Φωνάζουν οι ηλικιωμένοι για τα ασφάλιστρα «χρυσάφι»: «Ηλιακιακός ρατσισμός»
Στη Βουλή οδηγείται εντός Ιανουαρίου το ζήτημα των υπέρογκων ασφαλίστρων και του αποκλεισμού ηλικιωμένων οδηγών από την ιδιωτική ασφάλιση, ένα πρόβλημα που ταλαιπωρεί εδώ και χρόνια χιλιάδες πολίτες.
Αυτό τόνισε ο Δήμος Αντωνίου, πρόεδρος του Παρατηρητηρίου Τρίτης Ηλικίας, μιλώντας για τις δύο προτάσεις νόμου που αναμένεται να τεθούν προς συζήτηση και ψήφιση.
Όπως ανέφερε, πρόκειται για ένα «τεράστιο ζήτημα που επιτέλους θα ρυθμιστεί νομοθετικά», αφήνοντας αιχμές για τις πρακτικές ασφαλιστικών εταιρειών που, όπως είπε, αξιολογούν τους οδηγούς αποκλειστικά με βάση την ηλικία και όχι την πραγματική οδηγική τους ικανότητα. «Σήμερα, αν είσαι 69 ετών, μπορεί να πληρώνεις 200 ή 300 ευρώ. Μόλις γίνεις 70, χωρίς να έχεις εμπλακεί σε ατύχημα εδώ και 20 χρόνια, το ασφάλιστρο εκτοξεύεται στα 400 ή και στα 500 ευρώ. Αυτό είναι το πρόβλημα», σημείωσε χαρακτηριστικά.
Ο κ. Αντωνίου υπογράμμισε ότι οι προτάσεις νόμου, που έχουν ήδη περάσει από την Επιτροπή Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, προβλέπουν αυστηρές κυρώσεις για τις εταιρείες που παραβιάζουν τη νομοθεσία. Συγκεκριμένα, προβλέπεται πρόστιμο ύψους 10.000 ευρώ για κάθε περιστατικό παράβασης. «Είναι τσουχτερά πρόστιμα και θα πρέπει να το σκεφτούν διπλά και τριπλά. Μέχρι σήμερα πολλές ασφαλιστικές δεν εφάρμοζαν τη νομοθεσία. Αυτή τη φορά, όμως, θα υποχρεωθούν», δήλωσε.
Ως χαρακτηριστικό παράδειγμα αυθαίρετης και απάνθρωπης πρακτικής, ο πρόεδρος του Παρατηρητηρίου Τρίτης Ηλικίας αναφέρθηκε σε περιστατικά οδηγών που, μόλις συμπλήρωσαν τα 80 τους χρόνια, έλαβαν μήνυμα από ασφαλιστική εταιρεία που τους ενημέρωνε ότι δεν είναι πλέον αποδεκτοί ως πελάτες. «Μιλάμε για ανθρώπους που ήταν ασφαλισμένοι επί 20 ή 25 χρόνια, χωρίς καμία απαίτηση αποζημίωσης, και είχαν καταβάλει συνολικά 15 με 16 χιλιάδες ευρώ. Και μια μέρα απλώς τους είπαν “δεν σας θέλουμε”», τόνισε.
Ο ίδιος ξεκαθάρισε ότι το νομοσχέδιο δεν αποσκοπεί στο να επιτρέπει την οδήγηση σε άτομα που δεν είναι ικανά. «Δεν θέλουμε οδηγούς που αποτελούν δημόσιο κίνδυνο. Θέλουμε όμως να μπει τέλος σε μια πρακτική καθαρού ηλικιακού ρατσισμού», υπογράμμισε. Σύμφωνα με τις προτάσεις νόμου, η αξιολόγηση θα πρέπει να βασίζεται σε ιατρικά και λειτουργικά κριτήρια, μετά από υπεύθυνες γνωματεύσεις γιατρών, και όχι αποκλειστικά στο ηλικιακό όριο.
Ο κ. Αντωνίου ανέδειξε και την ευθύνη των ιατρών που εκδίδουν πιστοποιητικά υγείας, τονίζοντας ότι σε περίπτωση ατυχήματος θα πρέπει να υπάρχει λογοδοσία εφόσον δεν έχει γίνει σωστή ιατρική αξιολόγηση. «Αν ένας γιατρός πιστοποιεί ότι κάποιος είναι ικανός να οδηγήσει ενώ δεν είναι, τότε έχει και εκείνος μερίδιο ευθύνης», ανέφερε.
Ιδιαίτερη αναφορά έκανε και στο γεγονός ότι η ασφάλιση οχημάτων είναι υποχρεωτική από το κράτος. «Δεν μπορείς να οδηγήσεις χωρίς ασφάλεια, είσαι παράνομος. Όταν όμως τα ασφάλιστρα γίνονται απλησίαστα, οδηγούμε μερίδα πολιτών –κυρίως ηλικιωμένους– στην παρανομία», σημείωσε.
Απαντώντας στους ισχυρισμούς των ασφαλιστικών εταιρειών ότι η ψήφιση του νόμου θα οδηγήσει σε αύξηση ασφαλίστρων για τον υπόλοιπο πληθυσμό, ο πρόεδρος του Παρατηρητηρίου Τρίτης Ηλικίας έκανε λόγο για ξεκάθαρο «μοχλό πίεσης». Όπως είπε, οι εταιρείες δεν έχουν καταθέσει ποτέ αναλυτικά στατιστικά στοιχεία για την εμπλοκή ηλικιωμένων σε τροχαία ατυχήματα, παρότι τους έχουν ζητηθεί επανειλημμένα από τη Βουλή. «Η Αστυνομία μάς λέει ότι μόλις το 7% των ηλικιωμένων εμπλέκονται σε ατυχήματα, χωρίς καν να είναι σαφές ποιοι ήταν θύματα και ποιοι θύτες. Δεν μπορείς, λοιπόν, να φορτώνεις το κόστος όλων των τροχαίων στους μεγαλύτερους σε ηλικία οδηγούς», κατέληξε.
Πηγή: Sigmalive









