
Η τέχνη της λέξης
Ένας από τους αμετάβλητους νόμους του Μάρκετινγκ, σύμφωνα με τους Αμερικανούς πατέρες του Μάρκετινγκ, Al Ries και Jack Trout, είναι αυτός που αναμένει από τις εταιρείες να κατέχουν μια λέξη στο μυαλό των καταναλωτών και να έχουν καταφέρει να την κάνουν συνώνυμη με την μάρκα τους. Όσο πιο απλή είναι η λέξη τόσο ευκολότερο είναι να την κατανοήσει το κοινό, οι καταναλωτές. Μια λέξη που θα σημαίνει ένα προϊόν ή υπηρεσία, ένα άτομο, έναν κλάδο σπουδών, έναν προορισμό.
Αυτός είναι ο νόμος που ακολουθούν πολλές επιτυχημένες εταιρείες. Για παράδειγμα, η Fed Ex έβαλε τη λέξη δέματα στην αντίληψη της στοχευμένης αγοράς της, με την γρήγορη και άψογη παράδοση των δεμάτων. Η Coca Cola κυριάρχησε στην κατηγορία αναψυκτικών. Η Kleenex ισούται με χαρτομάντηλα, η Hoover = ηλεκτρική σκούπα, η Heinz είναι κέτσαπ, η BMW κατέλαβε την οδήγηση, η Volkswagen κέρδισε την ασφάλεια. Επίσης, ο Einstein κατοπτρίζει το IQ, το Ecole hôtelière de Lausanne είναι η Σχολή Διοίκησης Ξενοδοχείων, οι Μαλδίβες, ο τροπικός προορισμός. Η λίστα των εταιρειών που αξιοποίησαν επιτυχώς την τέχνη της λέξης ολοένα και μεγαλώνει.
Καθώς συνηθίζω να συσχετίζω τους νόμους ή τις στρατηγικές Μάρκετινγκ με την πραγματική ζωή, θα κάνω το ίδιο και με την τέχνη της λέξης. Θα ήταν συνετό να προσπαθούμε συνεχώς να αναπτύσσουμε τις προσωπικότητές μας, κατέχοντας μια λέξη στην αντίληψη των γύρω μας, όντας αυτοί φίλοι, γνωστοί, συνάδελφοι. Κάντε τους να σας απεικονίσουν όταν σκέφτονται μια θετική λέξη: ειλικρίνεια ή ευγένεια, γενναιοδωρία ή αισιοδοξία, γέλιο, φωτεινότητα, χιούμορ. Κάντε τους άλλους να χαμογελάσουν γιατί σκέφτονται τη δική σας λέξη, το όνομά σας.
Μαρία Κωνσταντίνου
Assistant Professor, Marketing P.A. College Executive Business School