Home ΥΠΟΛΟΙΠΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΚΥΠΡΟΣ Πόσο… άλογος είναι τελικά ο νόμος για τα άλογα, τα ρούχα και τα χαλιά;
Πόσο… άλογος είναι τελικά ο νόμος για τα άλογα, τα ρούχα και τα χαλιά;

Πόσο… άλογος είναι τελικά ο νόμος για τα άλογα, τα ρούχα και τα χαλιά;

Η διασφάλιση του ενδεχομένου ότι δεν θα παρακολύεται η κίνηση είναι λογική πίσω από τον νόμο και τα εξώδικα που προκάλεσαν γέλια και συζητήσεις και που περιλαμβάνεται σε νομοσχέδιο του Υπουργείου Δικαιοσύνης που κατατέθηκε στη Βουλή στο πλαίσιο της συζήτησης για μεταφορά των εξώδικων προστίμων στους δήμους.

Μιλώντας στην εκπομπή Alpha Καλημέρα ο Νομικός Σίμος Αγγελίδης εξηγεί την ανάγκη πίσω από την πρόβλεψη του νόμου για αδικήματα όπως η ταχύτητα του αλόγου, το τίναγμα χαλιών στη μέση του δρόμου και το άπλωμα ρούχων στο δρόμο.

«Πράγματι υπάρχουν κάποια πράγματα τα οποία μπορεί να θεωρούνται απαρχαιωμένα και παρωχημένα, όμως ενδεχομένως να υπάρχει η ανάγκη να υπάρχει πρόβλεψη σε σχέση με αυτά», σχολιάζει.

«Ο νόμος αυτός έχει επτά πίνακες. Και ο πίνακας 4 είναι αυτός ο οποίος μιλά είτε για το σχοινί των ενδυμάτων το οποίο δεν μπορεί να τοποθετηθεί κατά μήκος του δρόμου, είναι εκείνο το οποίο απαγορεύει την ίππευση του ζώου με υπερβολική ή επικίνδυνη ταχύτητα, ή οδήγηση οχήματος με ταχύτητα, ή την εκτίναξη και το ξεσκόνισμα των χαλιών ή άλλων αντικειμένων στον δρόμο.

Πρέπει να πούμε τη φιλοσοφία πίσω από αυτά, δηλαδή υπάρχουν πολλά άλλα αντίστοιχα. Εμπίπτει μέσα στο άρθρο το οποίο προβλέπει την μη παρακόλληση σε οποιασδήποτε οδού. Δηλαδή φανταστείτε αν οποιοσδήποτε αποφάσισε να έβαζε τα ρούχα του, να τα έδενε από τη μία άκρη του δρόμου στην άλλη, για να στεγνώνουν και να εμποδίζονται τα αυτοκίνητα.»

Εξηγεί ότι παρόλο που κάποια αδικήματα είναι σπάνια, θα πρέπει ο νόμος να τα προβλέπει. Και προσθέτει ότι στον νόμο υπάρχουν αναφορές και για αδικήματα στον σιδηρόδρομο της Κύπρου.

«Θα έπρεπε να υπάρξει μια αναθεώρηση πολλών αδικημάτων, ειδικά ο σιδηρόδρομος που δεν προβλέπεται, πλην όμως κάποια άλλα, τα οποία είναι μεν στο μυαλό μας αρκετά απίθανο να συμβούν.Θα πρέπει να υπάρχει και κάποια ρύθμιση, ώστε αν προκύψει όντως κάποιος ο οποίος θα ξεκινά να ιππεύει μέσα στη μέση του δρόμου, είτε με άμαξα είτε μόνο με το άλογο, να υπάρχει και κάποια ρύθμιση η οποία επιτρέπει στο Δήμο, την αστυνομία να επιβάλλει κάποιο πρόστιμο. Συνεπώς, πρέπει να είμαστε πάντοτε λίγο επιφυλακτικοί.»

Σημειώνει ότι η ευθύνη για τροποποίηση των νόμων είναι της Βουλής ή των Υπουργείων ή και της Επιτρόπου Νομοθεσίας.

Αναφέρει επίσης ότι ο συγκεκριμένος νόμος είναι του 1985 και η φιλοσοφία ήταν για να μην παρακολύεται οτιδήποτε έχει σχέση με τον δρόμο.

Το θέμα σχολίασε ο Βουλευτής ΔΗΣΥ Νίκος Γεωργίου αναφέροντας ότι χρειάζεται μια ουσιαστική επικαιροποίηση του νόμου.

Send this to a friend