Το πρόγραμμα «Τηγανοκίνηση» βραβεύτηκε στο πλαίσιο των εθνικών Βραβείων Βιώσιμης Ανάπτυξης 2025
Το πρόγραμμα «Τηγανοκίνηση», το οποίο υλοποιείται από το 2011, σε 530 σχολεία όλων των εκπαιδευτικών βαθμίδων από το Υπουργείο Παιδείας Αθλητισμού και Νεολαίας (Μονάδα Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφόρο Ανάπτυξη) και τον Μη Κυβερνητικό Οργανισμό (ΜΚΟ) «Κέντρο Μελετών και Έρευνας ΑΚΤΗ», έτυχε σημαντικής αναγνώρισης και βραβεύθηκε, στις 17 Δεκεμβρίου σε ειδική τελετή στο Προεδρικό Μέγαρο, στα Βραβεία Βιώσιμης Ανάπτυξης 2025 για Μη Κυβερνητικούς Οργανισμούς με τίτλο «17 Στόχοι, Δράσεις για ένα Μέλλον».
Τα Βραβεία πραγματοποιήθηκαν για πρώτη φορά φέτος από τη Γενική Διεύθυνση Ανάπτυξης του Υπουργείου Οικονομικών, το Γραφείο Επιτρόπου του Πολίτη, το Γραφείο Επιτρόπου Περιβάλλοντος και Ευημερίας των Ζώων, το Παγκύπριο Συντονιστικό Συμβούλιο Εθελοντισμού και το Κυπριακό Δίκτυο για την Εταιρική Βιωσιμότητα και Υπευθυνότητα – CSR Cyprus. Πρόκειται για έναν νέο θεσμό ο οποίος επιδιώκει να αναδείξει και να επιβραβεύσει πρωτοβουλίες και δράσεις ΜΚΟ και άτυπων εθελοντικών ομάδων ή ομάδων πολιτών της Κύπρου, που προάγουν τους 17 Στόχους Αειφόρου Ανάπτυξης των Ηνωμένων Εθνών.
Το πρόγραμμα της «Τηγανοκίνησης», στα 14 χρόνια εφαρμογής του, έχει τύχει υποστήριξης από 146 φορείς στην Κύπρο (τοπικές αρχές, οργανισμούς, επιχειρήσεις κ.λπ.) που δωρίζουν το χρησιμοποιημένο μαγειρικό λάδι στα σχολεία. Από την έναρξη του προγράμματος, έχουν συλλεχθεί πέραν των 1100 τόνων χρησιμοποιημένου μαγειρικού λαδιού, το οποίο μετατράπηκε σε βιοντίζελ. Η οικονομική απόδοση του προγράμματος από την πώληση του χρησιμοποιημένου μαγειρικού λαδιού, ξεπέρασε το ποσό των €700.000, το οποίο αποδόθηκε αναλογικά σε κάθε σχολείο, βάσει της ποσότητας του τηγανέλαιου που συνέλεξε. Τα χρήματα επενδύθηκαν από κάθε σχολείο σε πρακτικές αειφορίας, συμβάλλοντας μέχρι τώρα στην υλοποίηση πάνω από 1100 πράσινων δράσεων στα ίδια τα σχολεία, ώστε αυτά να καταστούν σταδιακά αειφόρα
Πρόκειται για ένα ιδιαίτερα καινοτόμο πρόγραμμα το οποίο αποτελεί παράδειγμα κοινωνικής περιβαλλοντικής εταιρικής ευθύνης, πρότυπο συνέργειας του δημόσιου με τον ιδιωτικό τομέα αλλά και του συνόλου των κοινωνικών εταίρων, καλή πρακτική ως προς την καθιέρωση δικτύων συνεργασίας και επικοινωνίας ανάμεσα στο σχολείο, την κοινότητα και τα άλλα ενδιαφερόμενα μέρη για το περιβάλλον και την αειφορία.










