Home ΚΟΡΩΝΟΪΟΣ Προδημοτική Εκπαίδευση δύο ταχυτήτων
Προδημοτική Εκπαίδευση δύο ταχυτήτων

Προδημοτική Εκπαίδευση δύο ταχυτήτων

Διαφορετικό καθεστώς και μέτρα προστασίας εφαρμόζονται από χθες στις τάξεις της Προδημοτικής ανάμεσα σε δημόσια και ιδιωτικά νηπιαγωγεία. Μετά από σχετική ανακοίνωση του Υπουργείου Παιδείας, τα παιδιά που φοιτούν στα ιδιωτικά νηπιαγωγεία επιστρέφουν σε κοινή και ενιαία τάξη, βάσει όσων εφαρμόζονταν στην προ κορωνοϊού εποχή. Αντιθέτως, τα παιδιά στα δημόσια νηπιαγωγεία παραμένουν χωρισμένα σε δύο ομάδες και σε εκ περιτροπής φοίτηση. Την έκπληξή της για την απόφαση, αφού δεν τέθηκε σχετικό ερώτημα, εξέφρασε η καθηγήτρια λοιμωξιολογίας του Πανεπιστήμιου Κύπρου και μέλος της Συμβουλευτικής Επιστημονικής Ομάδας, Μαρία Κολιού.

«Εγώ δεν κατάλαβα για ποιο λόγο έγινε η αλλαγή. Για να είμαι ειλικρινής και εγώ εξεπλάγην. Δεν ενημερωθήκαμε καθόλου για την αλλαγή αυτή», είπε η κ. Κολιού και πρόσθεσε: «Είναι αλήθεια ότι στην αρχή δημιουργήθηκε μεγάλο πρόβλημα, επειδή θεωρήθηκε ότι σε αυτήν την απόφαση εντάσσονται και οι βρεφονηπιακοί σταθμοί. Είναι καλό, βέβαια, που αυτό δεν ισχύει για τους βρεφονηπιακούς, διότι θα ήταν εξαιρετικά δύσκολο να πειθαρχήσουν τα μικρά παιδιά. Δεν καταλάβαμε σε τι εξυπηρετεί να είναι μόνο στις Προδημοτικές. Με αυτή τη λογική γιατί δεν πήγαν και τα Δημοτικά;».

Διερωτήθηκε ακόμη για τη διάκριση του ιδιωτικού με το δημόσιο. Είναι περίεργο, είπε. Από την πλευρά της, η πρόεδρος του Συνδέσμου Ιδιωτικών Νηπιαγωγείων, Λαύρα Ηρακλέους, σημείωσε στον «Φ» ότι μπορούν πλέον να φοιτούν περισσότερα από 12 παιδιά στην ίδια τάξη. «Μπορούν να φτάσουν μέχρι τα 25 παιδιά σε αίθουσα των 50 τετραγωνικών».

 

 

Διευκρίνισε ακόμη, πως η αλλαγή αφορά περίπου το 80% των νηπιαγωγείων, αφού δεν έχουν όλοι τμήματα της Προδημοτικής Εκπαίδευσης. Ωστόσο, είπε, δεν επέστρεψαν όλοι οι μαθητές, καθώς οι γονείς δεν έστειλαν τα παιδιά τους. «Βρήκαν άλλες λύσεις. Τα αφήνουν στους παππούδες. Κάποιοι τα κρατούν σπίτι για οικονομικούς λόγους ή και για τον φόβο του κορωνοϊού». Ακόμη και με αυτή την αλλαγή, που επιτρέπει μια μικρή αύξηση αριθμού των μαθητών στα νηπιαγωγεία, η κ. Ηρακλέους υπογράμμισε πως ο κλάδος αντιμετωπίζει μεγάλες δυσκολίες.

«Υπάρχουν νηπιαγωγεία που δεν άνοιξαν και νηπιαγωγοί που δεν επέστρεψαν στη δουλειά τους. Καλούν στο τηλέφωνο και κλαίνε. Θέλουμε στήριξη για να επιβιώσουμε». Πάντως, ο υπουργός Παιδείας, Πρόδρομος Προδρόμου, εξήγησε για το διαχωρισμό ότι «αποφύγαμε να αλλάξουμε τα πράγματα για τα δημόσια νηπιαγωγεία, διότι μένει μόνο αυτή η εβδομάδα και η επόμενη εξ ημισείας για τις δυο ομάδες, για να μην προκληθεί αναστάτωση».

Πηγή: Sigmalive

Send this to a friend