Home ΥΠΟΛΟΙΠΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΚΥΠΡΟΣ Οι πέντε πυλώνες της πρότασης νόμου για την επίλυση του κυκλοφοριακού «χάους»
Οι πέντε πυλώνες της πρότασης νόμου για την επίλυση του κυκλοφοριακού «χάους»

Οι πέντε πυλώνες της πρότασης νόμου για την επίλυση του κυκλοφοριακού «χάους»

Για το φλέγον ζήτημα της τροχαίας κίνησης μίλησε στο «Πρωτοσέλιδο» η Βουλευτής του ΔΥΣΗ, Φωτεινή Τσιρίδου. Πιο συγκεκριμένα, η Φωτεινή Τσιρίδου με αφορμή την πρόταση νόμου, η οποία υπέβαλε η ίδια την περασμένη Πέμπτη στην Ολομέλεια της Βουλής, σχετική με την «αποσυμφόρηση και τη βιώσιμη κινητικότητα στις πόλεις» της Κύπρου.

Η Βουλευτής του ΔΥΣΗ σημείωσε αρχικά ότι δεν θεωρεί ότι θα κάποιο άτομο θα αντιτεθεί στη συγκεκριμένη πρόταση της. Αντιθέτως, είπε «με την έναρξη της Αρμόδιας Επιτροπή» θα θεωρηθεί το θέμα ανοικτό προς συζήτηση, ούτως ώστε αν υπάρχει περιθώριο βελτιστοποίησης της πρότασης να εφαρμοστεί. Η Τσιρίδου πρόσθεσε σχετικά ότι «τίποτα δεν είναι τέλειο. Θεωρώ ότι η πρόταση είναι μια απόρροια κοινής λογικής και χωρίς να υπάρχει ζήτημα κόστους και αύξησης του προϋπολογισμού».

Δημιουργία κέντρου διαχείρισης κυκλοφορίας

Το κυριότερο σημείο της πρότασης νόμου της Τσιρίδου είναι η «δημιουργία κέντρων διαχείρισης κυκλοφορίας σε κάθε Επαρχία, τα οποία θα υπάγονται στο Αρμόδιο Υπουργείο. Θα ρυθμίζουν τους φωτεινούς σηματοδότες, τη ροή, την κίνηση, αλλά και όπου υπάρχουν κυκλοφοριακά περιστατικά θα παρεμβαίνουν άμεσα».

«Αυτά τα κέντρα θα τα κάνουν όλα αυτά. Θα πρέπει και εμείς να σκεφτούμε επιτέλους με όρους μιας σύγχρονης Ευρωπαϊκής χώρας».

Δημιουργία σχολικών ζωνών

Το δεύτερο σημείο το οποίο περιλαμβάνεται στην προαναφερόμενη πρόταση, κατά την Τσιρίδου, αφορά την «δημιουργία σχολικών ζωνών».

«Είναι τεράστιο το πρόβλημα γύρω από τα σχολεία κάθε πρωί. Το βλέπουμε όλοι. Βρίσκονται εκατοντάδες μαθητές σε ένα σχολείο. Αυτό σημαίνει εκατοντάδες αυτοκίνητα γύρω από ένα σχολείο. Και το πρωί, όπως και το μεσημέρι», δήλωσε η ίδια.

Στη συνέχεια είπε «πρέπει επιτέλους να γίνουν σχολικές ζώνες ασφάλειας κατά τις ωρες αιχμής. Πρωί και μεσημέρι θα πρέπει σε εκείνο το χώρο να επιτρέπονται σχολικά λεωφορεία, οι γονείς, αλλά και βεβαίως οι κάτοικοι που διαμένουν στην περιοχή. Δεν είναι δυνατόν να περνάει οποιοσδήποτε άλλος εκείνη την ώρα αιχμής έξω από το σχολείο».

Η Τσιρίδου ανέφερε επίσης ότι «γίνεται και άλλες Ευρωπαϊκές χώρες και θεωρώ ότι και δουλεύει καλά και θα βοηθήσει πάρα πολύ στην αποσυμφόρηση».

Λωρίδες προτεραιότητας 

Το τρίτο σημείο στην πρόταση της Τσιρίδου όπως είπε σχετίζεται με λωρίδες προτεραιότητας για Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, λωρίδες πολλαπλής μετακίνησης.

«Είναι κάτι το οποίο έχει ξεκινήσει να εφαρμόζεται, αλλά θα πρέπει να θεσμοθετηθεί κάτω από μια θεσμική ομπρέλα μίας νομοθεσίας» πρόσθεσε στη συνέχεια. Είπε ακόμη ότι «θα πρέπει να δημιουργήσουμε ζώνες ροής που θα απαγορεύεται σε καθορισμένες ώρες η στάση και η στάθμευση. Αυτή την στιγμή δεν έχουν θεσμοθετηθεί καθορισμένες ώρες σε άτομα, τα οποία προμηθεύουν περίπτερα, τις καφετέριες, τα εστιατόρια, τους χώρους εστίασης κ.ο.κ».

Δήλωσε επίσης ότι «στη Λεμεσό, για παράδειγμα, η λωρίδα γίνεται μισή, διότι έχουμε φορτηγά να ξεφορτώνουν σε χώρους εστίασης».

Τηλεργασία

Το τέταρτο σημείο αφορά την τηλεργασία σε ιδιωτικό και ημι-δημόσιο τομέα, η οποία ψηφίστηκε στη Βουλή τον περασμένο χρόνο. Η ίδια, δήλωσε ότι «ψηφίσαμε και την προηγούμενη Πέμπτη για το ζήτημα της τηλεργασίας. Όμως δεν πρέπει να εφαρμόζεται όποτε το επιζητεί το κάθε άτομο. Θα πρέπει να δοθεί και ένα πλαίσιο. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα την αποσυμφόρηση των δρόμων»

Κλιμακωτό ωράριο

Το τελευταίο σημείο της πρότασης σχετίζεται με κλιμακωτό ωράριο. Συγκεκριμένα, περιλαμβάνει θεσμοθέτηση κατανομής ωραρίων εργασίας στο Δημόσιο σε τρεις ζώνες (07:00–15:00, 08:00–16:00, 09:00–17:00), ούτως ώστε να μειωθεί η ταυτόχρονη κυκλοφορία.

Η βουλευτής ΔΥΣΗ ανέφερε σχετικά ότι «Το βλέπουμε σιγά σιγά να εφαρμόζεται και να βοηθάει τον κόσμο, αλλά θα πρέπει να δούμε πώς το χρησιμοποιούμε για αποσυμφόρηση» της τροχαίας κίνησης.

Πηγή: Sigmalive

Send this to a friend