Home ΥΠΟΛΟΙΠΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΚΥΠΡΟΣ Σκούτερ μόνο σε ποδηλατόδρομους και πλατείες
Σκούτερ μόνο σε ποδηλατόδρομους και πλατείες

Σκούτερ μόνο σε ποδηλατόδρομους και πλατείες

 

 

Μόνο σε ποδηλατόδρομους, πεζόδρομους και σε πλατείες ύστερα από άδεια, θα μπορούν να κινούνται τα σκούτερ, σύμφωνα με το κυβερνητικό νομοσχέδιο που ετοιμάστηκε, μετά και τις αντιδράσεις λόγω των δύο περσινών θανάτων με το μέσο αυτό. Το νομοσχέδιο που βρίσκεται αυτή τη στιγμή σε δημόσια διαβούλευση, στη συνέχεια θα σταλεί στη Νομική Υπηρεσία και ακολούθως θα σταλεί στη Βουλή με στόχο να ψηφιστεί πριν την έναρξη της νέας τουριστικής περιόδου όπου αναμένεται να γίνει ευρεία χρήση του.
Το θέμα των σκούτερ θα απασχολήσει σήμερα το Συμβούλιο Οδικής Ασφάλειας, που θα συνεδριάσει στο υπουργείο Μεταφορών, ώστε να ληφθούν αποφάσεις για το πώς προχωρεί. Σύμφωνα με το νομοσχέδιο, που φέρει τον τίτλο «ο νόμος περί ρύθμισης της διακίνησης ποδηλάτων και άλλων συσκευών προσωπικής κινητικότητας του 2020», που συνοδεύεται και από σχετικούς κανονισμούς, προβλέπεται όπως οι χρήστες θα πρέπει να είναι ηλικίας 16 ετών και άνω, θα έχουν ασφάλεια τουλάχιστον έναντι τρίτου και θα μπορούν να κινούνται δημόσια μόνο σε ποδηλατόδρομους, ποδηλατολωρίδες και σε πλατείες κατόπιν άδειας από τον τοπικό δήμο. Προβλέπεται επίσης ότι αν θα φέρει επιβάτη, αυτός θα πρέπει να είναι καθήμενος, ενώ σε περίπτωση που ένα σκούτερ θα κινείται τις βραδινές ώρες, ο χειριστής του θα είναι υποχρεωμένος να έχει εγκαταστήσει και να θέσει σε λειτουργία φώτα πορείας και αντανακλαστικά στο πίσω μέρος. Στην ουσία οι κανόνες χρήσης του προσομοιάζουν με αυτούς του ποδηλάτου και σίγουρα θα απαγορεύεται η χρήση του εντός των αυτοκινητόδρομων και των οδών. Για κάποια αδικήματα που προκύπτουν από την παράνομη χρήση των σκούτερ, προβλέπεται όπως τιμωρούντα με εξώδικο.
Σημειώνεται ότι πέρσι σκοτώθηκαν δύο χειριστές σκούτερ στην Κύπρο, μια γυναίκα στη Λεμεσό που κτυπήθηκε από όχημα και ένας άντρας στη Λάρνακα.
Τα τελευταία δύο χρόνια τα σκούτερ έχουν κατακλύσει κυρίως τις παραλιακές πόλεις και χρησιμοποιούνται τόσο στους ποδηλατόδρομους όσο και σε άλλους δρόμους αλλά και στα πεζοδρόμια, χωρίς κανένα έλεγχο. Από στοιχεία που έχουν συλλεγεί από τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες, διαπιστώνεται ότι δεν υπάρχει οποιαδήποτε ομοιόμορφη ρύθμιση σε ό,τι αφορά στη διαχείριση και αστυνόμευση των σκούτερ. Αξίζει να αναφερθεί ότι για τη νομοθετική ρύθμιση του ζητήματος πίεζαν εδώ και αρκετό καιρό οι δήμαρχοι των τουριστικών περιοχών Αγίας Νάπας, Παραλιμνίου, Λάρνακας και Λεμεσού, όπου το πρόβλημα είναι ιδιαίτερα οξύ με τη διακίνηση των σκούτερ.
Σήμερα στο Συμβούλιο Οδικής Ασφάλειας θα εξεταστεί και η πορεία των προσφορών για τις κάμερες, ο στρατηγικός σχεδιασμός για τα τροχαία και η καταπολέμηση της παράνομης στάθμευσης.

Send this to a friend