Τα πρώτα στοιχεία που παίρνει το Υπουργείο Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας από την εφαρμογή της εξ΄ αποστάσεως εκπαίδευσης είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικά, δήλωσε στο ΚΥΠΕ η Διευθύντρια του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου Κύπρου Αθηνά Μιχαηλίδου, η οποία έχει αναλάβει από το Υπουργείο τον συντονισμό αυτής της προσπάθειας.
Απαντώντας σε ερώτηση για την εφαρμογή του συστήματος εξ ΄ αποστάσεως εκπαίδευσης, η κα. Μιχαηλίδου είπε ότι ξεκίνησε η εφαρμογή του συστήματος από τις αρχές της προηγούμενης εβδομάδας, δηλαδή από τις 12 με 13 του Μάρτη, όταν δηλαδή έκλεισαν τα σχολεία.
Όπως είπε, το Υπουργείο προετοιμάστηκε άμεσα και δουλεύει σε δύο επίπεδα, δηλαδή κεντρικά στο επίπεδο του Υπουργείου και αποκεντρωμένα στα σχολεία.
Άρα, συνέχισε η κα. Μιχαηλίδου, στο επίπεδο του Υπουργείου δημιουργήθηκε ήδη ιστοσελίδα και αναρτάτε ήδη από την πρώτη ημέρα υλικό, ειδικά για την Γ΄ Λυκείου, και τώρα για όλες τις τάξεις, σιγά-σιγά.
Σημείωσε ότι το υλικό αυτό έχει να κάνει με τα μαθήματα τους, με την ύλη τους και πρόσθεσε ότι είναι δημιουργικό υλικό, εργασίες, φυλλάδια, για να μπορούν τα παιδιά να δουλέψουν στο σπίτι.
«Επίσης, δουλεύουμε ταυτόχρονα και μέσω επιμόρφωσης εκπαιδευτικών εξ΄ αποστάσεως για να μπορέσουν να χρησιμοποιήσουν την τεχνολογία καλύτερα, όχι μόνο σε εκπαιδευτικούς πληροφορικής αλλά και σε άλλους, και σε δασκάλους δημοτικής και σε καθηγητές μέσης. Επίσης, σε κεντρικό επίπεδο και πάλι προωθήσαμε τους λογαριασμούς συγκεκριμένου λογισμικού για το όποιο έχει άδεια το Υπουργείο, αυτό της Microsoft Teams (MS Teams), που επιτρέπει την τηλεκπαίδευση κυρίως για τα μεγάλα παιδιά , δηλαδή την σύγχρονη, την ίδια ώρα που θα μιλά ο εκπαιδευτικός και να κάνει μάθημα να παρακολουθούν», συμπλήρωσε.
Αυτό, συνέχισε η κα. Μιχαηλίδου, έχει ήδη αρχίσει, δηλαδή ήδη έγιναν μαθήματα και γίνονται καθημερινά από εκπαιδευτικούς προς τους μαθητές και επιλύουν απορίες, συζητούν για το μάθημα τους, κάνουν παρουσιάσεις «και το έχουμε αφήσει έτσι και πιο αποκεντρωμένα να λειτουργήσει στα σχολεία αυτό, γιατί οι εκπαιδευτικοί μας, μας έχουν εκπλήξει πολύ θετικά».
«(Οι εκπαιδευτικοί) βρίσκουν και άλλες εφαρμογές, βρίσκουν αρκετά άλλα υλικά με τα οποία εφαρμόζουν και επικοινωνούν με τους μαθητές τους. Εκείνο που τονίζουμε είναι ότι προτεραιότητα δεν έχει τώρα η ύλη και η επανάληψη της, έχει η επικοινωνία των εκπαιδευτικών με τα παιδιά, που είναι πολλές ώρες στο σχολείο, και μπορεί να αντιμετωπίζουν και άλλου είδους προβλήματα. Γι΄ αυτό τονίσαμε στους εκπαιδευτικούς και στους διευθυντές ότι πρέπει οπωσδήποτε να επικοινωνήσουν (με τους μαθητές), και το έχουν ήδη κάνει σε πολύ μεγάλο βαθμό τούτο. Τούτο είναι το επίπεδο το κεντρικό», ανέφερε.
Σε επίπεδο σχολείου, είπε η κα. Μιχαηλίδου, ζήτησαν από τις διευθύνσεις των σχολείων να κάνουν έξι με εφτά δράσεις.
«Η κυριότερη από αυτή είναι να καταγράψουν τις ανάγκες που υπάρχουν σε υλικοτεχνική υποδομή στο σχολείο αλλά και στα σπίτια των μαθητών τους και περιμένουμε αυτά τα αποτελέσματα σήμερα να είναι έτοιμα», πρόσθεσε.
Είπε, επιπρόσθετα, ότι ζήτησαν από τα σχολεία να ετοιμαστούν σχέδια δράσης και μέχρι την Τρίτη να τους τα στείλουν όλοι .
«Σε αυτό το σχέδιο δράσης το κάθε σχολείο θα βάλει τι κάνει για να επικοινωνεί με τα παιδιά, πώς επικοινωνεί με τα παιδιά, τι μαθήματα κάνει ηλεκτρονικά μέσω του διαδικτύου ή ποιους άλλους τρόπους έχει βρει για να στηρίξει τους μαθητές. Ήδη οι ιστοσελίδες των σχολείων έχουν επικαιροποιηθεί και παρακολουθούμε και εμείς από μόνοι μας ότι έχουν κάνει πάρα πολύ καλή δουλειά αρκετά σχολεία. Έχουν δηλαδή αναρτήσει υλικό, οι καθηγητές βάζουν φυλλάδια, φύλλα εργασίας και ασκήσεις, στέλνουν παρουσιάσεις στους μαθητές και στο γυμνάσιο και στο λύκειο, τεχνικές σχολές και τώρα και στο δημοτικό», συμπλήρωσε.
Εκτός από αυτά, συνέχισε η κα. Μιχαηλίδου, λειτουργούν και πιο υποστηρικτικά.
«Η Υπηρεσία Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας ετοιμάζει υλικό για να αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του Υπουργεία μας, η Υπηρεσία Συμβουλευτικής και Επαγγελματικής αγωγής επίσης, υλικό για να στείλουμε στα σχολεία . Αναμένονται τούτα να αναρτηθούν μέχρι την Δευτέρα», σημείωσε.
Η κα. Μιχαηλίδου ανέφερε, παράλληλα, ότι ετοιμάζουν και ένα σύντομο βίντεο για μικρά παιδιά με θέμα τον κορωνοϊό και επίσης αξιοποιούν ακόμα και υλικό που έχουν, με βιντεάκια, κλπ, που θα στέλνουν σε τηλεοπτικούς σταθμούς για να τα προβάλουν σε πρωινές ώρες, κυρίως για τα μικρότερα παιδιά.
Ερωτηθείσα για τους μαθητές και τις μαθήτριες, οι οποίοι δεν έχουν την απαιτούμενη τεχνολογία, η κα. Μιχαηλίδου είπε ότι εκεί που διαγνωσθεί , γιατί τώρα έγινε ήδη αυτή η καταμέτρηση, «όπου έχουμε πρόβλημα, το Υπουργείο καταγράφει τούτες τις ανάγκες και θα υποστηριχτούμε και από εξωτερικούς φορείς».
«Είμαστε σε επικοινωνία με εξωτερικούς φορείς, οι οποίοι θα υιοθετήσουν σχολεία και θα τα στηρίξουν είτε σε εξοπλισμό είτε μεγαλύτερες ταχύτητες, κλπ. Ήδη είναι συγκινητικό το ενδιαφέρον από τράπεζες, από μεγάλους οργανισμούς», πρόσθεσε.
Σε ερώτηση αν η εξ αποστάσεως μάθηση γίνεται από το σχολείο ή από το σπίτι, η κα. Μιχαηλίδου είπε ότι προτιμούν από το σχολείο, αλλά γίνεται πολλές φορές και από το σπίτι.
«Σημασία για μας έχει να γίνεται στο χρόνο του σχολείου και με βάση το ωρολόγιο πρόγραμμα του σχολείου, για να διατηρηθεί αυτή η επαφή των μαθητών με την εκπαιδευτική διαδικασία, να νοιώθουν, δηλαδή, ότι ο εκπαιδευτικός τους, τους κάνει μάθημα, αντί το 40λεπτο βεβαίως, είναι πιο μικρής διάρκειας αυτά. Για να μην τους κουράσουν, είναι ένα 20λεπτο, 25λεπτο και στη συνέχεια τους δίνει και χρόνο για ερωτήσεις, απορίες», ανέφερε.
Κληθείσα να σχολιάσει τις ανησυχίες εκπαιδευτικών ότι μεταβαίνουν στα σχολεία τους εν μέσω της πανδημίας, η κα. Μιχαηλίδου είπε ότι είναι πολύ μικρές ομάδες που μεταβαίνουν, και όταν εκεί και όπου χρειάζεται, ως προσωπικό ασφαλείας.
Όπως ανέφερε, η διευθυντική ομάδα κρίνει ανάλογα με τον προγραμματισμό και τα μαθήματα που θα γίνουν, τις μικρές εκείνες ομάδες που θα είναι στο σχολείο.
«Δεν χρειάζεται να πηγαίνουν όλοι στο σχολείο. Τούτο το έχουν εξαγγείλει όλοι και είναι σε συνέπεια με τις εξαγγελίες και τις οδηγίες που έχουμε από τα διατάγματα και το Υπουργείο Υγείας», σημείωσε.
Σε ερώτηση πως θα αξιολογηθεί το όλο εγχείρημα , η κα. Μιχαηλίδου είπε ότι ήδη τα πρώτα στοιχεία που παίρνει είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικά και πρόσθεσε ότι το Υπουργείο έχει δράση, «και αυτό που έχουμε κάνει είναι να δώσουμε χώρο και χρόνο στους εκπαιδευτικούς και στα σχολεία αποκεντρωμένα και φάνηκε αυτό να λειτουργεί, δηλαδή εκτός από την κεντρική στήριξη που είπα με την ιστοσελίδα του Υπουργείου, το κάθε σχολείο και ο κάθε εκπαιδευτικός μπορεί από μόνος του να στηρίξει τους μαθητές του, τηρώντας φυσικά όλες τις πρόνοιες που υπάρχουν για την προστασία των προσωπικών δεδομένων των παιδιών και για την δημιουργική τους απασχόληση, στις ώρες που θα έπρεπε να είναι στο σχολείο».
«Βλέπουμε ότι τα πρώτα αποτελέσματα αξιολογώντας το εγχείρημα είναι πολύ-πολύ ενθαρρυντικά. Εντός των επόμενων ημερών θα είμαστε σε θέση να δείξουμε και καλές πρακτικές από σχολεία. Αλλά ελεύθερα όποιος θέλει μπορεί να μπαίνει στις ιστοσελίδες των σχολείων και θα διαπιστώσει ακριβώς αυτό που λέμε, ότι έχουν κάνει πάρα πολύ δουλειά», σημείωσε.
Ερωτηθείσα πως θα αξιολογηθεί το δεύτερο τετράμηνο, η κα. Μιχαηλίδου είπε ότι θα έχει οδηγία από τον Υπουργό συγκεκριμένη, όπως έχει πει και χθες με ανακοίνωση του.
«Η απόφαση της πολιτείας, θα ανακοινωθεί σύντομα. Δεν αξιολογείται όπως είπε ο Υπουργός αυτό που δεν έχει διδαχθεί. Συνεπώς, μπορούμε όλοι να αντιληφθούμε ότι ό,τι κι αν παρουσιάζουν οι εκπαιδευτικοί είτε θα είναι εμπέδωση είτε επανάληψη είτε νέο υλικό, αυτό που θα αξιολογηθεί είναι αυτό που έχει διδαχθεί», κατέληξε.