Home ΛΑΡΝΑΚΑ ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΟ: Στο «ψυγείο» ο τουριστικός δρόμος Λάρνακας- Δεκέλειας
ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΟ: Στο «ψυγείο» ο τουριστικός δρόμος Λάρνακας-  Δεκέλειας

ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΟ: Στο «ψυγείο» ο τουριστικός δρόμος Λάρνακας- Δεκέλειας

Ούτε την επόμενη πενταετία, με τις πιο ευοίωνες προβλέψεις ως προς την προώθηση των απαιτούμενων διαδικασιών, δεν αναμένεται να ξεκινήσουν τα έργα αναδιαμόρφωσης του παραλιακού δρόμου Λάρνακας – Δεκέλειας και πιο συγκεκριμένα της Γ΄ και Δ΄ φάσης, δηλαδή των τμημάτων του δρόμου που διασχίζουν τις τουριστικές περιοχές Ορόκλινης και Πύλας.

Όπως σημειώνει σ’ επιστολή του ο υπουργός Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων Μάριος Δημητριάδης, ημερομηνίας 24 Οκτωβρίου 2016, έπειτα από κοινοβουλευτική ερώτηση της Αννίτας Δημητρίου του ΔΗΣΥ Λάρνακας, οι προοπτικές κατασκευής της Γ΄ φάσης του δρόμου, από τον Ναυτικό Όμιλο Λάρνακας μέχρι την Πύλα (μήκους 3,8 χιλ), είναι δυσοίωνες τα προσεχή χρόνια. Όπως αναφέρει ο κ.Δημητριάδης, έχει ετοιμαστεί νέο ρυθμιστικό σχέδιο που προνοεί την κατασκευή δρόμου τεσσάρων λωρίδων κυκλοφορίας αντί δύο λωρίδων που προνοούσε το αρχικό σχέδιο. Το έργο θα προωθείτο με τη μέθοδο «Μελέτη – Κατασκευή» (Desigh and Build), αλλά παγοποιήθηκε λόγω της οικονομικής κρίσης… Το κόστος είχε υπολογιστεί στα 18 εκατομμύρια ευρώ.

Σύμφωνα πάντα με τον αρμόδιο υπουργό, το τμήμα Πολεοδομίας και Οικήσεως αντί τις πιο πάνω μεθόδου, ζήτησε από το τμήμα Δημοσίων Έργων, στις 11 Μαρτίου 2015, να προχωρήσει στην ανάθεση μελέτης για την ετοιμασία των κατασκευαστικών σχεδίων σε ιδιώτες μελετητές.

Τεχνοοικονομική αξιολόγηση

Κι ενώ ετοιμάστηκαν οι σχετικοί όροι για τη ζήτηση προσφορών, έπειτα από οδηγίες που δόθηκαν κατά τη συζήτηση των προϋπολογισμών του 2017 ηγέρθη η ανάγκη όπως προηγηθεί τεχνοοικονομική αξιολόγηση του έργου (PCN), σύμφωνα με τον περί της Δημοσιονομικής Ευθύνης και του Δημοσιονομικού Πλαισίου Νόμο για τα έργα του δημοσίου πριν από την προκήρυξη των προσφορών. Η διαδικασία αυτή θα πρέπει να γίνει από το τμήμα Πολεοδομίας.

Από το…2011

Όσον αφορά τη Δ΄ φάση του δρόμου, που αρχίζει από τον κόμβο της Πύλας μέχρι τις εγκαταστάσεις του ΚΟΤ, ο Μάριος Δημητριάδης παρατηρεί στην επιστολή του ότι ετοιμάστηκε το ρυθμιστικό σχέδιο από την Πολεοδομία και από… τον Νοέμβριο του 2011 έχει σταλεί στα Δημόσια Έργα για να προωθηθεί η διαδικασία ανάθεσης των κατασκευαστικών σχεδίων. Στο μεσοδιάστημα, όμως, έχουν εκδηλωθεί αντιδράσεις από φορείς της Λάρνακας για την υιοθέτηση δρόμου με τέσσερις λωρίδες. Ως εκ τούτου, η περαιτέρω προώθηση των μελετών αναστάλθηκε εν αναμονή των τελικών αποφάσεων του τμήματος Πολεοδομίας για τα τεχνικά χαρακτηριστικά που θα έχει το συγκεκριμένο τμήμα του δρόμου. Θυμίζουμε, εξάλλου, ότι σε πρόσφατη συνάντηση που είχαν εκπρόσωποι της Εταιρείας Τουριστικής Ανάπτυξης και Προβολής Λάρνακας με τον υπουργό Εσωτερικών Σωκράτη Χάσικο, από πλευράς ΕΤΑΠ είχε ζητηθεί ο επανασχεδιασμός της Δ΄ φάσης του δρόμου, ούτως ώστε να εξυπηρετεί πρωτίστως τους ξένους τουρίστες που θα παραθερίζουν στην περιοχή.

Send this to a friend