
Στο δευτερεύον οδικό δίκτυο τα πλείστα θανατηφόρα του 2019 στη Λάρνακα
Το προβληματικό δευτερεύον οδικό δίκτυο και φυσικά ο ανθρώπινος παράγοντας ήταν οι δύο βασικές αιτίες πρόκλησης θανατηφόρων και σοβαρών δυστυχημάτων κατά το 2019 στην επαρχία της Λάρνακας.
Σύμφωνα με τον υπεύθυνο της Τροχαίας Λάρνακας Χάρη Χατζηγιασεμή, τη χρονιά που μας πέρασε σημειώθηκε μικρή μείωση στην πρόκληση θανατηφόρων δυστυχημάτων στην επαρχία Λάρνακας σε σύγκριση με πρόπερσι, καθότι συνέβησαν έξι θανατηφόρα με ισάριθμα θύματα, ενώ το 2018 είχαν γίνει εφτά θανατηφόρα με ισάριθμα θύματα.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Τροχαίας, τα τέσσερα από τα έξι θανατηφόρα δυστυχήματα συνέβησαν στο δευτερεύον οδικό δίκτυο της επαρχίας, δηλαδή σε αγροτικές περιοχές και σε συνδετικούς δρόμους μεταξύ κοινοτήτων.
Ο κ.Χατζηγιασεμή ανέφερε ότι υπάρχει πρόβλημα με το δευτερεύον οδικό δίκτυο της επαρχίας Λάρνακας κυρίως όσον αφορά τον ανεπαρκή φωτισμό σε αρκετούς δρόμους. Όπως εξήγησε, το γεγονός αυτό συνδυάζεται και με τις μεγάλες ηλικίες των οδηγών, καθότι ο μέσος όρος των θυμάτων της ασφάλτου κατά το 2019 ήταν άνω των 70 χρόνων.
Παράλληλα, ο Χάρης Χατζηγιασεμή ανέφερε ότι βασική αιτία πρόκλησης δυστυχημάτων εξακολουθεί ν’ αποτελεί και ο ανθρώπινος παράγοντας, ο οποίος ταξινομείται σε πέντε κατηγορίες. Οι κατηγορίες αυτές είναι οι εξαρτησιογόνες ουσίες (αλκοόλ, ναρκωτικά), η ταχύτητα, η ζώνη, το κράνος και η χρήση τηλεφώνου. Εκτός από τα θανατηφόρα δυστυχήματα, το 2019 συνέβησαν στην ευρύτερη περιοχή της Λάρνακας 56 σοβαρά δυστυχήματα και 70 τραυματίες, ενώ συνέβησαν επίσης άλλα 400 δυστυχήματα με ελαφρούς τραυματισμούς ή με υλικές ζημιές, τα οποία διευθετήθηκαν μέσω των ασφαλιστικών εταιρειών. Το 2018 είχαν συμβεί 40 σοβαρά δυστυχήματα στην πόλη κι επαρχία με 52 τραυματίες καθώς και 420 δυστυχήματα με υλικές ζημιές ή ελαφρούς τραυματισμούς.
ΒΑΣΟΣ ΒΑΣΟΥ