Home ΥΠΟΛΟΙΠΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΚΥΠΡΟΣ Έξυπνες στάσεις χωρίς… «έξυπνα» συστήματα και με χαρτιά Α4 κολλημένα πάνω τους
Έξυπνες στάσεις χωρίς… «έξυπνα» συστήματα και με χαρτιά Α4 κολλημένα πάνω τους

Έξυπνες στάσεις χωρίς… «έξυπνα» συστήματα και με χαρτιά Α4 κολλημένα πάνω τους

Μόνο σε τέσσερις έξυπνες στάσεις λεωφορείων λειτουργούν οι οθόνες, ενώ σε όλες τις υπόλοιπες μένουν ανενεργές, με… τυπωμένες Α4 πάνω τους σε κάποιες περιπτώσεις.

Παρά τις αλλεπάλληλες προσπάθειες της εκπομπής να επικοινωνήσει με τους αρμόδιους στο Τμήμα Δημοσίων Έργων, από τις 22 Αυγούστου μέχρι και σήμερα, δεν κατέστη εφικτή η επικοινωνία καθώς οι κλήσεις και τα μηνύματα… έμειναν αναπάντητα.

O Βουλευτής ΑΚΕΛ Κώστας Κώστα αναφέρει ότι δεν έχουν καμία ενημέρωση όσον αφορά τα χρονοδιαγράμματα, επισημαίνοντας ότι δεν γίνεται εγκατάσταση των λειτουργιών για ΑμεΑ, ούτε των φωτοβολταϊκών, αλλά μόνο εγκατάσταση των στεγάστρων.

Ο Πρόεδρος της Επιτροπής Μεταφορών και Βουλευτής της ΔΗΠΑ Μαρίνος Μουσιούττας, εξηγεί ότι έχουν εγκατασταθεί τέσσερις οθόνες σε έξυπνες στάσεις. Ωστόσο μέχρι το τέλος του χρόνου θα πρέπει να εγκατασταθούν 100 συστήματα, ενώ μέχρι το τέλος του 2028 θα πρέπει να εγκατασταθούν 500.

Από την πλευρά της Ελεγκτικής Υπηρεσίας ο Εκπρόσωπος Τύπου Μάριος Πετρίδης, αναφέρει ότι σύμφωνα με τη σύμβαση των 62 περίπου εκατομμυρίων ευρώ, η εγκατάσταση των έξυπνων στάσεων πρόκειται να ολοκληρωθεί εντός 5 χρόνων, δηλαδή μέχρι τις 5 Οκτωβρίου 2028.

Η Ελεγκτική Υπηρεσία επιβεβαιώνει ότι οι στάσεις βρίσκονται στη σωστή κατεύθυνση. Η λανθασμένη εντύπωση προέκυψε μόνο στον τύπο «Μικρό Στέγαστρο», λόγω της έλλειψης δεξιού πυλώνα, που δίνει ψευδή αίσθηση ανάποδης τοποθέτησης.

Η έκθεση επισημαίνει ότι ο τελικός σχεδιασμός επιφέρει σχεδόν μηδενική ορατότητα από την πλευρά των διερχόμενων οχημάτων—κάτι που χαρακτηρίζεται πρωτοφανές και απαράδεκτο. Τα λάθη αυτά είναι:

Τοποθέτηση του βασικού πυλώνα στην πλευρά έλευσης των οχημάτων
Ο πυλώνας δεν είναι διαφανής
Το παγκάκι εφάπτεται του πυλώνα, αντί να βρίσκεται στο κέντρο ή στη δεξιά πλευρά
Η Ελεγκτική Υπηρεσία επιρρίπτει ευθύνες στο Τμήμα, υπογραμμίζοντας ότι τα λάθη δεν υπήρχαν στο αρχικό σχέδιο — προέκυψαν μετά από παρεμβάσεις του ΤΔΕ. Παρά τις έντονες παρατηρήσεις και δημόσιο διάλογο, το ΤΔΕ εμφανίστηκε αμετακίνητο ως προς την ορθότητα του σχεδιασμού, προκαλώντας ερωτήματα για την ικανότητά του να αναγνωρίσει τα προβλήματα.

Το ΤΔΕ δημοσίευσε ανακοίνωση, στην οποία επισημαίνει ότι:

Δεν εμποδίζεται η ορατότητα, όπως αναφέρεται στην Έκθεση
Τα παγκάκια έχουν τυπικό μήκος, με δυνατότητα επέκτασης

Ο σχεδιασμός βασίστηκε στο διεθνές πρότυπο Transport for London – Bus Stop Design Guidance, λαμβάνοντας υπόψιν και τοπικές συνθήκες όπως στενεία πεζοδρόμια και καιρικά δεδομένα.

Ο πυλώνας πληροφόρησης είναι όσο πιο λεπτός γίνεται, χωράει μόνο περιεχόμενο σε μέγεθος Α4 (~30 εκ.), και δεν θα μπορούσε να είναι διαφανής λόγω των ενσωματωμένων ηλεκτρο–ηλεκτρονικών εξαρτημάτων.

Το μικρό στέγαστρο παρέχει κάλυψη τόσο μπροστά όσο και πίσω από τον πυλώνα, εξυπηρετώντας άτομα με αναπηρία καθώς βρίσκονται μπροστά/πίσω από τον πυλώνα χωρίς να εμποδίζεται η ορατότητα

Send this to a friend