Home ΛΑΡΝΑΚΑ Προκηρύχθηκε ο νέος κεντρικός σταθμός λεωφορείων Λάρνακας – Μέσα Δεκεμβρίου υπογράφεται το συμβόλαιο με τον επιτυχόντα προσφοροδότη
Προκηρύχθηκε ο νέος κεντρικός σταθμός λεωφορείων Λάρνακας – Μέσα Δεκεμβρίου υπογράφεται το συμβόλαιο με τον επιτυχόντα προσφοροδότη

Προκηρύχθηκε ο νέος κεντρικός σταθμός λεωφορείων Λάρνακας – Μέσα Δεκεμβρίου υπογράφεται το συμβόλαιο με τον επιτυχόντα προσφοροδότη

ΓΡΑΦΕΙ o ΒΑΣΟΣ ΒΑΣΟΥ

Ξεκίνησε η αντίστροφη μέτρηση για τον καινούργιο κεντρικό σταθμό λεωφορείων που τόσο πολύ έχει ανάγκη η Λάρνακα. Έπειτα από κωλυσιεργία και γραφειοκρατία πολλών χρόνων, φαίνεται ότι πλησιάζει, επιτέλους, η ώρα να μπει σε ράγες υλοποίησης ο νέος σταθμός, αφού στις 27 Ιουνίου το Τμήμα Δημοσίων Έργων προκήρυξε τον διαγωνισμό για τις κατασκευαστικές εργασίες.

Πρόκειται για έργο που εκτιμάται ότι θα κοστίσει περίπου 7 εκατομμύρια ευρώ. Ο διαγωνισμός αφορά στη μελέτη, κατασκευή και συντήρηση του κεντρικού σταθμού λεωφορείων στη Λάρνακα και τη διεύρυνση – βελτίωση τμήματος δημοσίου δρόμου στην οδό Φαλήρου, που αποτελεί βασική πρόσβαση προς το μεγάλο τεμάχιο παραπλεύρως της λεωφόρου Μακαρίου (πίσω από τον φούρνο Ζορπάς), όπου προγραμματίζεται το έργο.

Οι προσφοροδότες έχουν προθεσμία υποβολής προσφορών μέχρι τις 19 Σεπτεμβρίου. Υπολογίζεται ότι το συμβόλαιο με τον επιτυχόντα προσφοροδότη θα υπογραφεί περί τα μέσα Δεκεμβρίου, με χρόνο αποπεράτωσης τους 16 μήνες.

Σύμφωνα με την προκήρυξη, το έργο θα υλοποιηθεί σε δύο τμήματα. Το πρώτο τμήμα θα περιλαμβάνει όλες τις τεχνικές εργασίες που θα γίνουν στην οδό Φαλήρου, ενώ το δεύτερο θα περιλαμβάνει όλες τις εργασίες που θα εκτελεστούν στα τεμάχια ανάπτυξης.

Όσον αφορά την οδό Φαλήρου (είναι ο δρόμος παρά τον φούρνο Ζορπά), το σχέδιο προβλέπει διεύρυνση τμήματος του δρόμου για είσοδο κι έξοδο λεωφορείων από και προς τον κεντρικό σταθμό και την κατασκευή πεζοδρομίων στην νότια πλευρά του δρόμου.

Τα σχέδια για τον κεντρικό σταθμό λεωφορείων προβλέπουν κτιριακές εγκαταστάσεις, στις οποίες θα περιλαμβάνονται εκδοτήρια εισιτηρίων, γραφειακοί χώροι, αίθουσα αναμονής, κυλικείο, χώροι υγιεινής κοινού και προσωπικού και χώρος ανάπαυσης προσωπικού. Τα κτίρια θα καλύπτονται από μεταλλικό στέγαστρο.

Το τεμάχιο ανάπτυξης είναι συνολικού εμβαδού περίπου 9.750 τ.μ. και ο σταθμός θα περιλαμβάνει οκτώ στάσεις λεωφορείων, εννέα χώρους στάθμευσης λεωφορείων (καλυμμένους και μη), εφτά χώρους στάθμευσης για προσωπικό, δύο χώρους στάθμευσης για ταξί κι ένα χώρο στάθμευσης για ΑμεΑ. Θα υπάρχουν, επίσης, χώροι συντήρησης λεωφορείων καθώς και αποθήκη και χώρος προσωρινής επιβίβασης – αποβίβασης για ταξί.

Πέραν των πιο πάνω, το έργο θα περιλαμβάνει την εκ θεμελίων κατεδάφιση τυχόν κατασκευών που βρίσκονται εντός του τεμαχίου και τον πλήρη καθαρισμό του (εκρίζωση δέντρων, αφαίρεση βλάστησης, αφαίρεση υφιστάμενου ασφαλτικού σκυροδέματος, υφιστάμενου χώρου στάθμευσης, αφαίρεση εξοπλισμού κλπ.).

Θα περιλαμβάνει, επίσης, όλες τις απαραίτητες ηλεκτρολογικές, ηλεκτρονικές και μηχανολογικές εγκαταστάσεις, που θα αφορούν το κτίριο και  τους εξωτερικούς χώρους, συμπεριλαμβανομένου και του οδικού φωτισμού της νότιας πλευράς της οδού Φαλήρου.

Προβλέπεται, τέλος, η προμήθεια και τοποθέτηση κινητής, ακίνητης και αστικής επίπλωσης.

 

Send this to a friend