Home ΛΑΡΝΑΚΑ Φεύγουν τα διυλιστήρια και έρχονται πύργοι
Φεύγουν τα διυλιστήρια και έρχονται πύργοι

Φεύγουν τα διυλιστήρια και έρχονται πύργοι

Κτήρια μέχρι 15 ορόφους και ύψους μέχρι 68 μέτρα προβλέπει το «Σχέδιο Περιοχής» στον χώρο των διυλιστηρίων καυσίμων στη Λάρνακα. Στο Σχέδιο, που δημοσιεύθηκε ήδη, γίνεται αναφορά σε «ενθάρρυνση ανέγερσης περιορισμένου αριθμού ψηλών κτηρίων, τα οποία θα είναι υψηλής αρχιτεκτονικής και ποιοτικής στάθμης ώστε να λειτουργούν ως τοπόσημα και σημεία αναφοράς». Όπως αναφέρεται σχετικά, τέτοια κτήρια θα ήταν δυνατό να επιτραπούν σε τεμάχια με ελάχιστο καθαρό εμβαδόν 20.000 τετραγωνικών μέτρων (τ.μ.) και θα χωροθετούνται στη μέγιστη δυνατή απόσταση από την παραλία και τα πλαϊνά σύνορα του τεμαχίου.

Συγκεκριμένα, το σχέδιο προβλέπει πως «στη Ζώνη Ειδικών Αστικών Αναπτύξεων (ΖΕΑΑ) – ”Βόρεια Ακτή”, μετά από χρησιμοποίηση όλων των κινήτρων που προβλέπονται ή σε συνδυασμό τους, ο αριθμός ορόφων και το επιτρεπόμενο ύψος δεν θα υπερβαίνει τα ανώτατα όρια που καθορίζονται για την περιοχή, δηλαδή ανώτατος αριθμός ορόφων 15 και ανώτατο επιτρεπόμενο ύψος 68 μέτρα».

Στα κίνητρα περιλαμβάνεται και η εφαρμογή των κινήτρων για δημιουργία χώρων στάθμευσης για δημόσια χρήση (εφόσον βρίσκεται σε ισχύ τέτοιο Σχέδιο) που προσθέτουν συντελεστή δόμησης και άλλα πλεονεκτήματα για τους κατασκευαστές. Στον ανώτατο αριθμό ορόφων και το ανώτατο επιτρεπόμενο ύψος θα συμπεριλαμβάνονται και όλες οι εξαιρέσεις στον συντελεστή δόμησης και τυχόν μηχανολογικός ή μηχανολογικοί όροφοι. Αναφέρεται, επίσης, πως στην περίπτωση που ακολουθείται το αστικό πρότυπο χωροδιάταξης για τη συγκεκριμένη περιοχή, τότε η ανάπτυξη θα πριμοδοτείται με πρόσθετο συντελεστή δόμησης της τάξης του 0,10:1 (10%).

Περαιτέρω, γίνεται αναφορά σε αποφυγή ανέγερσης κατασκευών στην παραλιακή ζώνη προστασίας πριν την υλοποίηση της επίχωσης και τη διαμόρφωση της προκυμαίας (promenade). Οι συντελεστές ανάπτυξης της Ζώνης αυτής είναι ταυτόσημοι με τους αντίστοιχους συντελεστές της Ζώνης Ειδικών Αστικών Αναπτύξεων.

Προνοείται, επίσης, η διασφάλιση των μέγιστων δυνατών οπτικών φυγών προς την παραλία/ θάλασσα, αυξάνοντας τις αποστάσεις των οικοδομών από τα κάθετα προς τη θάλασσα σύνορα των τεμαχίων (τουλάχιστον 6,0 μ.). Προνοείται, παράλληλα, η δημιουργία αριθμού επιπλέον χώρων στάθμευσης για δημόσια χρήση (20% του απαιτούμενου αριθμού για κάθε ανάπτυξη, σε θέση που θα καθορίζεται από την Πολεοδομική Αρχή και η οποία θα είναι εύκολα προσβάσιμη από το ευρύ κοινό), για σκοπούς καλύτερης εξυπηρέτησης του κοινού που επισκέπτεται την παραλία. Στο Σχέδιο γίνεται αναφορά και σε αποφυγή/απαγόρευση οικοπεδοποίησης για σκοπούς ανέγερσης κατοικιών ή άλλων μεμονωμένων αναπτύξεων, επιτρέποντας μόνο ενιαίες οικιστικές ή άλλες αναπτύξεις.

Ο δημόσιος χώρος πρασίνου που θα παραχωρείται, θα χωροθετείται κατά το δυνατόν κατά μήκος του παραλιακού μετώπου.

Στις αναπτύξεις που θα υλοποιούνται στη ΖΕΑΑ θα πρέπει να λαμβάνεται υπόψη η μελλοντική άνοδος της στάθμης της θάλασσας λόγω της κλιματικής αλλαγής.

Πηγή: Φιλελεύθερος

Send this to a friend