Home ΥΠΟΛΟΙΠΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΕΛΛΑΔΑ Πώς θα λειτουργούν τα ξενοδοχεία στην Ελλάδα
Πώς θα λειτουργούν τα ξενοδοχεία στην Ελλάδα

Πώς θα λειτουργούν τα ξενοδοχεία στην Ελλάδα

Το πλαίσιο λειτουργίας των ξενοδοχειακών μονάδων στην Ελλάδα και τους κανόνες που θα ισχύσουν μόλις ανοίξουν αποκαλύπτει το Capital.gr. Πρόκειται για τα υγειονομικά πρωτόκολλα που μπαίνουν στην τουριστική αγορά, όπως τα εισηγήθηκε ο Εθνικός Οργανισμός Δημόσιας Υγείας σε διαβούλευση με το υπουργείο Τουρισμού και που επί του παρόντος τίθενται υπό επεξεργασία από τις ενώσεις των τουριστικών επιχειρήσεων. Κάθε τουριστικό κατάλυμα θα πρέπει να καταρτίσει πρωτόκολλο σύμφωνα με τις οδηγίες του υπουργείου Τουρισμού. Σημειώνεται πως οι μονάδες συνεχούς λειτουργίας θα μπορούν να ανοίξουν από την 1η Ιουνίου, ενώ τα εποχικά ξενοδοχεία μέσα στον Ιούλιο.

Για τους εργαζόμενους

Εκπαίδευση όλου του προσωπικού στα πρωτόκολλα υγιεινής και διαχείρισης κρουσμάτων κορωνοϊού. Κάθε μέλος του προσωπικού πρέπει να συμμορφώνεται αυστηρά με τα βασικά προστατευτικά μέτρα κατά του COVID-19 που συνιστά ο ΠΟΥ και ο ΕΟΔΥ: Τήρηση υγιεινής χεριών, σωματικών αποστάσεων από τους πελάτες και το λοιπό προσωπικό, αποφυγή αγγίγματος προσώπου και γενικά προσωπική και αναπνευστική υγιεινή. Το τουριστικό κατάλυμα οφείλει να χορηγεί σε κάθε μέλος του προσωπικού επαρκή μέσα ατομικής προστασίας. Συνιστάται στο προσωπικό να μείνει στο σπίτι και να ζητήσει ιατρική βοήθεια αν παρουσιάζει συμπτώματα σχετικά με την ασθένεια, ειδοποιώντας τον υγειονομικό υπεύθυνο του καταλύματος.

Προτείνεται ο αποκλεισμός από την εργασία οποιουδήποτε ατόμου με συμπτώματα και επαναφορά στην εργασία εάν η εργαστηριακή εξέταση είναι αρνητική. Συνιστάται στο προσωπικό που διαμένει στο κατάλυμα να παραχωρούνται μονόκλινα δωμάτια. Συνιστάται το προσωπικό να θερμομετριέται κάθε πρωί στο πλαίσιο ατομικής ευθύνης. Ενδελεχής έλεγχος του προσωπικού μπορεί να ακολουθήσει συναρτήσει της επιδημιολογικής εικόνας της τοπικής κοινότητας/περιοχής. Αν κάποιο μέλος του προσωπικού έρθει σε επαφή με κρούσμα οφείλει να το δηλώσει άμεσα στον υγειονομικό υπεύθυνο του καταλύματος και να απομακρυνθεί από την εργασία. Επίσης, για τους σκοπούς δράσεων προστασίας της δημόσιας υγείας, η διεύθυνση του καταλύματος οφείλει να τηρεί αρχείο των μελών προσωπικού και όλων των ατόμων που διέμειναν στο ξενοδοχείο ώστε να καθίσταται δυνατή η επικοινωνία με τις στενές επαφές τυχόν κρούσματος COVID-19, που ενδέχεται να ταυτοποιηθεί εκ των υστέρων.

Συνιστάται η ενημέρωση της ιστοσελίδας του τουριστικού καταλύματος με ειδική ενότητα COVID-19, στην οποία θα αναρτά τα μέτρα και την νέα πολιτική του καταλύματος περί λήψης αυξημένων μέτρων υγιεινής, αλλαγές σε ωράρια λειτουργίας κοινόχρηστων χώρων, τροποποίηση διάρκειας check-in/check-out. Αντίστοιχα, μπορεί να ακολουθήσει ενημέρωση με τα διαθέσιμα μέσα εντός του καταλύματος (π.χ. σε τηλεοράσεις κοινόχρηστων χώρων, σε τηλεοράσεις δωματίων, σήμανση προ της εισόδου στους επιμέρους κοινόχρηστους χώρους και έντυπη ενημέρωση στην υποδοχή).

Τα μέτρα στις ρεσεψιόν

Το προσωπικό θα λαμβάνει μέτρα υγιεινής (πλύσιμο χεριών), θα κρατά αποστάσεις τουλάχιστον ενός μέτρου τουλάχιστον από τους πελάτες (αποφυγή χειραψιών κ.τ.λ.) και να ακολουθεί κανόνες υγιεινής (περίπτωση βήχα ή φτερνίσματος) Συνιστάται η αποφυγή τοποθέτησης σε θέσεις υποδοχής ατόμων που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες του πληθυσμού. Όταν ζητείται, να υπάρχει δυνατότητα: α) ενημέρωσης επισκεπτών για την πολιτική του καταλύματος και τα μέτρα που έχει λάβει για την αντιμετώπιση τυχόν περιστατικών, β) παροχής χρήσιμων πληροφοριών για παρόχους υγείας, φαρμακεία κ.τ.λ. στην περιοχή ή/και εντός του καταλύματος και γ) παροχής μέσων ατομικής προστασίας. Συνιστάται η παροχή ενημερωτικών φυλλαδίων βασικών υγειονομικών οδηγιών μεταφρασμένων σε αγγλικά, γαλλικά, γερμανικά. Συμπληρωματικά, η παροχή των οδηγιών αυτών μέσω ανάπτυξης εφαρμογής σε κινητά τηλέφωνα. Άμεσα διαθέσιμα στοιχεία επικοινωνίας παρόχων υγείας, δημόσιων και ιδιωτικών νοσοκομείων και φαρμακείων. Ειδικός εξοπλισμός (medical kit) για την περίπτωση εμφάνισης περιστατικού, όπως γάντια και μάσκες μιας χρήσης, αντιμικροβιακά καθαριστικά μαντηλάκια, ποδιά, μακρυμάνικη ρόμπα. Παρακολούθηση πελατών με διακριτικό τρόπο για έγκαιρη διάγνωση περιστατικού. Χρήση plexiglass στην υποδοχή (τοποθέτηση πολυκαρβονικού υλικού) για την περίπτωση των τουριστικών καταλυμάτων 60 κλινών και άνω. Αντισηπτικό υγρό για χρήση από τον πελάτη. Προσθήκη επιδαπέδιας σήμανσης σε απόσταση δύο μέτρων όπου θα στέκεται ο πελάτης. Ανάπτυξη εναλλακτικών του paper check-in (όπως mobile concierge, χρήση tablets που μπορούν να απολυμανθούν μετά από κάθε χρήση, τοποθέτηση τερματικών POS σε σημείο κοντά στον πελάτη, αποκλειστική χρήση καρτών για την πληρωμή). Αποφυγή συνωστισμού κατά το check-in/check-out – τήρηση αποστάσεων. Απολύμανση των key cards – τοποθέτησή τους σε ειδικό δοχείο προς απολύμανση. Απαγόρευση εισόδου στο κατάλυμα σε μη διαμένοντες.

Υπηρεσίες ορόφου

Ενίσχυση υπηρεσιών υγιεινής σε όλους τους κοινόχρηστους χώρους και ειδικότερα σε αντικείμενα «υψηλού κινδύνου» (π.χ. πόμολα, κομβία ανελκυστήρων). Σύσταση για χρήση ανελκυστήρων από συγκεκριμένο αριθμό ατόμων ανάλογα με το μέγεθος του θαλάμου. Σχολαστικό καθάρισμα και πολύ καλός αερισμός δωματίου κατά τις ώρες που μεσολαβούν μεταξύ διαμονών. Έλεγχος καλής λειτουργίας πλυντηρίων πιάτων και ρούχων (ως προς τη χρησιμοποιούμενη θερμοκρασία και τη δοσολογία απορρυπαντικών) Επαρκής εξοπλισμός προσωπικού (γάντια, μάσκες, ρόμπα, κλειστά παπούτσια). Το προσωπικό καθαριότητας συνιστάται να χρησιμοποιεί απλή χειρουργική μάσκα (σε περίπτωση μη διαθεσιμότητας χειρουργικής μάσκας, συστήνεται η χρήση πάνινης), γάντια και αδιάβροχη ρόμπα μιας χρήσης. Για όσο χρόνο εργάζεται, το προσωπικό καθαριότητας δεν πρέπει να αγγίζει με τα χέρια του το στόμα, τη μύτη ή τα μάτια του, να καπνίζει ή να τρώει. Τοποθέτηση καλύμματος μιας χρήσης στα χειριστήρια της τηλεόρασης και του κλιματιστικού. Οι υφασμάτινες επιφάνειες (π.χ. ταπετσαρίες επίπλων) πρέπει να καθαρίζονται με συσκευή ατμού (θερμοκρασία> 70°). Άνοιγμα θυρών και παραθύρων για φυσικό αερισμό του χώρου καθημερινά. Σήμανση για το πότε και πώς καθαρίστηκε το δωμάτιο. Τοποθέτηση ατομικών αντισηπτικών υγρών σε κάθε δωμάτιο ή συσκευής αντισηψίας.

Εστιατόρια ξενοδοχείων

Η λειτουργία των εστιατορίων και των μπαρ θα γίνεται σύμφωνα με το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο. Προβλέπονται: Συστηματική τήρηση κανόνων υγιεινής από το προσωπικό. Απολύμανση χεριών στην είσοδο και έξοδο από τον κάθε χώρο (dispenser). Πλύσιμο χειροπετσέτων, τραπεζομάντηλων και συνόλου μαχαιροπίρουνων ακόμα και αυτών που δεν χρησιμοποιήθηκαν, εναλλακτικά χρήση συσκευασμένων μαχαιροπίρουνων και τραπεζομάντηλων μιας χρήσης, συσκευασμένων τροφίμων σε ατομικές μερίδες, όπου είναι εφικτό. Διάταξη τραπεζιών στον χώρο για συγκεκριμένο αριθμό ατόμων/τετραγωνικό -εξαιρουμένων των οικογενειών. Απόσταση μεγαλύτερη από 1,5 «πλάτη με πλάτη» των καρεκλών. Οι πελάτες να κάθονται αντικριστά σε απόσταση 1,5μ. Έμφαση και προτροπή για room service χωρίς επιπλέον χρέωση.

Αποστάσεις στις πισίνες

Η διάταξη των καθισμάτων (ξαπλώστρες, καρέκλες, πουφ, σεζλόνγκ, κ.τ.λ.) θα πρέπει να είναι τέτοια ώστε η απόσταση μεταξύ των ακρότερων σημείων των καθισμάτων δυο ατόμων που βρίσκονται σε δύο διαφορετικές ομπρέλες ή δύο ατόμων που διαμένουν σε διαφορετικό δωμάτιο, να είναι τουλάχιστον 2 μέτρα σε κάθε κατεύθυνση. Προσφορά πετσετών που θα καλύπτουν το σύνολο της επιφάνειας και απολύμανση κάθε ξαπλώστρας μετά από κάθε χρήση. Τοποθέτηση ειδικού υφάσματος μιας χρήσης πάνω στην ξαπλώστρα πριν την τοποθέτηση της πετσέτας. Σε κάθε περίπτωση ο μέγιστος συνολικός αριθμός των εισερχομένων εντός της δεξαμενής κάθε στιγμή δεν θα είναι μεγαλύτερος από έναν λουόμενο ανά 2,5 m2 επιφανείας νερού.

Υπηρεσία transfer πελατών

O οδηγός αποφεύγει τις χειραψίες, εξασφαλίζει τον φυσικό αερισμό του οχήματος. Οχήματα μέχρι 5 θέσεων, μεταφορά ενός επιβάτη πλέον του οδηγού. Κατ’ εξαίρεση επιτρέπεται η μεταφορά δεύτερου επιβάτη, εφόσον αυτός είναι συνοδός ατόμου που χρήζει βοήθειας. Οχήματα 6 ή 7 θέσεων, μεταφορά 2 επιβατών, πλέον του οδηγού. Οχήματα 8 ή 9 θέσεων, μεταφορά 3 επιβατών, πλέον του οδηγού. Επιτρέπεται η κατ’ εξαίρεση υπέρβαση του ορίου επιβατών, εφόσον στο όχημα επιβαίνουν πέραν του οδηγού μόνο γονείς με τα ανήλικα τέκνα τους. Υποχρεωτική η χρήση μη ιατρικής μάσκας προστασίας, τόσο από τους επιβάτες όσο και από τον οδηγό. Στα club cars προστατευτικός εξοπλισμός (απλή χειρουργική μάσκα, γάντια) για τον οδηγό.

Τουριστικά λεωφορεία

Τοποθέτηση πολυκαρβονικού υλικού (plexiglass) για τον οδηγό. Χρήση προστατευτικού εξοπλισμού (απλή χειρουργική μάσκα, γάντια) για τον οδηγό. Αντισηπτικό κατά την είσοδο. Επίσης, να εισέρχονται από μπροστά και να εξέρχονται από πίσω για να μην διασταυρώνονται μεταξύ τους οι επιβάτες. Μείωση της χωρητικότητας στο ήμισυ. Πολύ καλός καθαρισμός και απολύμανση μετά από κάθε μεταφορά. Χρήση μάσκας για όλους τους επιβαίνοντες σε μεταφορικά μέσα.

Πηγή: Ο Φιλελεύθερος

Send this to a friend