
Με μεγάλες εκπτώσεις λειτουργεί το παζάρι
Οι συνθήκες που επικρατούν τα τελευταία χρόνια στο λιανικό εμπόριο, έχουν οδηγήσει την αγορά να λειτουργεί με μεγάλες εκπτώσεις για προσέλκυση καταναλωτών. Μάλιστα, οι εκπτώσεις τα τελευταία χρόνια, ειδικά σε προϊόντα ευρείας κατανάλωσης είναι μεγαλύτερες από την περίοδο της κρίσης. Οι χονδρέμπορες εκτιμούν πως κατά μέσω όρο οι τιμές που διαθέτουν τα προϊόντα τους στις υπεραγορές είναι περίπου 30% κάτω των αρχικών τιμών διάθεσης. Βέβαια, αυτό εξαρτάται και από την αρχική τιμή που θέτει η κάθε εταιρεία στα προϊόντα της.
Διάφοροι παράγοντες που επικρατούν σήμερα στην αγορά αναγκάζουν τόσο τους προμηθευτές όσο και τις ίδιες τις υπεραγορές να διατηρούν συνεχώς τις τιμές τους σε χαμηλά επίπεδα. Κατά κύριο λόγο ο συνεχώς αυξανόμενος ανταγωνισμός μεταξύ των λιανεμπόρων που όχι μόνο δεν φαίνεται πως θα κοπάσει αλλά ενδεχομένως να ενταθεί ακόμα περισσότερο, στην προσπάθεια για αύξηση μεριδίων και προσέλκυση νέων πελατών. Την ίδια ώρα, ο Κύπριος καταναλωτής δεν είναι ακόμα έτοιμος για να εγκαταλείψει τα φυλλάδια προσφορών αφού για πολλούς ακόμα αποτελούν σημείο αναφοράς και οδηγό για τα ψώνια τους.
Την ίδια ώρα, παρατηρείται διαρκής αύξηση των προϊόντων που φτάνουν στην αγορά μέσω του παράλληλου εμπορίου και τα οποία στις πλείστες περιπτώσεις προσφέρονται σε πολύ χαμηλότερες τιμές από τα προϊόντα των επίσημων διανομέων. Εξ’ αιτίας αυτού του φαινομένου, πολλές φορές παρατηρούνται απότομες αυξομειώσεις στις τιμές χονδρικής πώλησης αναλόγως του τι υπάρχει διαθέσιμο στην αγορά. Η συγκεκριμένη κατάσταση που επικρατεί, δεν φαίνεται να διαφοροποιείται τα επόμενα χρόνια αφού δεν προβλέπεται να αλλάξει σημαντικά κάποιος από τους προαναφερόμενους παράγοντες που επηρεάζουν την αγορά.
Ο Όμιλος ΕΥΡΗΚΑ ανακοινώνοντας πρόσφατα τα αποτελέσματα του για το 2018, έδειξε πως σε επίπεδο Ομίλου οι εκπτώσεις επί των πωλήσεων αντιστοιχούν σε περίπου 43%, ωστόσο το υψηλότερο ποσοστό των εκπτώσεων αντιστοιχεί στις πωλήσεις της ελληνικής εταιρείας. Εξαιρουμένων των εκπτώσεων της ελληνικής εταιρείας, το ποσοστό των εκπτώσεων μειώνεται σε περίπου 35%.
Αν και τα στοιχεία δείχνουν διαρκή άνοδο τόσο του όγκου όσο και της αξίας πωλήσεων στο λιανικό και το χονδρικό εμπόριο, εντούτοις, φαίνεται πως τα περιθώρια μειώνονται σημαντικά, ειδικά στο λιανεμπόριο όπου τα τελευταία χρόνια οι κεφαλαιουχικές επενδύσεις για νέα καταστήματα και ανακαινίσεις έχουν αυξηθεί σημαντικά ωθούμενες και από τα επίπεδα των δανειστικών επιτοκίων προς επιχειρήσεις τα οποία έχουν υποχωρήσει σε ιστορικά χαμηλά. Αξίζει να σημειωθεί επίσης πως τον Ιούλιο, ο εναρμονισμένος δείκτης τιμών καταναλωτή για τρόφιμα και μη αλκοολούχα ήταν 100.36 μονάδες μειωμένος κατά 1.2% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2018.
Πηγή: philenews.com
Διαβαστε επισης