[ad_1]
Με εντατικούς ρυθμούς συνεχίζονται οι διαπραγματεύσεις μεταξύ κυβέρνησης και πετρελαϊκών εταιρειών ΝΟΜΠΛ, ΤΟΤΑΛ και ΕΝΙ για μετεγκατάσταση των υπηρεσιών που είναι αναγκαίες για συνέχιση των ερευνών και γεωτρήσεων εντός της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης της Κυπριακής Δημοκρατίας, στο Λιμάνι Λεμεσού.
Μετά την απόρριψη σχετικών αιτημάτων που υπέβαλαν οι εταιρείες στο Δημοτικό Συμβούλιο Λάρνακας, ο Υπουργός Μεταφορών Μάριος Δημητριάδης παρουσίασε σήμερα σε αξιωματούχο του γαλλικού ομίλου, πλάνο με διαθέσιμους χώρους και πιθανά χρονοδιαγράμματα για ολοκλήρωση των κατασκευαστικών έργων. Ενώ έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου, από ενδεχόμενη ανάπτυξη των συγκεκριμένων υπηρεσιών στο λιμάνι της Χάιφα.
Ο Υπουργός Μεταφορών είπε ότι «Σημαίνει απώλειες για την οικονομία μας, σημαίνει απώλειες θέσεων εργασίας, σημαίνει λιγότερα χρήματα για μία οικονομία η οποία πραγματικά τα χρειάζεται.»
Ο κύριος Δημητριάδης, υπέδειξε επίσης ότι τελικές αποφάσεις θα ληφθούν από την κυβέρνηση, ενώ ο διάλογος με τις υπόλοιπες εταιρείες θα συνεχιστεί την ερχόμενη Δευτέρα. Από την πλευρά του, ο Πρόεδρος του ΔΗΣΥ Αβέρωφ Νεοφύτου έκανε λόγο για λαϊκίστικες τοποθετήσεις και τοπικιστικά κριτήρια.
Ο Πρόεδρος του ΔΗΣΥ, Αβέρωφ Νεοφύτου δήλωσε ότι «Αυτοί που παίρνουν αυτές τις λαϊκίστικες τοποθετήσεις και θέσεις, με καθαρά τοπικιστικά κριτήρια, αύριο που θα βγουν άλλοι 150 εργαζόμενοι στην ανεργία, θα είναι με ένα μικρόφωνο στο χέρι καθημερινά να μιλούν για αύξηση της ανεργίας, για ψηλά νούμερα της ανεργίας.»
Στο μεταξύ, οι εργαζόμενοι στο λιμάνι Λάρνακας θα πραγματοποιήσουν αύριο πορείες και συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας έξω από το Δημοτικό Μέγαρο Λάρνακας και το Υπουργείο Μεταφορών, ενάντια στην αρνητική απάντηση που έδωσε Δημοτικό Συμβούλιο Λάρνακας στις εταιρείες ενέργειας.
Νωρίτερα
Συνάντηση με αντιπροσωπεία του γαλλικού κολοσσού TOTAL είχε ο Υπουργός Μεταφορών Μάριος Δημητριάδης,ο οποίος δήλωσε πως γίνονται συζητήσεις για τους διαθέσιμους χώρους του λιμανιού Λεμεσού.
Σε δηλώσεις του ο Υπουργός Μεταφορών τόνισε πως ασφαλώς και λαμβάνονται υπόψιν οι απόψεις της τοπικής κοινωνίας όμως η εξάμηνη παράταση δεν θα επηρέαζε τους σχεδιασμούς που έχουν ήδη γίνει για την τουριστική ανάπτυξη του λιμανιού Λάρνακας.
Βρίσκεται όπως είπε σε συνεχή συνεργασία με τον Υπουργό Ενέργειας για την εξεύρεση λύσης στο πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί και επισήμανε ότι υπάρχουν διαθέσιμοι χώροι στο λιμάνι της Λεμεσού, χρειάζεται ωστόσο να εξεταστούν τα χρονοδιαγράμματα για να είναι έτοιμες οι αναγκαίες υποδομές για τις έρευνες που θα διενεργήσουν οι εταιρείες εντός της κυπριακής ΑΟΖ καθώς και τις επιβεβαιωτικές γεωτρήσεις. Θέλουμε όπως είπε ο κ. Δημητριάδης τις εταιρείες να χρησιμοποιούν τους χώρους μας και επισήμανε ότι σε περίπτωση που επιλεγεί τελικά από τις εταιρείες το λιμάνι της Χάιφα, θα σημαίνει απώλειες για την κυπριακή οικονομία και απώλειες σε θέσεις εργασίας, σε μια περίοδο που όλα αυτά τα έχει ανάγκη η οικονομία.
Ο κ. Δημητριάδης δήλωσε χθες ότι το Υπουργείο απέστειλε στις 30 Νοεμβρίου επιστολή στην TOTAL, μέσω της οποίας η εταιρεία ενημερώθηκε για τους χώρους που είναι διαθέσιμοι στο Λιμάνι Λεμεσού.
Για τοπικούς λαϊκισμούς κάνει λόγο ο Πρόεδρος του ΔΗΣΥ
Δεν μπορεί από τη μια να λέμε πως πρέπει να αξιοποιήσουμε το φυσικό αέριο, και από την άλλη να επικρατούν του εθνικού συμφέροντος τοπικοί λαϊκισμοί και τοπικιστικές προσεγγίσεις, δήλωσε σήμερα ο Πρόεδρος του ΔΗΣΥ Αβέρωφ Νεοφύτου.
Πρόσθεσε πως η ΕΝΙ και η TOTAL κλήθηκαν από την Κυβέρνηση να επισπεύσουν τις γεωτρήσεις τους στα οικόπεδα για τα οποία έχουν πάρει άδεια, μέσα από ένα διαγωνισμό, “και πρέπει να σπρώξουμε τα πράγματα και για ενεργειακούς, και οικονομικούς και εθνικούς λόγους”, για να σημειώσει πως “την ίδια ώρα που η πολιτεία ζητά από τις διεθνείς εταιρείες να επισπεύσουν το πρόγραμμα των γεωτρήσεων έχουμε τους λαϊκισμούς σε τοπικό επίπεδο”.
“`Έγιναν επενδύσεις από τις συγκεκριμένες εταιρείες σε συγκεκριμένο λιμάνι. Ζήτησαν οι άνθρωποι κάποιους μήνες παράταση για να μπορέσουν να υλοποιήσουν αυτά που η πολιτεία τους έχει ζητήσει. Ανακαλύπτουμε κινδύνους για το περιβάλλον, χίλιες δυο δικαιολογίες απλά για να στέλνουμε το μήνυμα ότι αυτός ο τόπος είναι αφιλόξενος”, είπε ο Πρόεδρος του ΔΗΣΥ.
Θέλουμε, επεσήμανε, “να είμαστε ενεργειακός κόμβος αλλά αρνούμαστε την οποιαδήποτε επένδυση, έστω και προσωρινή, για υποδομές για να μπορέσουμε να έχουμε το όφελος από το φυσικό αέριο”.
Αναφερόμενος στις πληροφορίες πως οι εταιρείες σκέφτονται να πάνε στη Χάιφα, ο κ. Νεοφύτου είπε πως “εάν εγώ ήμουν Εκτελεστικός Διευθυντής αυτών των εταιρειών θα έφευγα χθες από την Κύπρο, ένα αφιλόξενο τόπο για τις επιχειρήσεις”.
Η Λεμεσός έτοιμη να φιλοξενήσει τις εγκαταστάσεις ENI και TOTAL, δηλώνει ο Δήμαρχος της πόλης
Ο Δήμαρχος Λεμεσού υπενθύμισε πως η Λεμεσός είχε προκριθεί και είχε ανακηρυχτεί από την Κυβέρνηση σε ενεργειακό λιμάνι.
“Στη βάση αυτού του γεγονότος, είχαμε προετοιμαστεί κατάλληλα, τόσο η Αρχή Λιμένων όσο και σειρά ιδιωτικών εταιρειών και είχαν δημιουργήσει και διατηρούν στο χώρο του νέου λιμανιού όλες τις κτιριακές υποδομές και την αναγκαία τεχνική βάση για να εξυπηρετήσουν τις εταιρείες που διενεργούν έρευνες και γεωτρήσεις για τους σκοπούς του εντοπισμού και εκμετάλλευσης των υδρογονανθράκων στην Κυπριακή ΑΟΖ”, συμπλήρωσε.
Στο μεταξύ, στο Χρηματιστήριο του Τελ Αβιβ, κοινοποιήθηκε η απόφαση της ΔΕΦΑ και αφορά στον τερματισμό των διαπραγματεύσεων για την αγορά φυσικού αερίου από το κοίτασμα Λεβιάθαν.
Οι τρεις εταιρείες Noble, Delek και Avner, ανακοίνωσαν τον τερματισμό των συζητήσεων καθότι, όπως ανέφεραν δεν υπάρχει όπως αναφέρουν πρόθεση από κυπριακής πλευράς για αγορά φυσικού αερίου από το κοίτασμα Λεβιάθαν.
Οι εταιρείες έδωσαν και κάποιες πληροφορίες αναφορικά με τις ποσότητες που θα χρειάζονταν να αγοραστούν και κοινοποιούν προς το χρηματιστήριο του Τελ Αβιβ την διακοπή των διαπραγματεύσεων.
[ad_2]
Source link