Έφυγε το πλοίο που αναστάτωσε τη Λάρνακα αλλά θα επιστρέψει
Στο οικόπεδο Ζορ και μακριά από το λιμάνι της Λάρνακας βρίσκεται πλέον το πλοίο FDS το οποίο έγινε “βραχνάς” για τους κατοίκους πέριξ του λιμανιού λόγω της οχληρίας που δημιουργούσε σχεδόν όλο το 24ωρο, εξαιτίας των εργασιών του, εδώ και δυόμιση μήνες.
Κατά τη διάρκεια της παρουσίας του στο Λιμάνι, ο Δήμος Λάρνακας δεχόταν συνεχώς παράπονα λόγω του θορύβου που παρήγαγε καθώς ένα μεγάλο μέρος αυτών, γίνονταν ακόμα και μετά τα μεσάνυχτα. Παράλληλα εκφράζονταν έντονες ανησυχίες για τη υγεία των περίοικων λόγω των ρύπων που εξέπεμπε το πλοίο.
Τι ήταν τελικά το πλοίο – συνεργείο που ξεσήκωσε θύελλα αντιδράσεων;
Το SAIPEN – FDS είναι ένα από τα πλοία που συγκαταλέγονται ανάμεσα στα υποστηρικτικά πλοία εταιρίας που δραστηριοποιείται στον τομέα εξόρυξης υδρογονανθράκων και βοηθούν τις έρευνες για το φυσικό αέριο στην ΑΟΖ της Κύπρου και της Αιγύπτου.
Το συγκεκριμένο πλοίο λειτουργεί σαν πλωτό συνεργείο καθώς στο κατάστρωμα του πραγματοποιούνται εργασίες ένωσης σωλήνων ανά δύο, οι οποίοι θα χρησιμοποιηθούν αργότερα για το στρώσιμο του υπόγειου θαλάσσιου αγωγού φυσικού αερίου.
Τι δουλειά έχει ωστόσο στη Λάρνακα ένα πλοίο που σχετίζεται με την εξόρυξη υδρογονανθράκων
Σύμφωνα με την απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου ημερομηνίας 30/07/2014, «το λιμάνι της Λάρνακας δεν θα μετατραπεί σε ενεργειακό ή βιομηχανικό λιμάνι». Με βάση την ίδια απόφαση, οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον τομέα της εξόρυξης υδρογονανθράκων και κατείχαν χώρους στο λιμάνι Λάρνακας θα μεταφέρονταν στο λιμάνι Λεμεσού.
Ωστόσο από ότι φαίνεται η ιδιωτικοποίηση και η αλλαγή διαχειριστών του Λιμανιού Λεμεσού με τις διάφορες “παρενέργειες”, (ωράρια, κόστη, κ.α) οδήγησαν την εν λόγω εταιρία στη μεταφορά των εργασιών της στη Λάρνακα.
Όταν ο Δήμος Λάρνακας ζήτησε από την Αρχή Λιμένων τις απαραίτητες εξηγήσεις για το πλοίο και τις δουλειές που πραγματοποιούνται στο Λιμάνι, έλαβε την απάντηση ότι πρόκειται για “καθαρά εμπορικές δραστηριότητες που δεν προκαλούν ούτε ρύπανση ούτε και είναι βλαβερές για την υγεία”
Εντούτοις εύλογα δημιουργείται το ερώτημα της παρουσίας, για εξήντα εννέα ημέρες στο λιμάνι της Λάρνακας, ενός “εμπορικού” πλοίου, καθώς από τις 15 Ιανουαρίου που έδεσε στο λιμάνι της Λάρνακας μέχρι και τις 25 Μαρτίου που απέπλευσε, δεν δικαιολογείται εμπορική δραστηριότητα συνδιαλλαγής.
Η παρουσία εν ολίγοις του FDS στο λιμάνι της Λάρνακας έρχεται σε αντίθεση με την απόφαση του Δήμου Λάρνακας ότι δεν συναινεί στην παράταση παραμονής των εταιρειών της βιομηχανίας υδρογονανθράκων στο λιμάνι της πόλης.
Η θέση του Δήμου Λάρνακας
Όπως είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε το θέμα της παρουσίας του πλοίου αποτέλεσε αντικείμενο σύγκρουσης σε συνεδρία του Δημοτικού συμβουλίου με τους δημοτικούς συμβούλους του ΔΗΣΥ να κατηγορούν ανοιχτά τους αντίστοιχους του ΑΚΕΛ ότι εθελοτυφλούν ενώ παλαιότερα “κατέβαιναν με μαύρες σημαίες στους δρόμους κατά της βιομηχανοποίησης του λιμανιού”, με τους δεύτερους να απαντούν πως είναι έτοιμοι να το κάνουν αν χρειαστεί.
Μετά τη έντονη συνεδρία του δημοτικού συμβουλίου, ο Δήμος απέστειλε επιστολή με την οποία ζητούσε εξηγήσεις από την Αρχή Λιμένων, και στην οποία αναφερόμαστε πιο πάνω καθώς και την διενέργεια μέτρησης της ηχορύπανσης από λειτουργούς του Δήμου, και τα αποτελέσματα είναι προγραμματισμένα να συζητηθούν σε σχετική συνεδρία στις αρχές του επόμενου μήνα.
Έφυγε για να ξανά επιστρέψει….
Όπως διαβάζουμε στην απαντητική επιστολή της Αρχής Λιμένων, το FDS θα παρέμενε μέχρι να ολοκληρώσει την ένωση 2 000 σωλήνων, ωστόσο όπως μπορούμε να διακρίνουμε και στις φωτογραφίες, υπάρχουν ακόμα εκατοντάδες σωλήνες που εκκρεμούν να ενωθούν, άρα η επιστροφή του FDS είναι κάτι περισσότερο από πιθανή…
*Φωτογραφίες και πληροφορίες από το LarnacaRights
Πηγή: offsite.com.cy