Home ΥΠΟΛΟΙΠΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΚΥΠΡΟΣ Εξετάσεις για δημοσίους για κλίμακες μέχρι Α7 και Α8
Εξετάσεις για δημοσίους για κλίμακες μέχρι Α7 και Α8

Εξετάσεις για δημοσίους για κλίμακες μέχρι Α7 και Α8

Γνώσεις αριθμητικής, αφαιρετικής και λεκτικής ικανότητας θα πρέπει, μεταξύ άλλων, να έχουν όσοι θέλουν να γίνουν δημόσιοι υπάλληλοι και θα καθίσουν στις εξετάσεις που θα γίνουν στις 31 Οκτωβρίου (για θέσεις των οποίων η αρχική κλίμακα δεν υπερβαίνει την κλίμακα Α7) και στις 11 Νοεμβρίου (για θέσεις των οποίων η αρχική κλίμακα δεν υπερβαίνει την κλίμακα Α8).

Το πιο ενδιαφέρον είναι τα θέματα στα οποία διαγωνίζονται οι υποψήφιοι για να διεκδικήσουν μια θέση στη δημόσια υπηρεσία που αφορά την κλίμακα Α7. Στην ιστοσελίδα των προσλήψεων στο δημόσιο αναφέρονται κάποια παραδείγματα που είναι ενδεικτικά για το πού θα διαγωνιστούν οι ενδιαφερόμενοι και τι γνώσεις πρέπει να έχουν.

Το τεστ αριθμητικού συλλογισμού, επίσης γνωστό ως τεστ αριθμητικής ικανότητας ή τεστ ποσοτικού συλλογισμού, αξιολογεί την ικανότητα του ατόμου να συλλογίζεται με αριθμούς και να αξιοποιεί σημαντικές μαθηματικές έννοιες. Σε αυτό το μέρος, ο υποψήφιος καλείται να λύσει προβλήματα πρακτικής αριθμητικής, προβλήματα με κλάσματα, ποσοστά, ακολουθίες αριθμών κ.ά.

Παράδειγμα 1: Αν σήμερα προσθέσουμε την ηλικία της Μαρίας στην ηλικία της Χριστίνας, το άθροισμα που θα πάρουμε είναι 50 χρόνια. Ποια θα είναι η συνολική τους ηλικία σε 6 χρόνια; (α) 56 χρόνια, (β) 62 χρόνια, (γ) 65 χρόνια, (δ) 50 χρόνια, (ε) 68 χρόνια.

Παράδειγμα 2: Σε μια εξέταση ένας υποψήφιος παίρνει δύο μονάδες για κάθε ορθή απάντηση και χάνει μια μονάδα για κάθε λανθασμένη απάντηση. Ο υποψήφιος απαντάει και τις 100 ερωτήσεις της εξέτασης και βαθμολογείται με 80. Πόσες ερωτήσεις απάντησε ορθά; α) 80, β) 55, γ) 50, δ) 65, ε) 60.

Παράδειγμα 3: Σε μια εξέταση, 65% των μαθητών πέτυχε στα μαθηματικά, 75% πέτυχε στα ελληνικά και 60% πέτυχε και στα δύο. Πόσο ποσοστό των μαθητών απέτυχε και στα δύο μαθήματα; α) 20%, β) 10% γ) 15%, δ) 40%, ε) 25%.

Στην ενότητα της αφαιρετικής ικανότητας οι διαγωνιζόμενοι θα πρέπει να αποδείξουν τις ικανότητές τους στις γραμμές σχημάτων.

Στην εξέταση της λεκτικής ικανότητας υπάρχουν κάποια υποβοηθητικά παραδείγματα. Παράδειγμα 1: Σε κάθε πρόταση που δίνεται λείπουν δύο λέξεις, η πρώτη και η τελευταία. Ακριβώς από κάτω υπάρχουν πέντε επιλογές συμπλήρωσης των λέξεων που λείπουν με τη μορφή ζευγαριού λέξεων. Η πρώτη λέξη του ζευγαριού θα πρέπει να ταιριάζει με την πρώτη λέξη που λείπει, έτσι που οι δύο πρώτες λέξεις να σχετίζονται μεταξύ τους. Η δεύτερη λέξη του ζευγαριού θα πρέπει να ταιριάζει με τη δεύτερη λέξη που λείπει, έτσι ώστε οι δύο τελευταίες λέξεις να σχετίζονται μεταξύ τους. ….. είναι στο απατηλό, όπως το γνήσιο είναι στο ….. Οι επιλογές είναι: (α) ψεύτικο – αυθεντικό, (β) πραγματικό – αληθινό, (γ) μάσκα – πραγματικό, (δ) αυθεντικό – ειλικρινές, (ε) απάτη – ψεύτικο. Παράδειγμα 2: Η Μαρία κάθε ξημέρωμα μετά την ανατολή πηγαίνει βόλτα. Ο φίλος της, Γιάννης, που έρχεται από την ακριβώς αντίθετη κατεύθυνση, βλέπει ότι η σκιά της Μαρίας πέφτει στα δεξιά της. Από ποια κατεύθυνση έρχεται ο Γιάννης; α) ανατολή, β) δύση, γ) νότο, δ) βορρά, ε) δεν μπορούμε να ξέρουμε.

Send this to a friend