Εκποιήσεις σκαφών στη μαρίνα Λάρνακας: Στο δικαστήριο ιδιοκτήτες σκαφών που δεν…
Στοιβάζονται στο Επαρχιακό Δικαστήριο Λάρνακας οι υποθέσεις ιδιοκτητών σκαφών αναψυχής, οι οποίοι οφείλουν καθυστερημένα δικαιώματα ελλιμενισμού προς τη διεύθυνση της μαρίνας Λάρνακας πέραν του ενός χρόνου.
Όπως εγκύρως πληροφορούμαστε, τη δεδομένη στιγμή ενώπιον της δικαιοσύνης εκκρεμούν περίπου 30 υποθέσεις, η συντριπτική πλειοψηφία των οποίων αφορούν Κύπριους ιδιοκτήτες σκαφών, οι οποίοι επιδεικνύουν αδικαιολόγητη αδιαφορία ως προς την πληρωμή των δόσεών τους, ενώ δεν ανταποκρίνονται ούτε στους προτεινόμενους διακανονισμούς της διεύθυνσης της μαρίνας. Οι εκποιήσεις νέων σκαφών, παρόλο που για τον ΚΟΤ αποτελεί την ύστατη λύση, είναι προ των πυλών. Μόνο τα τελευταία χρόνια, ειδικά μετά την οικονομική κρίση, έγιναν γύρω στις 20 εκποιήσεις σκαφών αναψυχής στη μαρίνα Λάρνακας. Εφόσον ορισμένοι ιδιοκτήτες σκαφών συνεχίσουν να επιδεικνύουν αδιαφορία και δεν συμμορφώνονται είτε στους διακανονισμούς που προτείνει η διεύθυνση της μαρίνας, είτε με το δικαστήριο, τότε οι εκποιήσεις, σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό, θα είναι αναπόφευχτες.
Ο διευθυντής της μαρίνας Λάρνακας Χρίστος Πετρίδης δήλωσε ότι προς τον παρών η κατάσταση με τις καθυστερήσεις που παρατηρούνται στην καταβολή των δικαιωμάτων ελλιμενισμού είναι διαχειρίσιμη. Εφόσον, όμως, συνεχιστεί η ίδια κατάσταση και κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, ενδεχομένως να προκύψει σοβαρό πρόβλημα. «Δυστυχώς υπάρχουν ιδιοκτήτες σκαφών, οι πλείστοι Κύπριοι, οι οποίοι για περισσότερο από ένα χρόνο δεν έχουν καταβάλει στη διεύθυνση της μαρίνας τα δικαιώματα ελλιμενισμού των σκαφών τους. Η κατάσταση είναι διαχειρίσιμη και προς το παρών δεν έχουμε ξεπεράσει τα χρηματικά όρια, ώστε η μαρίνα να μην μπορεί να αντεπεξέλθει. Το πρόβλημα, όμως, θα γίνει πολύ πιο σοβαρό, εάν η κατάσταση συνεχιστεί και κατά το 2016», σημείωσε ο κ.Πετρίδης, ο οποίος υπενθύμισε ότι μετά την οικονομική κρίση η διεύθυνση της μαρίνας δίνει τη δυνατότητα στους ιδιοκτήτες σκαφών για διακανονισμό των οφειλών τους. «Ο διακανονισμός αφορά δόσεις των 200-300 ευρώ και οι δόσεις μπορεί να φθάνουν μέχρι και τις 15. Δυστυχώς, όμως, σχεδόν οι μισοί από τους οφειλέτες, ούτε στον πιο απλό διακανονισμό δεν μπορούν ν’ ανταποκριθούν», συμπλήρωσε ο Διευθυντής της Μαρίνας. Πρόσθεσε, δε, ότι τα οφειλόμενα τέλη ελλιμενισμού δεν είναι μόνο φαινόμενο της οικονομικής κρίσης, αλλά το πρόβλημα προϋπήρχε και πριν από την κρίση… Σήμερα οι υποθέσεις που εκκρεμούν ενώπιον της δικαιοσύνης αφορούν οφειλόμενα ποσά που πλησιάζουν τις 80 χιλιάδες ευρώ στο σύνολο.
Οι εκποιήσεις
Στις περιπτώσεις που ένας ιδιοκτήτης σκάφους αναψυχής συνεχίζει να επιδεικνύει αδιαφορία ως προς τις επανειλημμένες παραστάσεις της μαρίνας για καταβολή των δικαιωμάτων ελλιμενισμού ή δεν συμμορφώνεται με τις οδηγίες του δικαστηρίου, τότε η διεύθυνση της μαρίνας είναι υποχρεωμένη να προχωρήσει με τη διαδικασία της εκποίησης του σκάφους του. «Σε τέτοιες περιπτώσεις ως διεύθυνση δικαιούμαστε να κατάσχουμε το σκάφος και μετέπειτα να το πωλήσουμε. Είναι η τελευταία μας επιλογή. Είναι με πολύ προβληματισμό που προχωρούμε στις εκποιήσεις, οι οποίες, ως επί τω πλείστο, αφορούν σκάφη χαμηλής αξίας ή εγκαταλελειμμένα σκάφη. Πολύ δύσκολα προχωρούμε μ’ εκποιήσεις σκαφών μεγάλης αξίας, αφού στις περιπτώσεις αυτές εξαντλούμε κάθε περιθώριο διακανονισμού», επισήμανε ο Χρίστος Πετρίδης.
Αγγλικό ενδιαφέρον
Στο μεταξύ, σύμφωνα με τη διεύθυνση της μαρίνας Λάρνακας, τον τελευταίο καιρό παρατηρείται έντονο ενδιαφέρον από Άγγλους ιδιοκτήτες σκαφών αναψυχής να ελλιμενιστούν στη μαρίνα. Παράλληλα, μεγάλο εξακολουθεί να παραμένει το ενδιαφέρον από Λιβάνιους και Ισραηλινούς. Τη δεδομένη στιγμή η πληρότητα της μαρίνας Λάρνακας κυμαίνεται μεταξύ 80% – 90%, αλλά με βάση τις αιτήσεις που υποβάλλονται και το ενδιαφέρον που υπάρχει, κατά τους καλοκαιρινούς μήνες η μαρίνα αναμένεται να υπερπλήρης. Ως εκ τούτου, το πρόβλημα με την έλλειψη επαρκών χώρων ελλιμενισμού θα κάνει ξανά την εμφάνισή του…