Μια δεκαετία μετά…
Δέκα χρόνια μετά που ολοκληρώθηκε η κατασκευή της Α΄ φάσης του δρόμου Λάρνακας – Δεκέλειας, το 2010, εκτιμάται ότι θα ξεκινήσουν τα έργα για την Γ΄ φάση του ίδιου δρόμου.
Ο παραλιακός δρόμος Λάρνακας – Δεκέλειας, εξακολουθεί να παραμένει ημιτελής και η υλοποίησή του, ως γνωστό, έχει διαχωριστεί σε τέσσερις φάσεις.
Αρχικά εκτελέστηκε η Β΄ φάση του έργου, από τον κόμβο Λειβαδιών μέχρι τον Ναυτικό Όμιλο Λάρνακας, που ξεκίνησε το 2005 και ολοκληρώθηκε το 2006. Το 2008 ξεκίνησαν τα έργα της Α΄ φάσης, που καλύπτει το τμήμα από τον κόμβο λιμανιού μέχρι τον κόμβο Λειβαδιών. Οι εργασίες ολοκληρώθηκαν το 2010. Έκτοτε ο δρόμος παραμένει ημιτελής κατά 50%, χωρίς να σημειωθεί κάποια ουσιαστική πρόοδος για ολοκλήρωση του σημαντικού αυτού οδικού έργου για την τουριστική βιομηχανία της ευρύτερης Λάρνακας.
Όσον αφορά την Γ΄ φάση του έργου, που θα περνά από την τουριστική περιοχή Ορόκλινης, ο πρόεδρος του Κ.Σ. Ορόκλινης Νεόφυτος Φακοντής δήλωσε ικανοποιημένος από τα αποτελέσματα της πρόσφατης συνάντησης που είχε αντιπροσωπεία της τοπικής εταιρείας τουρισμού με την Υπουργό Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων. Ο κ.Φακοντής επικαλέστηκε τις δεσμεύσεις της Βασιλικής Αναστασιάδου, ότι το έργο θα προκηρυχθεί τέλη του 2019, ένα κονδύλι (ως προκαταβολή προς την κατασκευάστρια εταιρεία) για την έναρξη των εργασιών θα συμπεριληφθεί στον κρατικό προϋπολογισμό του 2020 και ότι τον επόμενο χρόνο αναμένεται να ξεκινήσουν τα έργα, που υπολογίζεται να διαρκέσουν περίπου δύο χρόνια.
Ο Ν. Φακοντής εξήγησε ότι η καθυστέρηση που παρατηρείται στην έναρξη των έργων της Γ΄ φάσης (με βάση τις αρχικές εξαγγελίες του Προέδρου της Δημοκρατίας για έναρξη το 2019) οφείλεται στην καθυστέρηση ολοκλήρωσης της μελέτης για τη διαχείριση των ομβρίων υδάτων της περιοχής.
Εφόσον, λοιπόν, όλα εξελιχθούν ομαλά, χωρίς άλλα απρόοπτα κωλύματα, το τμήμα του δρόμου από τον Ναυτικό Όμιλο Λάρνακας μέχρι και λίγο μετά το ξενοδοχείο Παλμ Μπητς θα ανακατασκευαστεί σε δρόμο τεσσάρων λωρίδων κυκλοφορίας, με δύο κυκλικούς κόμβους, ο πρώτος κόμβος παρά τον τοπικό αστυνομικό σταθμό και ο δεύτερος παρά το στρίψιμο προς την Πύλα.
Ο νέος δρόμος θα περιλαμβάνει, επίσης, πεζόδρομους, ποδηλατόδρομο, φωτοελεγχόμενες διαβάσεις πεζών κ.α. Το συνολικό κόστος της Γ΄ φάσης υπολογίζεται περίπου στα 16 εκατομμύρια ευρώ.
Η Πύλα
Όσον αφορά την Δ΄ φάση, που θα καλύπτει την τουριστική Πύλας, το συγκεκριμένο τμήμα του δρόμου βρίσκεται ακόμα στο στάδιο του σχεδιασμού, αφού το Κοινοτικό Συμβούλιο Πύλας και οι επηρεαζόμενες επιχειρήσεις (ξενοδοχεία κτλ.) δεν αποδέχονται να συνεχιστεί ο δρόμος με τέσσερις λωρίδες κυκλοφορίας.
Τον ερχόμενο Φεβρουάριο θα συνέλθει ο Φορέας Επίλυσης Κυκλοφοριακών Προβλημάτων για να εξετάσει το θέμα της κυκλοφοριακής διαχείρισης ειδικά για την συγκεκριμένη φάση του έργου.
ΒΑΣΟΣ ΒΑΣΟΥ