑΣΟΣ ΒΑΣΟΥ
Σοβαρό πρόβλημα διάβρωσης του τσιμεντένιου προστατευτικού περιτοιχίσματος παρατηρείται στο παραθαλάσσιο χαμηλό πλάτωμα της Πιαλέ Πασά, στη Λάρνακα. Το περιτοίχισμα παρουσιάζει μεγάλες ρωγμές σχεδόν σ’ όλο το μήκος του, από το Μεσαιωνικό Κάστρο μέχρι το τέρμα του πεζόδρομου παρά το κέντρο «Ζέφυρος», ενώ σε κάποια σημεία η διάβρωση είναι έντονη, αφού λόγω της υγρασίας και του μεγάλου κυματισμού, κομμάτια από μπετόν έχουν υποχωρήσει.
Η κακή εικόνα που παρουσιάζει το έργο προβληματίζει το δήμο της πόλης, αφού μόλις έξι χρόνια μετά την ολοκλήρωσή του βγαίνουν στην επιφάνεια λάθη ή παραλείψεις τόσο στην κατασκευή, όσο και στα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν. Στην κατάσταση που βρίσκεται σήμερα, το παραθαλάσσιο πλάτωμα της Πιαλέ Πασά τείνει να καταστεί επικίνδυνο για χρήση από το κοινό. Το γεγονός, δε, ότι ακόμα βρισκόμαστε στην «καρδιά» του χειμώνα και αναμένονται ακραία καιρικά φαινόμενα τους επόμενους μήνες, αυτό προκαλεί μεγαλύτερη ανησυχία, καθότι η υφιστάμενη κατάσταση ενδεχομένως να επιδεινωθεί.
Υπενθυμίζουμε, ότι στο παραθαλάσσιο χαμηλό πλάτωμα της Πιαλέ Πασά είχε παρατηρηθεί πρόσφατα κι άλλο πρόβλημα και συγκεκριμένα στο δάπεδο της λωρίδας, η οποία είναι κατασκευασμένη από σκυρόδεμα. Σύμφωνα με ανακοίνωση του Δήμου Λάρνακας, δημιουργήθηκε η ανάγκη συντήρησης της λωρίδας λόγω μετακίνησης πλακών σκυροδέματος εξαιτίας των έντονων βροχοπτώσεων που σημειώθηκαν το τελευταίο διάστημα. Εξού και ο δήμος καλεί το κοινό ν’ αποφεύγει να χρησιμοποιεί για περπάτημα το χαμηλό πλάτωμα του έργου, κυρίως κατά τη διάρκεια έντονων καιρικών φαινομένων. Μετά από επιτόπιο έλεγχο του μελετητή του έργου και μηχανικών του δήμου, αποφασίστηκε όπως γίνει συντήρηση του πλατώματος σε περίοδο καλοκαιρίας, ενώ παράλληλα αποφασίστηκε να διενεργηθεί και υποθαλάσσιος έλεγχος από δύτες.
Η ευθύνη συντήρησης
Το έργο αναδιαμόρφωσης του παραλιακού δρόμου – πεζόδρομου της Πιαλέ Πασά παραδόθηκε μόλις το 2014. Συγχρηματοδοτήθηκε από ευρωπαϊκά κονδύλια, ενώ σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε από τα Δημόσια Έργα. Η ευθύνη συντήρησης, ωστόσο, ανήκει στο Δήμο Λάρνακας.
Για την προστασία του έργου και αντιμετώπιση των παράκτιων προβλημάτων, τα οποία είναι η κυματική υπερπήδηση, η διάβρωση παραπλήσιων παραλιών, η κυματική αντανάκλαση, η συσσώρευση φυκιών και η διάβρωση του οδικού έργου επιλέγηκε η λύση του παραθαλάσσιου πλατώματος, σε συνδυασμό με γυάλινο παραπέτασμα. Και τούτο, για να δημιουργηθεί ακόμα μία πρόσβαση δίπλα στη θάλασσα, παρέχοντας στο κοινό πιο άμεση επαφή με το υγρό στοιχείο.
Ο δήμαρχος Λάρνακας Ανδρέας Βύρας δήλωσε ότι υπάρχουν διαβεβαιώσεις από τους ειδικούς πως δεν τίθεται θέμα άμεσης κατάρρευσης του προστατευτικού περιτοιχίσματος και πως έχει συσταθεί ομάδα από μηχανικούς του δήμου και τον μελετητή του έργου, οι οποίοι μόλις το επιτρέψουν οι καιρικές συνθήκες (την ερχόμενη άνοιξη) θα επιθεωρήσουν ξανά το έργο, σε συνεργασία με δύτες, προκειμένου ν’ αποφασιστεί ο τρόπος συντήρησης κι επιδιόρθωσής του, ώστε να μην παρατηρηθούν παρόμοια φαινόμενα τα προσεχή χρόνια.