
Τέλος στο κρυφτούλι με τις 20 κινητές κάμερες στους δρόμους – Η Βουλή εξετάζει σήμερα την εκ των προτέρων δημοσιοποίηση των θέσεών τους
Την εκ των προτέρων δημοσιοποίηση των περιοχών όπου θα τοποθετούνται και θα λειτουργούν οι 20 κινητές κάμερες (συσκευές φωτοεπισήμανσης) που καταγράφουν τροχαίες παραβάσεις, εισηγείται με πρόταση νόμου ο βουλευτής του ΔΗΣΥ, Νίκος Γεωργίου.
Μάλιστα, η επίμαχη πρόταση νόμου τίθεται σήμερα επί τάπητος ενώπιον της συνεδρίασης της Επιτροπής Μεταφορών της Βουλής με σκοπό την εξέτασή της στην παρουσία εκπροσώπων του Υπουργείου Μεταφορών, του Υπουργείου Δικαιοσύνης, της Αστυνομίας και της Νομικής Υπηρεσίας.
Στην αιτιολογική έκθεση της πρότασης νόμου, ο κ. Γεωργίου ρίχνει το γάντι στην Αστυνομία και στο Υπουργείο Δικαιοσύνης, υποδεικνύοντας πως με την υιοθέτηση της πρότασης νόμου από πλευράς της Εκτελεστικής εξουσίας, θα μειωθεί η καχυποψία μεταξύ των πολιτών που θεωρούν ότι, η χρήση καμερών στους δρόμους έχει εισπρακτικό χαρακτήρα και στόχο την αύξηση των κρατικών εσόδων και όχι την οδική ασφάλεια. Η πρόταση του Νίκου Γεωργίου φαίνεται να τυγχάνει αποδοχής από μια μεγάλη μερίδα βουλευτών που θα κληθούν, προσεχώς, να την ψηφίσουν σε νόμο.
Συγκεκριμένα, ο βουλευτής του ΔΗΣΥ, Νίκος Γεωργίου, εισηγείται την τροποποίηση του περί Τροχαίων Αδικημάτων (Χρήση Συσκευών Φωτοεπισήμανσης και άλλα Συναφή Θέματα) Νόμου ώστε για σκοπούς προειδοποίησης του κοινού, η Αστυνομία να ανακοινώνει και να δημοσιεύει εκ των προτέρων και καθημερινά τις γενικές περιοχές όπου θα λειτουργούν κινητές συσκευές φωτοεπισήμανσης χωρίς να αναφέρονται τα ακριβή σημεία τοποθέτησης των κινητών καμερών και οι ώρες λειτουργίας τους. Ως γενικές περιοχές καθορίζονται στην πρόταση νόμου η γενική ονομαστική αναφορά λεωφόρων, δρόμων, δήμων, κοινοτήτων, γεωγραφικών περιοχών και αυτοκινητοδρόμων.
Η πρόταση νόμου προβλέπει και μια εξαίρεση: Δεν θα δημοσιοποιούνται οι γενικές περιοχές όπου θα λειτουργούν κινητές κάμερες στις περιπτώσεις για τις οποίες υφίσταται ανάγκη άσκησης ελέγχου λόγω ύπαρξης υψηλού δείκτη επικινδυνότητας.
Διπλό το όφελος
Όπως εκτιμά ο βουλευτής του ΔΗΣΥ, Νίκος Γεωργίου, με την ψήφιση της πρότασης νόμου το όφελος θα είναι διπλό:
1 Θα περιοριστεί αισθητά η διάπραξη τροχαίων αδικημάτων που σχετίζονται με την οδική ασφάλεια.
Οι κάμερες στους δρόμους, 90 σταθερές και 20 κινητές, εντοπίζουν τα ακόλουθα αδικήματα: Παραβιάσεις του ορίου ταχύτητας, του κόκκινου σηματοδότη και της υποχρεωτικής γραμμής στάσης σε φωτοελεγχόμενες συμβολές. Όταν το σύστημα εντοπίζει οποιανδήποτε από τις πιο πάνω παραβάσεις, τότε, καταγράφει και τις ακόλουθες: παράλειψη χρήσης της ζώνης ασφαλείας και κράνους από μοτοσυκλετιστές καθώς και οδήγηση με μη ελεύθερα χέρια (κινητό τηλέφωνο, καφέ ή άλλο αντικείμενο).
2 Θα ενισχυθεί η διαφάνεια και η εμπιστοσύνη των πολιτών προς την Αστυνομία καθότι θα μειωθεί η καχυποψία που υπάρχει στους πολίτες ότι, στόχος της χρήσης των καμερών στους δρόμους είναι η αύξηση των εξώδικων προστίμων και όχι η οδική ασφάλεια.
Η προειδοποιητική σήμανση που δεν… βλέπουμε
Υποτίθεται πριν το σημείο εγκατάστασης μιας κινητής κάμερας υπάρχει προειδοποιητική πινακίδα όπου ο οδηγός του οχήματος ενημερώνεται για την παρουσία κάμερας φωτοεπισήμανσης. Η προειδοποιητική πινακίδα μπορεί να τοποθετείται από 100 μέχρι 5.000 μέτρα (!) πριν την κάμερα. Στην πραγματικότητα, όμως, χειριστές των καμερών φωτοεπισήμανσης, πρόκειται για υπαλλήλους της εταιρείας που διαχειρίζεται το σύστημα φωτοεπισήμανσης, εσκεμμένα, δεν τοποθετούν προειδοποιητική σήμανση ή την τοποθετούν σε σημεία που δύσκολα γίνονται αντιληπτά από τους οδηγούς. Πρόσθετα, τοποθετούν τα βανάκια στα οποία βρίσκονται οι κάμερες πίσω απο δέντρα, μέσα σε χωράφια και γενικά σε σημεία περιορισμένης ορατότητας για να παγιδεύσουν τους οδηγούς.
Η φωτογραφία που δημοσιεύουμε είναι αρκούντως ενδεικτική. Το βανάκι κρυμμένο πίσω απο κυπαρίσι. Η εν λόγω φωτογραφία μαζί με άλλες λήφθηκαν το περ. Σάββατο στον αυτοκινητόδρομο από τον βουλευτή του ΔΗΣΥ, Νίκο Γεωργίου.
Νέο αδίκημα, νέο εξώδικο
Η δεύτερη πρόταση νόμου που θα εξεταστεί στη σημερινή συνεδρίαση της Κοινοβουλευτικής Eπιτροπής Μεταφορών κατατέθηκε από τον βουλευτή του ΔΗΣΥ, Δημήτρη Δημητρίου. Προτείνεται η υιοθέτηση ενός νέου τροχαίου αδικήματος, αυτού της παράλειψης μετακίνησης μηχανοκίνητου οχήματος σε περίπτωση οδικής σύγκρουσης υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις καθώς και η εισαγωγή ενός νέου εξώδικου προστίμου με το οποίο θα τιμωρείται το εν λόγω αδίκημα, ύψους €50.
Σύμφωνα με τον κ. Δημητρίου, με την πρόταση νόμου σκοπείται η λήψη μέτρων για τη μετακίνηση οχημάτων από τη σκηνή μίας οδικής σύγκρουσης προς αποφυγή δημιουργίας κυκλοφοριακής συμφόρησης και κινδύνων σε βάρος της οδικής ασφάλειας.
Από €85 στα €500 το εξώδικο για τις πινακίδες
Η τρίτη πρόταση νόμου που περιλαμβάνεται στη σημερινή ατζέντα της Επιτροπής Μεταφορών της Βουλής φέρει την υπογραφή του προέδρου της Επιτροπής και βουλευτή της ΔΗΠΑ, Μαρίνου Μουσιούττα. Συγκεκριμένα, προτείνεται η τροποποίηση του περί Εξωδίκου Ρυθμίσεως Αδικημάτων Νόμου με σκοπό να αυξηθεί το εξώδικο πρόστιμο για τα οχήματα που δεν φέρουν πινακίδες εγγραφής από €85 που είναι σήμερα στα €500. Στόχος, η καταπολέμηση του φαινομένου της κυκλοφορίας οχημάτων χωρίς πινακίδες εγγραφής.
«Πειρατικά» ταξί: Εξώδικο και στους επιβάτες
Η Κοινοβουλευτική Επιτροπή Μεταφορών θα εξετάσει στη σημερινή της συνεδρίαση και μια δεύτερη πρόταση νόμου του Μαρίνου Μουσιούττα, η οποία αφορά τα «πειρατικά» ταξί, δηλαδή τα ιδιωτικά οχήματα που μεταφέρουν παράνομα επιβάτες έναντι αμοιβής, ιδιαίτερα σε τουριστικά σημεία καθώς και στα αεροδρόμια Λάρνακας – Πάφου και λιμάνι Λεμεσού.
Σύμφωνα με την επίμαχη πρόταση νόμου, πρόσωπο το οποίο επιβαίνει σε ιδιωτικό όχημα για μεταφορά με αμοιβή, θεωρείται ένοχο αδικήματος και τιμωρείται με εξώδικο πρόστιμο ύψους €100. Για τον οδηγό του ιδιωτικού οχήματος που μεταφέρει παράνομα επιβάτες με αμοιβή προβλέπεται εξώδικο πρόστιμο ύψους €300.
Σύμφωνα με τον κ. Μουσιούττα, η προτεινόμενη ρύθμιση κρίνεται αναγκαία για σκοπούς διασφάλισης της ασφάλειας των επιβατών και καταπολέμησης του φαινομένου με τα «πειρατικά» ταξί.
Δέον να σημειωθεί, ότι στο πλαίσιο παγκύπριας εκστρατείας που πραγματοποιήθηκε μεταξύ 14 και 15 περασμένου Απριλίου από το Τμήμα Οδικών Μεταφορών, εντοπίστηκαν 34 περιπτώσεις παράνομης μεταφοράς επιβατών από το αεροδρόμιο Λάρνακας και το λιμάνι Λεμεσού.